تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 11 ذو القعدة 1445 Saturday, 18 May , 2024

آخرین اخبار

اطلاعیه شماره ۲ شرکت آبفا اهواز سفر حجت الاسلام دکتر هدایی به شهرستان مسجدسلیمان تجلیل از معلمان و حامیان فرزندان ایتام تحت پوشش خیریه زنده یادان احمد و مریم رضایی هفتکل نود و هشت ساله شد / تولدت مبارک اولین کوچه محیط زیستی مسجدسلیمان الگویی برای مشارکت مردمی نفت مسجدسلیمان برای صعود نیاز به حمایت مدیران و همدلی بین مسئولین شهری و استانی دارد سیاوش اکبرپور سرمربی استقلال ملاثانی: روز تاریک و شوم فوتبال خوزستان را دیدیم ابراهیم اشکش سرمربی نفت مسجدسلیمان : به استان ت خیانت کردی آقای پورموسوی تقدیر فرماندهی انتظامی مسجدسلیمان از کودکان خوش ذوق سایبری سکان مدیریت شهرداری به فرزند مسجدسلیمان سپرده شد نصب سیستم فرکانسی انتقال اطلاعات فرآیندی چاه گازی از طریق خط لوله جریانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان انتصاب ۲ عضو جدید در هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی اولین نشست اعضای هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی در سال ۱۴۰۳ برگزار شد نشست اعضای انجمن تکواندو کارگری استان خوزستان با حضور مهندس عباس علوانی دبیر هیئت ورزش کارگری استان خوزستان برگزار گردید فرخ نیا سرمربی پیشکسوتان ایذه جوانان‌ فولاد خوزستان در اندیشه قهرمانی امیر سرتیپ دوم سعید امیری مدیرعامل باشگاه رعد پدافند هوایی ارتش منصوب شد دعوت بازیکنان مستعد و پرورش یافته در باشگاه آزادگان مسجدسلیمان به اردوی تیم ملی جوانان+اسامی و عکس شهردار نفتی، فرصتی مناسب برای تبادل دانش و خدمات برای مسجدسلیمان/ آیا علی جعفری پیشنهاد شورای اسلامی شهر را میپذیرد؟ عبداله جلیلی کیا به سمت “سرپرست آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز” منصوب شد

3

پوتین به تکاوران و نظامیان افغانستانی متوسل شد/ غوغای کماندوهای افغان در اوکراین

  • زمان تقریبی مطالعه این خبر : 2 دقیقه
  • کد خبر : 11119
  • 11 آبان 1401 - 4:02
پوتین به تکاوران و نظامیان افغانستانی متوسل شد/ غوغای کماندوهای افغان در اوکراین

آخرین فرمانده ارتش افغانستان قبل از به قدرت رسیدن طالبان، گفت که یک فرمانده سابق نیرو‌های ویژه افغان که در روسیه زندگی می‌کرد و به زبان روسی صحبت می‌کند هم برای این کار کمک می‌کرد.

منابع آگاه گفته اند که روسیه هزاران نفر از کماندو‌های نخبه افغانستان را برای یک «لژیون خارجی» در جنگ اوکراین جذب کرده، ماهیانه ۱۵۰۰ دلار به آن‌ها پرداخت می‌کند و وعده داده است که امنیت آن‌ها و خانواده هایشان را تامین کرده و به افغانستان برگردانده نخواهند شد.

به گزارش پارسینه، عبدالرئوف ارغندیوال، از ژنرال‌های سابق افغانستان، گفت که «آن‌ها نمی‌خواهند به جنگ بروند، اما چاره دیگری ندارند» و اضافه کرد که ده‌ها کماندوی افغان در ایران حضور دارند که از دیپورت شدن به افغانستان می‌ترسند.

او ادامه داد: «آن‌ها به من می‌گویند یک راه حلی نشان بده. چه کار باید بکنیم؟ اگر به افغانستان برگردیم طالبان ما را می‌کشد.»

ارغندیوال می‌گوید فرآیند استخدام این افراد توسط «گروه واگنر» که یک گروه مسلح مزدور روسی است انجام می‌شود.

