تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024

آخرین اخبار

اولین کوچه محیط زیستی مسجدسلیمان الگویی برای مشارکت مردمی نفت مسجدسلیمان برای صعود نیاز به حمایت مدیران و همدلی بین مسئولین شهری و استانی دارد سیاوش اکبرپور سرمربی استقلال ملاثانی: روز تاریک و شوم فوتبال خوزستان را دیدیم ابراهیم اشکش سرمربی نفت مسجدسلیمان : به استان ت خیانت کردی آقای پورموسوی تقدیر فرماندهی انتظامی مسجدسلیمان از کودکان خوش ذوق سایبری سکان مدیریت شهرداری به فرزند مسجدسلیمان سپرده شد نصب سیستم فرکانسی انتقال اطلاعات فرآیندی چاه گازی از طریق خط لوله جریانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان انتصاب ۲ عضو جدید در هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی اولین نشست اعضای هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی در سال ۱۴۰۳ برگزار شد نشست اعضای انجمن تکواندو کارگری استان خوزستان با حضور مهندس عباس علوانی دبیر هیئت ورزش کارگری استان خوزستان برگزار گردید فرخ نیا سرمربی پیشکسوتان ایذه جوانان‌ فولاد خوزستان در اندیشه قهرمانی امیر سرتیپ دوم سعید امیری مدیرعامل باشگاه رعد پدافند هوایی ارتش منصوب شد دعوت بازیکنان مستعد و پرورش یافته در باشگاه آزادگان مسجدسلیمان به اردوی تیم ملی جوانان+اسامی و عکس شهردار نفتی، فرصتی مناسب برای تبادل دانش و خدمات برای مسجدسلیمان/ آیا علی جعفری پیشنهاد شورای اسلامی شهر را میپذیرد؟ عبداله جلیلی کیا به سمت “سرپرست آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز” منصوب شد تاثیر ورزش بر اختلالات حرکتی سابقه «رد صلاحیت» یا «ابطال آرای» افراد منتخب پس از انتخابات مجلس پوست اندازی سیاسی در مسجدسلیمان بزرگ، حاصل تفکر مطالبه گری عمومی صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

3

ضرورت حضور پررنگ احزاب در انتخابات/مجلس قوی از انتخابات پرشور حاصل می شود/رقابت در انتخابات امسال سخت تر از دوره های قبل است

  • زمان تقریبی مطالعه این خبر : 3 دقیقه
  • کد خبر : 17577
  • 14 آبان 1402 - 18:34
ضرورت حضور پررنگ احزاب در انتخابات/مجلس قوی از انتخابات پرشور حاصل می شود/رقابت در انتخابات امسال سخت تر از دوره های قبل است
فعال سیاسی اصولگرا بر حضور پررنگ احزاب در انتخابات تاکید کرد و گفت: هرچقدر حضور مردم در انتخابات گسترده و پرشور باشد، مجلسی که از دل آن بیرون می آید، قوی تر است.

به گزارش  دیدبان پرس، حسین حیات داودی چهره سیاسی اصولگرا در بخش اول گفتگوی خود، اظهار کرد: ثبت نام تعداد زیادی از کاندیداها با تفکرات سیاسی و اجتماعی مختلف، نویدبخش انتخاباتی پرشور، البته پیچیده تر و رقابتی تر از گذشته است.

وی با بیان اینکه مجلس فعلی در چهار سال گذشته در حوزه سیاسی و اجتماعی موفق و در حوزه اقتصادی عملکرد قابل قبولی نداشته است، افزود: ناهماهنگی میان دولت و مجلس کنونی، سبب شده هر دو، در حوزه اقتصادی ضعیف عمل کنند و در نتیجه نارضایتی مردم از وضعیت اقتصادی بیشتر شود.

فعال سیاسی اصولگرا گفت: انتخابات و رأی دادن، اساسا یک کنش سیاسی عمومی است و متاسفانه این کنش از سوی عده ای به عنوان گروگان برای واکنش های سیاسی، در نظر گرفته شده است.

