تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

آخرین اخبار

سابقه «رد صلاحیت» یا «ابطال آرای» افراد منتخب پس از انتخابات مجلس پوست اندازی سیاسی در مسجدسلیمان بزرگ، حاصل تفکر مطالبه گری عمومی صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود نخستین چاه نفت خاورمیانه و ایران برای بازدید توسط میهمانان نوروزی آماده است کاندیداها دلایل شکست خود را بررسی کنند تشدید نظارت و بازرسی های مشترک بر بازار شهرستان در آستانه عید نوروز گفتگو با پیشکسوت فوتبال خوزستان/ فولاد خوزستان از نظر امکانات سخت افزاری در آسیا تک است /ابراهیم اشکش و مجید باقری نیا این فصل با دست خالی عالی کار کردند نفت مسجدسلیمان ۲ خیبر لرستان ۰ مسابقات قهرمانی کشوری کراسفیت برای حضور در مسابقات جزیره کیش برگزار شد افتتاح دکل مخابراتی روستای میدان طیاره و برخورداری ٨ روستا از اینترنت پرسرعت همراه اول در شهرستان مسجدسلیمان جشنواره خیریه به میزبانی مجموعه بزرگ اقبال نخبگان خوزستان برگزار گردید+تصاویر علی عسگر ظاهری عبده وند به عنوان نماینده حوزه مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل معرفی شد انتشار لیست نهایی جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه انتخابیه اهواز بیانیه‌؛ سکوت اصلاح طلبان خوزستان در انتخابات مجلس دوازدهم افتتاح گالری و نمایشگاه دائمی صنایع دستی و گردشگری با حضور ۶۰ صنعتگر در شهرستان مسجدسلیمان تقدیر از بانوی مسجدسلیمانی در همایش ۱۲۰ کارآفرین خودساخته کشور برای تقویت فن بیان روی کدام مهارت‌ها وقت بگذاریم؟ / آموزش سخنوری با معجزه بیان محدود کردن حق انتخاب مردم به “ناجمهوریت نظام” ختم مى‌شود/ انتخابات از معنا تهی شده اسامی نهایی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا اطلاعیه روابط عمومی فرمانداری مسجدسلیمان درخصوص گمانه زنی های رد یا تایید کاندیداها در فضای مجازی/هیچ لیست جدیدی به فرمانداری ارسال نشده است/همشهریان محترم اخبار را از منابع موثق دنبال کنند

4
یادداشتی به قلم یونس رفیعی منجزی کارشناس ارشد جامعه شناسی

سفره های استانی دولت و امیدهای ناامید مسجدسلیمان

  • زمان تقریبی مطالعه این خبر : 3 دقیقه
  • کد خبر : 16417
  • 01 اردیبهشت 1402 - 16:36
سفره های استانی دولت و امیدهای ناامید مسجدسلیمان
سفرهای ریاست جمهوری با اهداف متعددی صورت می‌گیرد که می‌توانیم از بحث نظارت و اجرای قانون تا بررسی روند پیشرفت و توسعه و دیدار با نخبگان این مناطق اشاره کرد

دیدبان پرس: یکی از مهمترین دلایل سفرهای روسای جمهور با اعضاء کابینه می‌تواند دلایل اقتصادی باشد. مانند پروژه های پتروشیمی میادین نفت و گاز، آب‌رسانی ،افتتاح بزرگراه ها و یا جاده هایی که امنیت جانی را برای مردم به ارمغان بیاورند و یا افتتاح بیمارستان‌هایی که مشکلات زیادی را از روی دوش مردم برمی‌دارند. از این جمله می‌توان به افتتاح پروژه های عظیم در کشاورزی و یا پروژه ای مهم مانند فرودگاه یا خط راه آهن اشاره کرد.

 اینبار قرعه بازدید ریاست جمهوری به نام دولت دکتر رییسی و استان خوزستان زده شده است.

استاندار خوزستان به اهداف این سفر استانی اشاره کرده است.

مهمترین مساله استان موضوع آب است و به همین دلیل سه پروژه در این بخش تعریف شده است.

 یکی خط طرح غدیر که از دز تا آبادان را شامل میشود

 پروژه دوم طرح فدک برای آبرسانی به شمال شرق استان که از سد کارون ۳ شروع می‌شود و پروژه سوم خط کوثر برای آبرسانی به جنوب شرق استان از رودخانه جراحی و زهره.

