تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 27 شوال 1445 Sunday, 5 May , 2024

آخرین اخبار

سفر حجت الاسلام دکتر هدایی به شهرستان مسجدسلیمان تجلیل از معلمان و حامیان فرزندان ایتام تحت پوشش خیریه زنده یادان احمد و مریم رضایی هفتکل نود و هشت ساله شد / تولدت مبارک اولین کوچه محیط زیستی مسجدسلیمان الگویی برای مشارکت مردمی نفت مسجدسلیمان برای صعود نیاز به حمایت مدیران و همدلی بین مسئولین شهری و استانی دارد سیاوش اکبرپور سرمربی استقلال ملاثانی: روز تاریک و شوم فوتبال خوزستان را دیدیم ابراهیم اشکش سرمربی نفت مسجدسلیمان : به استان ت خیانت کردی آقای پورموسوی تقدیر فرماندهی انتظامی مسجدسلیمان از کودکان خوش ذوق سایبری سکان مدیریت شهرداری به فرزند مسجدسلیمان سپرده شد نصب سیستم فرکانسی انتقال اطلاعات فرآیندی چاه گازی از طریق خط لوله جریانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان انتصاب ۲ عضو جدید در هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی اولین نشست اعضای هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی در سال ۱۴۰۳ برگزار شد نشست اعضای انجمن تکواندو کارگری استان خوزستان با حضور مهندس عباس علوانی دبیر هیئت ورزش کارگری استان خوزستان برگزار گردید فرخ نیا سرمربی پیشکسوتان ایذه جوانان‌ فولاد خوزستان در اندیشه قهرمانی امیر سرتیپ دوم سعید امیری مدیرعامل باشگاه رعد پدافند هوایی ارتش منصوب شد دعوت بازیکنان مستعد و پرورش یافته در باشگاه آزادگان مسجدسلیمان به اردوی تیم ملی جوانان+اسامی و عکس شهردار نفتی، فرصتی مناسب برای تبادل دانش و خدمات برای مسجدسلیمان/ آیا علی جعفری پیشنهاد شورای اسلامی شهر را میپذیرد؟ عبداله جلیلی کیا به سمت “سرپرست آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز” منصوب شد تاثیر ورزش بر اختلالات حرکتی

1

موافقت اولیه پارلمان اسرائیل با لایحه اصلاحات قضایی نتانیاهو

  • زمان تقریبی مطالعه این خبر : 2 دقیقه
  • کد خبر : 15245
  • 23 اسفند 1401 - 10:20
موافقت اولیه پارلمان اسرائیل با لایحه اصلاحات قضایی نتانیاهو

پارلمان رژیم صهیونیستی پس از چندین ساعت مناقشه، در خوانش اولیه با لایحه جنجالی اصلاحات قضایی ارائه شده از سوی نخست‌وزیر این رژیم موافقت کرد.

کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی)، دوشنبه شب  (۱۳ مارس)، پس از چندین ساعت مناقشه،  در قرائت اول خود، با ۶۱ رأی موافق و ۵۱ رأی مخالف با لایحه اصلاح قضائی مد نظر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم موافقت کرد. لایحه‌ای که با مخالفت‌ها و تظاهرات‌های گسترده صهیونیست‌ها همراه شده است.

به نوشته خبرگزاری آلمان، از مجموع ۱۲۰ نماینده کنست، ۶۱ نماینده در قرائت اولیه به اصلاحات قضایی رای مثبت دادند و ۵۱ نماینده مخالفت خود را اعلام کردند. بقیه یا غائب بودند یا از دادن رأی امتناع ورزیدند. 

لایحه اصلاحات قضایی برای تصویب نهایی و اجرا، نیازمند، دو قرائت دیگر در کنست است.

کمیسیون حقوقی پارلمان رژیم صهیونیستی روز گذشته با ۹ رأی موافق در مقابل ۶ رأی مخالف با قرائت اول لایحه قانون اصلاحات قضایی در صحن اصلی که به مصونیت نتانیاهو منجر خواهد شد، موافقت کرده بود. 

این در حالی است که سرزمین‌های اشغالی طی هفته‌های اخیر شاهد اعتراضات گسترده صهیونیست‌ها به این لایحه است و معترضان خواستار توقف پروسه تصویب آن در پارلمان هستند زیرا این لایحه از دید آن‌ها نوعی «کودتا» است زیرا از اختیارات دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد.

این در حالی است «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی پیشتر درباره فروپاشی این رژیم هشدار داده و گفته بود: «ما به سمت نقطه بی‌بازگشت در حرکت هستیم. باید از اصلاحات قضایی دست برداریم».

وی درباره تظاهراتی که علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و اصلاحات قضائی در این رژیم در جریان است، گفت: آنچه در حال حاضر رخ می‌دهد، یک فاجعه است. آماده‌ایم برای رسیدن به یک راه حل، هر کاری انجام دهیم».

این مقام صهیونیستی افزود: آنچه رخ می‌دهد، یک فاجعه تمام عیار است. [رژیم صهیونیستی] در برابر چشممان در حال فروپاشی است. یک گزینه را باید انتخاب کرد: یا فاجعه یا راه حل. فورا مسئولیت خود را بپذیرید.

روند اعتراضات به سیاست‌های بنیامین نتانیاهو مدتی است به درون نهادهای نظامی و امنیتی نیز کشیده شده و روز به روز گسترده‌تر می‌شود و افسران و نظامیان بیشتری اعلام می‌کنند که دیگر حاضر به خدمت نظامی نیستند.

کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست نتانیاهو در چهارم ماه ژانویه سال جاری میلادی طرحی برای اصلاح نظام قضایی این رژیم ارائه کرد. نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با آنچه آن را «اصلاح نظامی قضایی» نامیده، از محاکمه فرار کند.

لینک کوتاه : https://didbanpress.ir/?p=15245

برچسب ها

نظر دهید:

قوانین ارسال نظرات
  • نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  • برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  • نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • جهت ارسال نظرات ، حتما آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح و بدون www وارد کنید.