تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 28 شوال 1445 Monday, 6 May , 2024

آخرین اخبار

سفر حجت الاسلام دکتر هدایی به شهرستان مسجدسلیمان تجلیل از معلمان و حامیان فرزندان ایتام تحت پوشش خیریه زنده یادان احمد و مریم رضایی هفتکل نود و هشت ساله شد / تولدت مبارک اولین کوچه محیط زیستی مسجدسلیمان الگویی برای مشارکت مردمی نفت مسجدسلیمان برای صعود نیاز به حمایت مدیران و همدلی بین مسئولین شهری و استانی دارد سیاوش اکبرپور سرمربی استقلال ملاثانی: روز تاریک و شوم فوتبال خوزستان را دیدیم ابراهیم اشکش سرمربی نفت مسجدسلیمان : به استان ت خیانت کردی آقای پورموسوی تقدیر فرماندهی انتظامی مسجدسلیمان از کودکان خوش ذوق سایبری سکان مدیریت شهرداری به فرزند مسجدسلیمان سپرده شد نصب سیستم فرکانسی انتقال اطلاعات فرآیندی چاه گازی از طریق خط لوله جریانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان انتصاب ۲ عضو جدید در هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی اولین نشست اعضای هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی در سال ۱۴۰۳ برگزار شد نشست اعضای انجمن تکواندو کارگری استان خوزستان با حضور مهندس عباس علوانی دبیر هیئت ورزش کارگری استان خوزستان برگزار گردید فرخ نیا سرمربی پیشکسوتان ایذه جوانان‌ فولاد خوزستان در اندیشه قهرمانی امیر سرتیپ دوم سعید امیری مدیرعامل باشگاه رعد پدافند هوایی ارتش منصوب شد دعوت بازیکنان مستعد و پرورش یافته در باشگاه آزادگان مسجدسلیمان به اردوی تیم ملی جوانان+اسامی و عکس شهردار نفتی، فرصتی مناسب برای تبادل دانش و خدمات برای مسجدسلیمان/ آیا علی جعفری پیشنهاد شورای اسلامی شهر را میپذیرد؟ عبداله جلیلی کیا به سمت “سرپرست آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز” منصوب شد تاثیر ورزش بر اختلالات حرکتی

6
به قلم افشین حیدری دکترای مدیریت پژوهشی

معجزه ای به نام ورزش در سلامت جسم و روح

  • زمان تقریبی مطالعه این خبر : 4 دقیقه
  • کد خبر : 17069
  • 24 مرداد 1402 - 6:10
معجزه ای به نام ورزش در سلامت جسم و روح
در این مقاله دکتر حیدری به تاثیر ورزش در سلامت جسم و روح انسان اشاره می کند و اثرگذاری تغذیه را در این روند توضیح می دهد. متن کامل این مقاله به شرح ذیل است

دیدبان پرس : قرن هاست که طبیبان سنتی و صنعتی و مدرن آکادمی سعی به این داشتند که از طریق راهکارهای پیشنهادی و اعمال شده و یا بدست آورده  شده در درمان جسمی و روحی افراد بیمار در تلاش برای بهبود سلامت ایشان گام هایی بردارند که این امر بسیار چشم گیرو توانمند بوده و در حال توسعه راهکارهای درمان در حال تلاش بیشتری می باشند. جا دارد که بگویم در علم ورزش در راهکارهای پیشگیری شده در سلامت جسمی و روحی نقش آفرینی بسیار جذاب از خود خلق کرده است که اگر بیشتر از علم آکادمی پزشکی نباشد کمتر از آن  نیست .

باید به این نکته توجه خاصی داشت که ما می توانیم با فرهنگ سازی از مدارس تا دانشگاه و باشگاه های ورزشی در تمامی رشته های ورزشی و آموزش از طریق برنامه های تلویزیونی در مورد نقش تغدیه سالم و  شناخت مواد و نوع آنها و کاربرد مواد غذایی برای سلامت جسمی و روحی و تقویت بافت عضلات هم بند و اسکلتی  و مفاصل تقویت مغز با ورزش ها ی فکری و جسمی سلامتی را به  بدن خودمان و جامعه هدیه و توصیه کنیم زیرا یک جامعه سالم و قوی هزاران بار قوی تر از یک جامعه بیمار و ناخوش است .