موضوع دیگر طرح جامع فاضلاب اهواز است که یک پروژه زیرساختی بوده و ۵۳ درصد پیشرفت دارد و به سه تصفیه خانه نیازمند است. کار اولیه در خصوص تصفیه خانه غرب صورت گرفته و طرح فاینانس چین دارد که جزو محورهای سفر ریاست جمهوری است. در عین حال فاضلاب شادگان، آبادان و برخی شهرهای دیگر نیز در برنامه پیگیری جدی است.

استاندار خوزستان، دیگر دستور کار سفر هیات دولت به استان را موضوع راهها و محورهای مواصلاتی استان ذکر کرده و افزوده: ما از نظر بزرگراه و اتوبان در استان کمبود داریم و در نظر داریم از طریق جذب سرمایه گذاری یا فاینانس در این خصوص اقدام کنیم. به گفته استاندار خوزستان در مجموع برای راه های استان ۴۲ هزار میلیارد تومان نیاز است.

وی برای فاز دوم طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری گفته است که از راهکارهای مختلف به دنبال تامین منابع مالی و مذاکرات در این خصوص هستیم.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرده: وزارت نفت ۱۲ میلیارد دلار در استان پروژه تعریف نموده است که از آن جمله میتوان به ان اج ال ۳۲۰۰ هویزه، نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک، راه آهن دوخطه اندیمشک، تصفیه خانه شوشتر، بیمارستان بهبهان و ده ها پروژه دیگر اشاره کرد.

اما با وجود اینهمه تخصیص بودجه و برنامه‌ریزی برای شهرهای مختلف استان، مشخص شده است که در این سفر هیات دولت، حوزه انتخابیه مسجدسلیمان از اهداف دولت محسوب نشده که میتوان دلیل این هدف واقع نشدن را، در «عدم تحقق برنامه های توسعه ای شهرستان» قلمداد نمود.

شهرستان مسجدسلیمان اصلی ترین شهر این حوزه انتخابیه تاکنون سه فرماندار را در فواصل کوتاه به خود دیده است و سریالی از انتصابات سرپرستان شهرداری تا رسیدن به مطلوب(؟) را طی کرده است. این ناهماهنگی و عدم مدیریت پروژه ها را در ضعف در پیگیری های دفتر نماینده نیز می‌توانیم یاد کنیم که چگونه پروژه‌ی مهم جاده مرگ اهواز-مسجدسلیمان متوقف شده است. فرودگاه مسجدسلیمان به افتتاح نرسیده است و پتروپالایش بختیاری که امید هزاران جوان مسجدسلیمانی برای اشتغال بوده به سراب تبدیل شده است.

در کنار این پروژه های نیمه تمام یا رها شده مسائل اجتماعی دیگری نیز وجود دارد. از نیاز حیاتی آب آشامیدنی برای مردم شریف لالی، بیمارستان برای مردم مظلوم و زلزله زده ی اندیکا، فرسودگی و تخریبی بودن مدارس مسجدسلیمان و نیاز به توسعه اقتصادی و اشتغالزایی هفتکل  که در صورت نظارت قانونی و پیگیری حقوق موکلین از سوی نماینده مجلس شورای اسلامی و اجرا مصوبات و پیگیری اعتبارات از سوی عالی‌ترین نماینده دولت یعنی فرمانداران این چهار حوزه، امروز مردم شریف مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل شاهد حضور منتج به نتیجه هیات دولت به شهرهای خود بودند و از دستاوردهای این سفرها بهره مند می شدند.

اما افسوس که اولویتها و اهداف اینگونه نیست و به صورت انتصابات و جابجایی ها سوق داده شده است!

حق این مردم این نیست که در شبکه های اجتماعی از تشنگی فریاد بزنند یا پیام فوت عزیزانشان در جاده مرگ را بازنشر نمایند یا بیمارانی که به علت عقرب‌گزیدگی منتظر شرایط مساعد پرواز بالگرد امدادی باشند و در نهایت در مرکز استان تلف شوند.

با تمام این از شواهد بنظر می‌رسد  فصل انتخابات در این حوزه از فروردین امسال کلید خورده است.

گویی مردم چهار شهرستان برای تغییر مهیا شده‌اند و انگار به پیشواز آن هم رفته اند، از ۱۱ ماه زودتر!!

یونس رفیعی منجزی

اول اردیبهشت ۱۴۰۲

لینک کوتاه : https://didbanpress.ir/?p=16417

نظر دهید:

قوانین ارسال نظرات
  • نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  • برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  • نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • جهت ارسال نظرات ، حتما آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح و بدون www وارد کنید.