ژنرال دیگر، هیبت الله علیزایی، آخرین فرمانده ارتش افغانستان قبل از به قدرت رسیدن طالبان، گفت که یک فرمانده سابق نیرو‌های ویژه افغان که در روسیه زندگی می‌کرد و به زبان روسی صحبت می‌کند هم برای این کار کمک می‌کرد.

از ماه‌ها پیش سربازان آمریکایی که در کنار نیرو‌های ویژه افغان می‌جنگیدند هشدار دادند که طالبان قصد کشتن آن‌ها را دارد و ممکن است برای زنده ماندن یا از روی خشم نسبت به متحد سابق خود، به دشمنان ایالات متحده بپیوندند.

مایکل مولروی، افسر بازنشسته سیا که در افغانستان خدمت می‌کرد، گفت: «ما این افراد را آن طور که قول داده بودیم بیرون نیاوردیم.» او با بیان اینکه کماندو‌های افغان جنگجویانی بسیار ماهر و ورزیده‌اند، اضافه کرد که «رک و پوست کنده بگویم، من نمی‌خواهم آن‌ها را در هیچ میدان جنگی ببینم، مخصوصا در جنگ با اوکراینی ها.»

جزئیات این تلاش برای اولین بار هفته گذشته توسط مجله فارین پالیسی بر اساس منابع نظامی و امنیتی افغانستان که نامشان ذکر نشده بود گزارش شد.

به کارگیری این سربازان در حالی صورت می‌گیرد که نیرو‌های روسی از پیشروی‌های نظامی اوکراین متحمل مشکلاتی شده اند و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، برای بسیج نیرو‌های بیشتر تلاش می‌کند که باعث شده نزدیک به ۲۰۰ هزار مرد روسی از کشور فرار کنند.

وزارت دفاع روسیه به درخواست برای اظهار نظر پاسخی نداد. سخنگوی یوگنی پریگوژین، بنیانگذار گروه واگنر هم ادا‌های مطرح شده را «بسیار بی معنا» خواند.

مشخص نیست که چه تعداد از نیرو‌های ویژه افغان توسط روس‌ها استخدام شده اند، اما یکی از آن‌ها به آسوشیتدپرس گفت که از طریق سرویس چت واتساپ با حدود ۴۰۰ کماندوی دیگر که در حال بررسی پیشنهاد هستند، ارتباط دارد.

این کماندو گفت که پیشنهاد به وی شامل ویزای روسیه برای خود او و همچنین سه فرزند و همسرش است که هنوز در افغانستان هستند. به دیگران پیشنهاد تمدید ویزایشان در ایران داده شده است. او گفت که منتظر است ببیند دیگران در گروه‌های واتساپ چه تصمیمی می‌گیرند، اما فکر می‌کند که بسیاری پیشنهاد‌ها را قبول می‌کنند.

دیده بان حقوق بشر گفته است که بیش از ۱۰۰ سرباز، افسر اطلاعاتی و پلیس سابق افغانستان تنها سه ماه پس از آن که طالبان به قدرت رسید، علی رغم وعده عفوی که داده شده بود، کشته یا به زور «ناپدید» شدند.

برادر یک کماندوی افغان در ایران که پیشنهاد روسیه را پذیرفته است، گفت که تهدید‌های طالبان امتناع را دشوار می‌کند. او گفت که برادرش پس از سقوط کابل مجبور شد به مدت سه ماه مخفی شود و در میان خانه‌های بستگانش رفت و آمد می‌کرد در حالی که طالبان خانه او را جستجو می‌کردند.

مراد گفت: «برادرم چاره دیگری جز پذیرش این پیشنهاد نداشت. این تصمیم آسانی برای او نبود.»

یکی از سربازان سابق پیامی برای ارغندیوال فرستاد که در آن نوشته شده بود: «دو ماه در روسیه آموزش نظامی می‌بینی و سپس به خطوط نبرد می‌روی.»

 

لینک کوتاه : https://didbanpress.ir/?p=11119

نظر دهید:

قوانین ارسال نظرات
  • نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  • برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  • نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • جهت ارسال نظرات ، حتما آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح و بدون www وارد کنید.