تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 11 ذو القعدة 1445 Saturday, 18 May , 2024

آخرین اخبار

اطلاعیه شماره ۲ شرکت آبفا اهواز سفر حجت الاسلام دکتر هدایی به شهرستان مسجدسلیمان تجلیل از معلمان و حامیان فرزندان ایتام تحت پوشش خیریه زنده یادان احمد و مریم رضایی هفتکل نود و هشت ساله شد / تولدت مبارک اولین کوچه محیط زیستی مسجدسلیمان الگویی برای مشارکت مردمی نفت مسجدسلیمان برای صعود نیاز به حمایت مدیران و همدلی بین مسئولین شهری و استانی دارد سیاوش اکبرپور سرمربی استقلال ملاثانی: روز تاریک و شوم فوتبال خوزستان را دیدیم ابراهیم اشکش سرمربی نفت مسجدسلیمان : به استان ت خیانت کردی آقای پورموسوی تقدیر فرماندهی انتظامی مسجدسلیمان از کودکان خوش ذوق سایبری سکان مدیریت شهرداری به فرزند مسجدسلیمان سپرده شد نصب سیستم فرکانسی انتقال اطلاعات فرآیندی چاه گازی از طریق خط لوله جریانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان انتصاب ۲ عضو جدید در هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی اولین نشست اعضای هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی در سال ۱۴۰۳ برگزار شد نشست اعضای انجمن تکواندو کارگری استان خوزستان با حضور مهندس عباس علوانی دبیر هیئت ورزش کارگری استان خوزستان برگزار گردید فرخ نیا سرمربی پیشکسوتان ایذه جوانان‌ فولاد خوزستان در اندیشه قهرمانی امیر سرتیپ دوم سعید امیری مدیرعامل باشگاه رعد پدافند هوایی ارتش منصوب شد دعوت بازیکنان مستعد و پرورش یافته در باشگاه آزادگان مسجدسلیمان به اردوی تیم ملی جوانان+اسامی و عکس شهردار نفتی، فرصتی مناسب برای تبادل دانش و خدمات برای مسجدسلیمان/ آیا علی جعفری پیشنهاد شورای اسلامی شهر را میپذیرد؟ عبداله جلیلی کیا به سمت “سرپرست آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز” منصوب شد

2

۵ شهید و ۱۵ مجروح در دو حمله رژیم صهیونیستی به سوریه

  • زمان تقریبی مطالعه این خبر : 2 دقیقه
  • کد خبر : 13873
  • 30 بهمن 1401 - 5:18
۵ شهید و ۱۵ مجروح در دو حمله رژیم صهیونیستی به سوریه

همزمان با حمله جنگنده‌های صهیونیستی به یک سایت راداری در شمال استان السویداء، یک ساختمان مسکونی در جنوب دمشق نیز هدف قرار گرفت که در پی آن چند نفر شهید و مجروح شدند.

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) بامداد یکشنبه از شنیده‌شدن صدای انفجارهای مهیب در آسمان دمشق و آغاز بررسی برای ماهیت آن خبر داد.

خبرنگار سانا در ادامه گزارش داد که سامانه‌های پدافند هوایی سوریه در حال مقابله با اهداف متخاصم در آسمان دمشق هستند.

رسانه‌های صهیونیستی نیز با اعلام خبر شنیده‌شدن صدای ده‌ها انفجار در آسمان دمشق، گفتند که به اهدافی در ریف جنوبی دمشق حمله شده است.

برخی منابع عربی ضمن اشاره به پرواز جنگنده‌های رژیم کودک‌کُش صهیونیستی در آسمان جنوب لبنان، گزارش دادند که پدافند هوایی سوریه امواج متوالی موشک‌ها از سمت جولان اشغالی و دریاچه طبریا را دفع کردند.

دقایقی بعد رسانه‌های محلی با انتشار تصاویری گفتند که یک ساختمان در منطقه کفرسوسه واقع در ریف جنوبی دمشق هدف اصابت موشک‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» تعداد تلفات حمله به این ساختمان را ۸ تا ۹ نفر اعلام کرد.

«باسم منصور» مدیر سازمان هواپیمایی دولتی سوریه نیز اعلام کرد که فرودگاه بین‌المللی دمشق هدف حمله قرار نگرفته است.

خبرگزاری «اسپوتنیک» نیز با بیان اینکه منطقه مورد هدف یکی از حساس‌ترین مناطق امنیتی دمشق به حساب می‌آید به نقل از یک منبع در فرماندهی پلیس دمشق نوشت: «در تجاوز دشمن اسرائیلی یک ساختمان مسکونی هدف قرار گرفت».

دقایقی بعد خبرگزاری سانا به نقل از یک منبع در فرماندهی پلیس دمشق تایید کرد که در پی تجاوز رژیم صهیونیستی به ساختمان مسکونی در منطقه کفرسوسه، چند نفر شهید و چند نفر مجروح شده‌اند.

شبکه «المسیره» گزارش داد که به یک سایت راداری ارتش سوریه در «تل المسیح» واقع در حومه شهر «شهبا» در شمال استان السویداء نیز حمله شده است.

خبرگزاری سانا به نقل از وزارت بهداشت سوریه گزارش داد که آمار اولیه از تلفات حمله رژیم صهیونیستی به منطقه مسکونی کفرسوسه در دمشق، ۳ شهید و ۱۵ مجروح است.

دقایقی بعد ارتش سوریه طی بیانیه‌ای درباره این حمله گفت: «در ساعت ۰۰:۲۲ دقیقه بامداد امروز، دشمن اسرائیلی با شلیک موشک از سمت جولان اشغالی سوریه، برخی نقاط شهر دمشق و اطراف آن از جمله محله‌های مسکونی غیرنظامی را هدف قرار داد. پدافند هوایی ما موشک‌های متجاوز را رهگیری و اکثر آنها را ساقط کردند.   این تجاوز منجر به کشته شدن ۵ نفر از جمله یک سرباز و زخمی‌شدن ۱۵غیرنظامی، تخریب تعدادی از خانه‌های غیرنظامیان و خسارات مادی در تعدادی از محله‌های دمشق و اطراف آن شد».

 

بیانیه ارتش سوریه درباره حمله موشکی تل‌آویو

در ساعت ۰۰:۲۲ بامداد امروز، دشمن اسرائیلی با چند موشک از سمت جولان اشغالی سوریه حمله‌ای کرد و طی آن، برخی مناطق در شهر دمشق و حومه آن از جمله مناطق مسکونی را هدف قرار داد که پدافند موشکی به مقابله پرداخت و بیشتر موشک‌ها را ساقط کرد. 

 این حمله تاکنون ۵ شهید داشته و ۱۵ زخمی به عنوان آمار اولیه برجای گذاشته که حال برخی وخیم است.

لینک کوتاه : https://didbanpress.ir/?p=13873

برچسب ها

نظر دهید:

قوانین ارسال نظرات
  • نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  • برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  • نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • جهت ارسال نظرات ، حتما آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح و بدون www وارد کنید.