حیات داودی ادامه داد: برخی از اصلاح طلبان حضور خود در پای صندوق های رأی را مشروط به یکسری عوامل می دانند و انتخابات را به عرصه واکنش سیاسی تبدیل می کنند اما در حالت منطقی، انتخابات عرصه حضور اقشار مختلف مردم در پای صندوق های رأی است.

وی با اشاره به اینکه شرایط سیاسی و اقتصادی در میزان مشارکت تاثیرگذار است، عنوان کرد: مسئولان دلسوز نظام باید به این نکته توجه کنند که بدون انتخابات پرشور و بدون تقویت بدنه اجتماعی مجلس، نباید انتظار شکل گیری مجلس قوی داشته باشند.

فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: مجلس قوی، از دل یک انتخابات پرشور، قوی و حضور حداکثری بیرون می آید و ضروری است شرایط برای حضور گسترده در انتخابات فراهم شود.

وی هرگونه اعمال سلیقه در تایید و رد صلاحیت کاندیداها توسط شورای نگهبان را رد کرد و گفت: یک روال قانونی در شورای نگهبان وجود دارد از جمله بررسی و تحقیقات میدانی، استعلامات و کاوش اطلاعات مربوط به هر کاندیدا که در یک چهارچوب مشخص انجام می شوند و در روند تایید یا رد صلاحیت ها اعمال سلیقه شخصی وجود ندارد.

حیات داودی با بیان اینکه بی شک رد صلاحیت یا عدم مشارکت افراد شناخته شده در جامعه، انتخابات را تحت تاثیر قرار می دهد و در میزان مشارکت تاثیرگذار هستند، اذعان داشت: انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری وابسته یا منوط به حضور فرد یا افراد کاندیداتور نیست، بلکه انتخابات به ذات خود دارای ارزش است.

وی با بیان اینکه نمایندگان فعلی در انتخابات این دوره کار بسیار سختی دارند، افزود: با توجه به حضور متنوع کاندیداها، نمایندگان شاغل در مجلس باید تفکرات و جریان های مختلف رقابت کنند.

فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: مجلس فعلی به طور کلی عملکرد خوبی نسبت به دوره قبل خود داشت و طرح های مهمی در این مجلس به تصویب رسید اما نقطه ضعف آن، عدم نظارت کافی بود.

وی گفت: یکی از اتفاقات مهمی که در مجلس رقم خورد، حذف ارز ترجیحی بود که با نگاه رانت زدایی انجام شد اما به درستی عملیاتی نشد و دود آن به چشم اقشار ضعیف جامعه رفت.

حیات داودی عنوان کرد: متاسفانه تفکر نئولیبرالی و تفکر دولت زدایی و بازار آزاد در بدنه مجلس و به طور خاص چهره های انقلابی دیده می شود.

وی با تاکید بر اینکه کارکرد احزاب سیاسی نباید محدود به شب انتخابات باشد، ادامه داد: احزاب سیاسی باید به طور مستمر و دائم فعال باشند و پیشنهادات و نظرات بروز در کلیه عرصه های اجرایی کشور ارائه دهند.

فعال سیاسی اصولگرا عنوان کرد: لیست دادن احزاب برای انتخابات به طور عمومی خوب و پسندیده است چون امروز شرایط به گونه ای نیست که همه مردم بتوانند کلیه داوطلبان انتخابات بشناسند.

وی بیان کرد: حضور پررنگ احزاب در انتخابات، یک ضرورت است اما احزاب باید فعالیت های خود را در تمام طول سال گسترش دهند و محدود به انتخابات نباشند.

حیات داودی اعتماد به افراد حاضر در لیست احزاب را ضروری دانست و گفت: در صورتی که فرد یا افرادی از لیست یکی از احزاب وارد مجلس شوند، نه تنها نماینده که خود آن حزب نیز باید پاسخگوی عملکرد نماینده منتخب باشد.

لینک کوتاه : https://didbanpress.ir/?p=17577

نظر دهید:

قوانین ارسال نظرات
  • نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  • برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  • نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • جهت ارسال نظرات ، حتما آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح و بدون www وارد کنید.