تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024

آخرین اخبار

اولین کوچه محیط زیستی مسجدسلیمان الگویی برای مشارکت مردمی نفت مسجدسلیمان برای صعود نیاز به حمایت مدیران و همدلی بین مسئولین شهری و استانی دارد سیاوش اکبرپور سرمربی استقلال ملاثانی: روز تاریک و شوم فوتبال خوزستان را دیدیم ابراهیم اشکش سرمربی نفت مسجدسلیمان : به استان ت خیانت کردی آقای پورموسوی تقدیر فرماندهی انتظامی مسجدسلیمان از کودکان خوش ذوق سایبری سکان مدیریت شهرداری به فرزند مسجدسلیمان سپرده شد نصب سیستم فرکانسی انتقال اطلاعات فرآیندی چاه گازی از طریق خط لوله جریانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان انتصاب ۲ عضو جدید در هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی اولین نشست اعضای هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی در سال ۱۴۰۳ برگزار شد نشست اعضای انجمن تکواندو کارگری استان خوزستان با حضور مهندس عباس علوانی دبیر هیئت ورزش کارگری استان خوزستان برگزار گردید فرخ نیا سرمربی پیشکسوتان ایذه جوانان‌ فولاد خوزستان در اندیشه قهرمانی امیر سرتیپ دوم سعید امیری مدیرعامل باشگاه رعد پدافند هوایی ارتش منصوب شد دعوت بازیکنان مستعد و پرورش یافته در باشگاه آزادگان مسجدسلیمان به اردوی تیم ملی جوانان+اسامی و عکس شهردار نفتی، فرصتی مناسب برای تبادل دانش و خدمات برای مسجدسلیمان/ آیا علی جعفری پیشنهاد شورای اسلامی شهر را میپذیرد؟ عبداله جلیلی کیا به سمت “سرپرست آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز” منصوب شد تاثیر ورزش بر اختلالات حرکتی سابقه «رد صلاحیت» یا «ابطال آرای» افراد منتخب پس از انتخابات مجلس پوست اندازی سیاسی در مسجدسلیمان بزرگ، حاصل تفکر مطالبه گری عمومی صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

1

علی‌اکبر صالحی: توافق با عربستان اتفاقی نسبتاً به‌موقع برای خروج از بن بست بود؛ اگرچه تعلل شد

  • زمان تقریبی مطالعه این خبر : 2 دقیقه
  • کد خبر : 15007
  • 20 اسفند 1401 - 16:26
علی‌اکبر صالحی: توافق با عربستان اتفاقی نسبتاً به‌موقع برای خروج از بن بست بود؛ اگرچه تعلل شد

وزیر اسبق خارجه و رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ضمن استقبال از توافق ایران و عربستان برای عادی سازی روابط، این رویداد را امری «نسبتا به موقع» برای برون رفت از «بن بست سیاسی» عنوان کرد.

دکتر علی اکبر صالحی اظهار داشت: سه کشور عمده در غرب آسیا هستند که هر کدام به اعتبار ویژگی های خاص خود اعم از ژئو پلیتیک، سیستم حکمرانی و فرهنگ و مدنیت از اهمیت راهبردی و جایگاه ممتازی برخوردارند. یکی از آنها ایران،دیگری عربستان و سومی ترکیه می باشد.

 

وزیر اسبق خارجه افزود: بنده زمانی که توفیق خدمت در وزارت خارجه را یافتم اولین سخنم اشاره به اولویت بخشیدن به تنظیم و تقویت و تعمیق روابط با عربستان و ترکیه بود. زمینه های روابط با ترکیه جغرافیایی، قومی و فرهنگی است ‌و زمینه های روابط با سعودی اقتصادی و دینی است. اعتقاد دارم که هر گاه این سه کشور با هم در تعامل سازنده باشند نفعش در وهله اول به خودشان و در وهله دوم به منطقه می رسد.

 

معاون اسبق سازمان بین المللی «همکاری های اسلامی» ادامه داد: به عبارت دیگر تأمین امنیت و آرامش منطقه بر آمده از درون و بدون نیاز به برون سپاری خواهد بود،در غیر این صورت باید همواره شاهد دخالت های نابجای قدرت های بیرونی که صرفا به دنبال منافع خود می باشند بود.

 

صالحی ضمن استقبال از توافق ایران-سعودی گفت: توافق با عربستان را باید به فال نیک گرفت و امید است که طرفین به آن ملتزم بمانند. این یکی از اقدام های نسبتا به موقع برای برون رفت از بن بست سیاسی بود. البته نقدی که می توان وارد کرد این است که اولا یک مقدار در تحقق آن تعلل شد و ثانیا بدون واسطه هم می‌شد به نتیجه رسید و وام دار کسی نبود.

 

وی افزود: به هر حال امیدوارم از این به بعد شاهد یک تحول چشم گیر و گشایشی معنی دار در روابط بین المللی کشور عزیزمان ایران باشیم. نباید گذاشت که بدخواهان ایران عرصه بین المللی را بر ما تنگ کنند و نیات و امیال خودرا به سهولت پیش ببرند.

 

معاون پژوهشی و قائم مقام رئیس فرهنگستان علوم خاطرنشان کرد: نباید کاری کرد که جای مظلوم و ظالم بخاطر تعلل در تعاملات بین المللی نزد افکار عمومی جهان جابجا شود. بنده به سهم خودم از دولت ‌سیزدهم  و شورای عالی امنیت ملی به عنوان یک هم وطن بخاطر این اقدام شایسته تشکر می کنم.

 

صالحی در پایان تاکید کرد: یقینا این رویه صحیح سیاسی در به سرانجام رساندن برجام نیز بی تأثیر نخواهد بود. تاکید می کنم که با هوشیاری و هوشمندی باید جلوی انسداد سیاسی را گرفت و در این برهه حساس توصیه می شود که تمامی جناح های سیاسی متحد و پشیتبان این حرکت سیاسی عقلانی و عقلایی باشند.

لینک کوتاه : https://didbanpress.ir/?p=15007

نظر دهید:

قوانین ارسال نظرات
  • نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  • برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  • نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • جهت ارسال نظرات ، حتما آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح و بدون www وارد کنید.