تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024

آخرین اخبار

اولین کوچه محیط زیستی مسجدسلیمان الگویی برای مشارکت مردمی نفت مسجدسلیمان برای صعود نیاز به حمایت مدیران و همدلی بین مسئولین شهری و استانی دارد سیاوش اکبرپور سرمربی استقلال ملاثانی: روز تاریک و شوم فوتبال خوزستان را دیدیم ابراهیم اشکش سرمربی نفت مسجدسلیمان : به استان ت خیانت کردی آقای پورموسوی تقدیر فرماندهی انتظامی مسجدسلیمان از کودکان خوش ذوق سایبری سکان مدیریت شهرداری به فرزند مسجدسلیمان سپرده شد نصب سیستم فرکانسی انتقال اطلاعات فرآیندی چاه گازی از طریق خط لوله جریانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان انتصاب ۲ عضو جدید در هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی اولین نشست اعضای هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی در سال ۱۴۰۳ برگزار شد نشست اعضای انجمن تکواندو کارگری استان خوزستان با حضور مهندس عباس علوانی دبیر هیئت ورزش کارگری استان خوزستان برگزار گردید فرخ نیا سرمربی پیشکسوتان ایذه جوانان‌ فولاد خوزستان در اندیشه قهرمانی امیر سرتیپ دوم سعید امیری مدیرعامل باشگاه رعد پدافند هوایی ارتش منصوب شد دعوت بازیکنان مستعد و پرورش یافته در باشگاه آزادگان مسجدسلیمان به اردوی تیم ملی جوانان+اسامی و عکس شهردار نفتی، فرصتی مناسب برای تبادل دانش و خدمات برای مسجدسلیمان/ آیا علی جعفری پیشنهاد شورای اسلامی شهر را میپذیرد؟ عبداله جلیلی کیا به سمت “سرپرست آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز” منصوب شد تاثیر ورزش بر اختلالات حرکتی سابقه «رد صلاحیت» یا «ابطال آرای» افراد منتخب پس از انتخابات مجلس پوست اندازی سیاسی در مسجدسلیمان بزرگ، حاصل تفکر مطالبه گری عمومی صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

5
دلنوشته ای بقلم ابراهیم سرخ مرد بهداروند

سهم جوانان شهر من از ثروت؛ خودکشی است

  • زمان تقریبی مطالعه این خبر : 2 دقیقه
  • کد خبر : 7738
  • 19 تیر 1400 - 5:23
سهم جوانان شهر من از ثروت؛ خودکشی است
این روزها در پی خودکشی های اخیر هر بار وضعیتی را بررسی میکنیم جوان و نوجوانی را می‌بینیم که مانند گل پژمرده و خداحافظ رفیقی زیرش دل همه را می‌شکند. آمار های نگران کننده از خودکشی ها در سطح شهر زنگ خطر را برای خانواده ها به صدا درآورده است

دیدبان مسجدسلیمان بنام خداوند زندگی. سلامم را به مردم رنج کشیده شهرم که در خاطره های قدیمی از لحاظ امکانات رفاهی به اولینها و در حال حاضر در مرگ و میر جوانان و بی امکاناتی و بیکاری جزو اولین ها می باشد.

خدا را در حرف هایم قاضی قرار میدهم و از او که تنها امید یاری این روزهای شهرم میباشد میخواهم دست مردمانمان را بگیرد.
این روزها در پی خودکشی های اخیر هر بار وضعیتی را بررسی میکنیم جوان و نوجوانی را می‌بینیم که مانند گل پژمرده و خداحافظ رفیقی زیرش دل همه را می‌شکند.
آمار های نگران کننده از خودکشی ها در سطح شهر زنگ خطر را برای خانواده ها به صدا درآورده است.

در سال ۱۳۸۹، ۱۳ نفر موفق به خودکشی شده‌اند. در سال ۱۳۹۰، ۱۲ نفر خودکشی موفق انجام داده اند. این آمار در سال ۹۱ با ۱۲ خودکشی موفق ادامه پیدا کرده است.

براستی دلیل اینهمه خودکشی آن هم در بین جوانان این شهر چیست؟

آماری که هروز رو با افزایش، نگرانی ها را نسبت به جامعه جوان شهر  بیشتر می‌کند!

دلایل این همه نامیدی را باید درکجا پیدا کرد؟

رشد بیکاری نزدیک به ۵۰ درصد!!؟

نداشتن فضاهای مناسب جهت سرگرمی های مفید!؟

قطع اعتماد نسبت به مسؤلین و دلزدگی جوانان نسبت به آینده در سطح شهر؟

ضعف ارگان های فرهنگی در سطوح مختلف؟
و هزاران دلیل دیگر که باید واکاوی های دقیق صورت پذیرد.

افرادی که دست به خودکشی زده‌اند، افسردگی، بیکاری، اعتیاد، مشکلات اقتصادی و خانوادگی را به عنوان دلایل خود ذکر کرده‌اند. ۶۳ درصد آنها مجرد و ۳۷ درصد متاهل بوده‌اند.  در میان آنها از همه قشر و گروهی بوده: جوانان بیکار، زنان خانه‌دار و کارمند، معلم، دانش آموز و سرباز.

در شهری که بوی نفت و گازش سالها ریه های مردم این شهر را مورد آسیب جدی قرار داده است و می‌توان گفت کرونای نفتی در مسجدسلیمان قدمتی ۱۰۰ ساله دارد. شهری که دارای بزرگترین معادن سنگ و درکنار چندین سد قرار گرفته است تا پتروشیمی، آلمینیوم سازی و کارخانه سیمان و…
حال به واسطه مشکلات اقتصادی و اجتماعی بوی شهر مردگان گرفته است و هرازگاهی در گوشه ای حجله ها در ورودی محل و آگهی ترحیم در سطح شهر مردم را دلمرده تر می‌کند وامید به زندگی را پایین تر می آورد.

با توجه به شرایط فعلی ما مجموعه ای از جوانان این شهر خواستار رسیدگی هرچه سریعتر مسؤلین به این موضوع هستیم
و این مسئله را برای شهر یک هشدار جدی میبینیم
زیرا در جامعه ای که قشر جوان آن دلمرده شود امیدی به آبادانی آن شهر نمی رود.

خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار

ابراهیم سرخ مرد بهداروند

لینک کوتاه : https://didbanpress.ir/?p=7738
  • نویسنده : ابراهیم سرخ مرد
  • منبع : دیدبان مسجدسلیمان
  • ۲ دیدگاه

نظر دهید:

  1. وقتی در ایام انتخابات همه رسانه ها دلال رای میشن برای چندرغازی باسد این اتفاقات را هم پیش بینی کرد.با هدایت رسانه های اجیر شده به افراد نخبه رای نمیدهند و دلالان حاکم می شوند و نتیجه اش می شود این

  2. یکی ازدوستانم درمرحله چشمعلی خودکشی کرده حیف بودخدایاکی میخوادجواب این چوانهاروبدهد

قوانین ارسال نظرات
  • نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  • برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  • نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • جهت ارسال نظرات ، حتما آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح و بدون www وارد کنید.