تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 28 شوال 1445 Monday, 6 May , 2024

آخرین اخبار

سفر حجت الاسلام دکتر هدایی به شهرستان مسجدسلیمان تجلیل از معلمان و حامیان فرزندان ایتام تحت پوشش خیریه زنده یادان احمد و مریم رضایی هفتکل نود و هشت ساله شد / تولدت مبارک اولین کوچه محیط زیستی مسجدسلیمان الگویی برای مشارکت مردمی نفت مسجدسلیمان برای صعود نیاز به حمایت مدیران و همدلی بین مسئولین شهری و استانی دارد سیاوش اکبرپور سرمربی استقلال ملاثانی: روز تاریک و شوم فوتبال خوزستان را دیدیم ابراهیم اشکش سرمربی نفت مسجدسلیمان : به استان ت خیانت کردی آقای پورموسوی تقدیر فرماندهی انتظامی مسجدسلیمان از کودکان خوش ذوق سایبری سکان مدیریت شهرداری به فرزند مسجدسلیمان سپرده شد نصب سیستم فرکانسی انتقال اطلاعات فرآیندی چاه گازی از طریق خط لوله جریانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان انتصاب ۲ عضو جدید در هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی اولین نشست اعضای هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی در سال ۱۴۰۳ برگزار شد نشست اعضای انجمن تکواندو کارگری استان خوزستان با حضور مهندس عباس علوانی دبیر هیئت ورزش کارگری استان خوزستان برگزار گردید فرخ نیا سرمربی پیشکسوتان ایذه جوانان‌ فولاد خوزستان در اندیشه قهرمانی امیر سرتیپ دوم سعید امیری مدیرعامل باشگاه رعد پدافند هوایی ارتش منصوب شد دعوت بازیکنان مستعد و پرورش یافته در باشگاه آزادگان مسجدسلیمان به اردوی تیم ملی جوانان+اسامی و عکس شهردار نفتی، فرصتی مناسب برای تبادل دانش و خدمات برای مسجدسلیمان/ آیا علی جعفری پیشنهاد شورای اسلامی شهر را میپذیرد؟ عبداله جلیلی کیا به سمت “سرپرست آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز” منصوب شد تاثیر ورزش بر اختلالات حرکتی

6
به قلم افشین حیدری دکترای مدیریت پژوهشی

درمان دیابت با بیست و یک نوع خوراکی برای بهبود پانکراس و تولید انسولین در بدن(قسمت اول)

  • زمان تقریبی مطالعه این خبر : 4 دقیقه
  • کد خبر : 16778
  • 13 تیر 1402 - 7:17
درمان دیابت با بیست و یک نوع خوراکی برای بهبود پانکراس و تولید انسولین در بدن(قسمت اول)
در این مقاله دکتر افشین حیدری به موضوع بهبود عملکرد غده پانکراس و تاثیر آن در تولید انسولین و درمان دیابت میپردازد و نقش خوراک سالم در این روند را بررسی و عنوان میکند. قسمت اول این مقاله علمی را در ادامه بخوانید

دیدبان پرس : بدون شک تماماً علت و راهکارهای درمان ورفع مشکل دیابت را بلد نباشیم خوردن قرص های قند مثل متفورمین، گلی بنکلامید و دیگر سایر موارد تاثیر آنچنانی بر روی دیابتی ها نداشته یا برای مدت موقتی قند خون را که به علت کاهش انسولین و آن غده­ای نیست بجز پانکراس کنترل می­کند، لذا می بایست بر روی دیگر موارد بدن که در تولید انسولین موثر هستند سرمایه گذاری کرد. شناخت پانکراس یا لوزالمعده، و تقویت آن با گیاهان دارویی، میوه جات و سبزیجات، پانکراس یکی از اعضاء گوارش بدن است که آنزیم هایی برای گوارش چربی و پروتین تولید کرده که باعث تولید انسولین سطح قند خون را کنترل می کند.

