تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024

آخرین اخبار

اولین کوچه محیط زیستی مسجدسلیمان الگویی برای مشارکت مردمی نفت مسجدسلیمان برای صعود نیاز به حمایت مدیران و همدلی بین مسئولین شهری و استانی دارد سیاوش اکبرپور سرمربی استقلال ملاثانی: روز تاریک و شوم فوتبال خوزستان را دیدیم ابراهیم اشکش سرمربی نفت مسجدسلیمان : به استان ت خیانت کردی آقای پورموسوی تقدیر فرماندهی انتظامی مسجدسلیمان از کودکان خوش ذوق سایبری سکان مدیریت شهرداری به فرزند مسجدسلیمان سپرده شد نصب سیستم فرکانسی انتقال اطلاعات فرآیندی چاه گازی از طریق خط لوله جریانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان انتصاب ۲ عضو جدید در هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی اولین نشست اعضای هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی در سال ۱۴۰۳ برگزار شد نشست اعضای انجمن تکواندو کارگری استان خوزستان با حضور مهندس عباس علوانی دبیر هیئت ورزش کارگری استان خوزستان برگزار گردید فرخ نیا سرمربی پیشکسوتان ایذه جوانان‌ فولاد خوزستان در اندیشه قهرمانی امیر سرتیپ دوم سعید امیری مدیرعامل باشگاه رعد پدافند هوایی ارتش منصوب شد دعوت بازیکنان مستعد و پرورش یافته در باشگاه آزادگان مسجدسلیمان به اردوی تیم ملی جوانان+اسامی و عکس شهردار نفتی، فرصتی مناسب برای تبادل دانش و خدمات برای مسجدسلیمان/ آیا علی جعفری پیشنهاد شورای اسلامی شهر را میپذیرد؟ عبداله جلیلی کیا به سمت “سرپرست آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز” منصوب شد تاثیر ورزش بر اختلالات حرکتی سابقه «رد صلاحیت» یا «ابطال آرای» افراد منتخب پس از انتخابات مجلس پوست اندازی سیاسی در مسجدسلیمان بزرگ، حاصل تفکر مطالبه گری عمومی صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

3
تکمیل آرایش انتخاباتی با ورود دو نماینده پیشین مجلس به صحنه

پیروز ماراتن انتخابات مجلس ۱۴۰۲ کیست؟

  • زمان تقریبی مطالعه این خبر : 2 دقیقه
  • کد خبر : 17048
  • 22 مرداد 1402 - 19:06
پیروز ماراتن انتخابات مجلس ۱۴۰۲ کیست؟
با ورود دو نماینده سابق مجلس در روز پایانی، تنور انتخابات در حوزه مسجدسلیمان داغ تر شد

گزارش تحلیلی از محسن زمان پور؛ مدیر مسئول پایگاه خبری دیدبان پرس

با ثبت نام اسماعیل جلیلی و علی عسگر ظاهری نمایندگان پیشین دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی انتخابات در این حوزه شکل جدی‌تری به خود گرفت.

این در حالیست که در لیست‌های انتخاباتی منتشر شده نام برخی چهره‌های سرشناس دیگر نیز به چشم می‌خورد. از اعضای سابق شورای شهر اهواز و مسجدسلیمان گرفته تا کاندیداهایی که هر دوره نامشان با انتخابات در این حوزه عجین شده، که این امر موجب بروز گمانه زنی‌های مختلف در نتایج این ماراتن انتخاباتی شده است.

صرف نظر از تایید یا عدم احراز صلاحیت کاندیداها، لااقل در این حوزه با این شکل از آرایش انتخاباتی، پیش‌بینی دست کم مشارکت ۵۰ درصدی رای دهندگان، دور از ذهن نیست.

از طرفی حضور این دو نماینده پیشین که به نوعی نماینده طایفه خود نیز می‌باشند، تأثیرگذاری پایگاه فامیلی را در این انتخابات تقویت می‌بخشد.

این در حالیست که جلیلی رقبای درون طایفه‌ای همچون نماینده فعلی(علیرضا ورناصری) و برخی جوانان جویای نام مانند میلاد کاظمی را در برابر خود دارد که باید دید اجماع این طایفه بر روی کاندیدای نهایی چگونه خواهد بود؟

ظاهری اما علاوه بر نداشتن رقیب جدی درون طایفه ای با تعاملات سازنده در چهار شهرستان خود را به عنوان گزینه مطرح، معرفی کرده است که باید دید آیا روند عملکرد این کاندیدا در سیر نزولی و سینوسی قرار می‌گیرد یا همچنان تصاعدی طی خواهد شد؟

در این میان عملکرد ۸ سال گذشته نمایندگان این حوزه و نظرات متناقض رضایت و عدم رضایت نسبی عمومی در این‌باره موجباتی را فراهم آورده است که سایر کاندیداها بتوانند با استفاده از تجمیع آرا خاکستری در صورت اجماع طایفه‌ای و ابوابی متبوع خود، به فینال این رقابت دست یابند. مازیار جهانبخشی از جمله این افراد است.

برخی کاندیداهای جدیدالورود نیز با ایجاد فضای گفتمانی مطالبه گری یا پیگیری اشتغال پایدار در حوزه انرژی خود را به عنوان کاندیدایی قابل احترام معرفی نموده‌اند و می‌توانند شگفتی ساز اسفندماه ۱۴۰۲ باشند. محمد حاجی‌پور از جمله این کاندیدا هاست.

برخی لیدرهای پیشین انتخاباتی و طایفه ای نیز با هدف کسب موقعیت و یا سهم‌خواهی در آینده و احتمالا کناره‌گیری به سود گزینه پیروز وارد این صحنه شده‌اند که البته این موضوع سابقه هم دارد و مخالفین و موافقین خود را دارد.

نکته قابل توجه اینکه تعامل با اصحاب رسانه و ارتباط با لیدرهای انتخاباتی، الیتهای سیاسی و اجتماعی و نیز سران طوایف و بزرگان و معتمدین مردمی می‌تواند در جذب آرا سرگردان تاثیر گذار باشد.

در هر حال شمشیر دو لبه شورای نگهبان می‌تواند گزینه های محتمل دیگری را در برابر دیدگان رای دهندگان قرار دهد و سرنوشت این انتخابات را مانند بسیاری انتخابات دیگر قبلی، غیرقابل پیش بینی کرده و حتی کاندیدایی کمتر شناخته شده را از صندوق آرا بیرون بیاورد.

باید دید در این روز شمار معکوس ۲۰۰ روزه تا شروع رأی گیری چه کسی میتواند قاطبه آرا چهار شهرستان را از آن خود کند و راهی بهارستان شود؟

 

محسن زمان پور 

۲۲ مرداد ۱۴۰۲

لینک کوتاه : https://didbanpress.ir/?p=17048

نظر دهید:

قوانین ارسال نظرات
  • نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  • برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  • نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • جهت ارسال نظرات ، حتما آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح و بدون www وارد کنید.