ورزش نه تنها با کنترل مواد درون بدن و فعال نگه داستن غدد و هورمون ها درونی نقش آفرینی در تنظیم آنها  می کند بلکه حفظ سلامت پایدار ، کندی در روند پیری _سهولت در انحام حرکات ، تقویت حافظه و رشد ونمو بدن را به شما هدیه می دهد و به قولی پیش گیری از درمان های دارویی و عمل را برای ما انجام می دهد  و تمام این الطلاف را فقط مدیون دو چیز هستیم ورزش و اراده ی آهنین که باید تمام مراحل پیشرفت و سلامت را مدیون ورزش باشیم.

از پر خوری ، بی تحرکی -فشار های روحی و روانی و عصبی تا می توانید دوری کنید زیرا سرچشمه تمام ناخوشی های انسان این سه عامل است و بجای آن کم خوردن -چه نوع مواد غذایی را خوردن- متحرک بودن توسط ورزش و دوری از محیط های پر استرس و اضطراب و غمگین نبودن را سرلوحه کار خویش و خویشاوندان کنید و شادی را برای خود و وابستگان، دوستان، همکاران به ارمغان بیاورید ، تا می توانید در محیط های دوستانه – وابستگان و آشنایان سالم قدم بگذارید و از هم نشینی با آنها انرژی مثبت دریافت کنید نگذارید دیگران به شما انرژی منفی بدهند که این اصلآ خوب نیست و خنده ، شادی ، سلامتی و یاد خدا بودن را فراموش نکنید و از الهامات محیط و طبیعت انرژی مثبت بگیرید.

تا می توانید از هر چیز  ارگانیک شان را جویا باشید و از زندگی مدرن خشک و بی روح و فضای سنگین که نفس انسان در آن بند می آید دوری کنید .

ورزش نه تنها در سلامت فیزیولوژی و فیزیکی (اندام اسکلتی ) و سلامت نقش بسیار زیادی دارد بلکه اندام آناتومی بدن را تقویت می کند از حالت آتروقی عضله به حالت هایپر تروفی عضله حائز اهمیت می باشد . در تنظیم و سوخت و ساز بدن (متابولیسم) و دفع مواد زائد و سموم ،‌ سوزاندن چربی های منفی LDL کلسترول و FUGER قند سلامت و زیبایی پوست صورت و بدن ، تقویت انحام حرکات روزمره ، رشد و تکامل فکری و حرکتی بهترین راه های درمان را به شما هدیه و ارزانی می کند که هیچ طبیب ودکتری نمی تواند آن را به شما هدیه کند . سالم زیستن را با راهکارهای ورزشی ،تفریحی و طبیعت ، خوراکی های گیاهی- میوه ها- سبزیجات – دانه های گیاهی – روغن های گیاهی _که سرشار از مواد کانی – ویتامینی هستند جویا  باشید زیرا سلامتی را برای  شما به ارمغان می آورد.

-سعی کنید به طور مستمر هر روز حتی اگر شده  برای ۱۵ دقیقه ورزش کنید ، نگذارید که بدن به حالت ایست کامل در بیاید زیرا منجر به تجمع مواد مازاد در بدن  شده و از طرف دیگر تجمع چربی اطراف احشاء درونی و ضعف عظلات و کم کاری غدد  درونی می گردد- کسانی که دوست دارند وزن بدنشان بالا نرود و بدنی زیبا داشته باشند قبل از میل کردن وعده غذایی شکم خود را با  خوردن سبزیجات -میوه جات پر کنید تا معده شما پر از فیبر شده و احسا س پر بودن معده کنید این عمل باعث می شود که میل غذا خوردن شما کاهش پیدا کند و ازطرف دیگرتفریحات سالم ، ورزش را در برنامه روزانه ، هفتگی ، ماهانه و حتی سفر را در آن قرار داده تا روحیه شما عوض شده و از دپرس و کرختی نجات پیدا کنید.

-روح و جسم هر دو مکمل یکدیگرند  و نیاز شدید به رابطه سالم نبست به هم دارند چنانچه روح آزرده خاطر باشد جسم هم بیمار می شود و چنانچه جسم بیمار باشد روح آدمی نیز بیمار می شود ورزش در دو بُد جسمی و روحی نشاط و سلامتی برای فرد به ارمغان می آورد . به همانگونه که در بُد معنوی و عرفانی جسم و روح در یک قالبآ ،که روح فرمانده و جسم فرمانبردار می باشد ، ورزش کردن مستمر تآییدی است بر سلامت بدن زیرا ضامن سلامت و شادابی عزیزان می گردد.

 

افشین حیدری دکترای مدیریت پژوهشی

کارمند امور ورزش شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان

لینک کوتاه : https://didbanpress.ir/?p=17069

نظر دهید:

قوانین ارسال نظرات
  • نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  • برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  • نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • جهت ارسال نظرات ، حتما آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح و بدون www وارد کنید.