بسیاری از مردم به دلیل مشکلات پانکراس مانند پانکراتیت یا التهاب پانکراس یا سرطان لوزالمعده آگاهی کافی ندارند به همین دلیل این عضو گوارشی در گوارش غذا و تجزیه و تبدیل مواد غذایی به مواد مغزی سلول­های بدن و انرژی اطلاعات کافی و جود ندارد، لوزالمعده غده­ی پهن و لوله ای شکل اسفنجی بطول ۱۵ سانتی متر در قسمت فوقانی شکم و پشت معده که به چربی ها و کربوهیدرات ها کمک مهمی می کند که باعث حفظ قند خون و سلامت بدن می شود، در مشکلات پانکراس دیابت نوع یک و دو منجرب می شود ولی متاسفانه با مصرف غذاهای ناسالم به آسانی به آن آسیب می زنیم، با این حال برخی مواد غذایی وجود دارد که در بهبود عملکرد پانکراس نقش بسیار بزرگی را ایفا می کنند، برنامه­های غذایی غنی از میوه و سبزی بروز سرطان پانکراس را کاهش می دهد.

بیست و یک نوع مواد خوراکی که در سلامت و پیشگیری از عدم کارکرد پانکراس و کاهش انسولین و تقویت پانکراس در بدن بسیار مهم و حتماً باید مصرف شوند ۱- زرد چوبه ۲- کلم بروکلی۳- سیر۴- اسفناج ۵- سوپ گوجه ۶-گیلاس ۷- ماست طبیعی۸- انگور قرمز ۹- سیب زمینی شیرین ۱۰- بلوبری ۱۱- قارچ ۱۲- دم اسب(Horsetail) 13-مرزنگوش(Oregono)14- هلیله(Haritaki) همان توت است ۱۵-گل همیشه بهار (Calondula) 16-خوک طلایی(Golden seal) 17-قاصدک(Pandelion) 18- گل سپاسی (Gentian)19- میوه کنار (Cedar Berry)20-برگ درخت زیتون ۲۱-شیرین بیان

  1. زرد چوبه: مفید برای سلامت و عملکرد پانکراس ضد سرطان پانکراس، جایگزین شیمی درمانی، ضد التهاب پانکراس و برای کنترل قند خون بالا مفید است .
  2. کلم بروکلی: غنی از اکسیدان و دارای ماده ای بنام سولفورافین است، کلم بروکلی کلسترول مقاومت بدن به انسولین و استرس اکسیداتیو را کاهش می­دهد که هر یک از این ۳عامل باعث آسیب دیدگی پانکراس می شود.
  3. سیر: سیر نه تنها برای سلامتی قلب و عروق مفید است، ضد فشار خون بالا، کاهش دهنده چربی که این دو خاصیت کنترل گلیسیمی و سلامت لوزالمعده را بهبود می بخشد، سیر قند خون ناشتا را کنترل و متعادل می کند.
  4. اسفناج: ماده ای به نام MEDG ماده قوی ضد سرطان بوده و مانع از تکثیر DNA در سلول های سرطانی می شود باعث کند شدن رشد سلول های سرطانی و حتی مرگ آنها می شود.
  5. سوپ گوجه: پیشگیری از سرطان پانکراس مصرف میوه و سبزی بسیار مفید است، همچنین گوجه فرنگی غنی از لیکوین که عامل ضد سرطان قوی است و در فعال کردن پانکراس بسیار نقش دارد.
  6. گیلاس: بر خلاف این تصور که مصرف میوه جات میزان قند خون را افزایش می دهد و برای افراد دیابتی مضر است مصرف گیلاس خطر دیابت نوع ۲ را کاهش می دهد و خاصیت ضد التهابی پانکراس و از آسیب به عروق جلوگیری می کند.
  7. ماست طبیعی: مصرف ماست طبیعی به فعال کردن پانکراس بسیار کمک می کند و در تولید انسولین نقش مهمی برای دیابت دارد.
  8. انگور قرمز: سرشار از پلی فنولز و ریزورانزول است که در سوخت و ساز کربوهیدرات ها در بدن تنظیم کرده و روند انتقال گلوکز به سلول ها را بهبود می بخشد و برای پانکراس در تولید انسولین بسیار تاثیر دارد.
  9. سیب زمینی شیرین: این سبزی مفید شاخص گلیسیمی پایینی دارد و به حفاظت پانکراس کمک زیادی می کند.این ماده ی نشاسته ای نارنجی رنگ باعث تحریک و بهبود عملکرد پانکراس شده و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.
  10. بلوبری یا همه توت های سفید و قرمز: برای بهبود سلامتی لوزالمعده بسیار مفید است، اما در این بین زغال اخته بهترین است که سرشار از انتی اکسیدان و پانکراس را از خطر رادیکال های آزاد و اکسید شدن محافظت کرده و به کاهش قند خون کمک زیادی می کند .مصرف میوه جات و سبزیجات و به طور ویژه انواع توت­ها قادر به کاهش دیابت نوع ۲ هستند، توت­ها خاصیت ضد التهابی داشته و در کاهش التهاب عروق پانکراس ناشی از دیابت موثر هستند، حتماً انواع توت­ها و زغال اخته را به برنامه غذایی خود بگنجانید.
  11. قارچ ها: مصرف قارچ ها در درمان و مسدود شدن ژن MMP نقش موثری دارد که از سرطان پانکراس و بهبود عملکرد پانکراس مفید است.
  12. دم اسب(Horsetail): دم اسبی که به علف هفت بند مشهور است که سلیس موجود در این گیاه باعث درمان نسوج آسیب دیده در اثر بیماری پانکراتیت می شود. مصرف عصاره این گیاه به مدت ۵هفته در درمان بیماری دیابت بسیار مفید است.
  13. مرزنگوش(Oregano): در درمان دیابت مفید و خاصیت ضد دیابت و ارای خاصیت آنتی اکسیدانتی است.
  14. هلیله( Haritaki): خواص ضد سرطان پانکراس دارد و در درمان دیابت بسیار مفید است.
  15. گل همیشه بهار(Calendula): خواص ضد التهابی- ضد ویروسی و ضد مسمومیت و در درمان پانکراس مفید است.
  16. خوک طلایی گیاه(Golden seal): پایین آوردنده قند خون- ادرار آور- ضد باکتری-ضدعفونی-روان کننده روده معده و عضلات را دارد و در سلامت روده و لوزالمعده موثر است.
  17. قاصدک گیاه (Pandelion): در درمان سرطان پانکراس موثر است جوشانده قاصدک در پاک سازی روده ها و ترمیم بافت های پانکراس بسیار موثر است.
  18. گیاه گل سپاسی(Gentian): باعث بهسازی لوزالمعده، و تحریک پانکراس و ترشح بیشتر آنزیم های گوارشی می شود.
  19. میوه کنار ( Cedr berry): شبیه انگور است لوزالمعده را تنظیم و سطح قند خون را کاهش و ثابت نگه می دارد.
  20. برگ درخت زیتون (Olive leaves): حاوی مواد موثری و گردش خون را تنظیم می کند-بدن را سم زدایی می کند- رادیکال های آزاد را از بین می برد- فشار خون را کاهش می دهد، این برگ حاوی اوله روپین ضد التهاب و بر پانکراس تاثیر گذار است، ورم پانکراس را برطرف و سلول های آسیب دیده را ترمیم کرده و جلوی سرطان پستان و پانکراس را می­گیرد.
  21. گیاه شیرین بیان( Licorice): برای ناراحتی های لوزالمعده مفید است خواص ضد التهابی قوی و در درد و ورم پانکراس بسیار مفید است.

ادامه دارد…

لینک کوتاه : https://didbanpress.ir/?p=16778

نظر دهید:

قوانین ارسال نظرات
  • نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  • برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  • نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • جهت ارسال نظرات ، حتما آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح و بدون www وارد کنید.