تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 11 ذو القعدة 1445 Saturday, 18 May , 2024

آخرین اخبار

اطلاعیه شماره ۲ شرکت آبفا اهواز سفر حجت الاسلام دکتر هدایی به شهرستان مسجدسلیمان تجلیل از معلمان و حامیان فرزندان ایتام تحت پوشش خیریه زنده یادان احمد و مریم رضایی هفتکل نود و هشت ساله شد / تولدت مبارک اولین کوچه محیط زیستی مسجدسلیمان الگویی برای مشارکت مردمی نفت مسجدسلیمان برای صعود نیاز به حمایت مدیران و همدلی بین مسئولین شهری و استانی دارد سیاوش اکبرپور سرمربی استقلال ملاثانی: روز تاریک و شوم فوتبال خوزستان را دیدیم ابراهیم اشکش سرمربی نفت مسجدسلیمان : به استان ت خیانت کردی آقای پورموسوی تقدیر فرماندهی انتظامی مسجدسلیمان از کودکان خوش ذوق سایبری سکان مدیریت شهرداری به فرزند مسجدسلیمان سپرده شد نصب سیستم فرکانسی انتقال اطلاعات فرآیندی چاه گازی از طریق خط لوله جریانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان انتصاب ۲ عضو جدید در هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی اولین نشست اعضای هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی در سال ۱۴۰۳ برگزار شد نشست اعضای انجمن تکواندو کارگری استان خوزستان با حضور مهندس عباس علوانی دبیر هیئت ورزش کارگری استان خوزستان برگزار گردید فرخ نیا سرمربی پیشکسوتان ایذه جوانان‌ فولاد خوزستان در اندیشه قهرمانی امیر سرتیپ دوم سعید امیری مدیرعامل باشگاه رعد پدافند هوایی ارتش منصوب شد دعوت بازیکنان مستعد و پرورش یافته در باشگاه آزادگان مسجدسلیمان به اردوی تیم ملی جوانان+اسامی و عکس شهردار نفتی، فرصتی مناسب برای تبادل دانش و خدمات برای مسجدسلیمان/ آیا علی جعفری پیشنهاد شورای اسلامی شهر را میپذیرد؟ عبداله جلیلی کیا به سمت “سرپرست آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز” منصوب شد

1

رایزنی وزیر خارجه عراق و نماینده ویژه آمریکا در امور ایران

  • زمان تقریبی مطالعه این خبر : < 1 دقیقه
  • کد خبر : 13391
  • 24 بهمن 1401 - 9:10
رایزنی وزیر خارجه عراق و نماینده ویژه آمریکا در امور ایران

وزارت امور خارجه عراق خبر داد که وزیر خارجه این کشور و نماینده ویژه آمریکا در امور ایران درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها با یکدیگر رایزنی کردند.

وزارت امور خارجه عراق، شامگاه یکشنبه، اعلام کرد که «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه این کشور و «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز شنبه در واشنگتن با یکدیگر دیدار و رایزنی کرده‌اند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) به نقل از «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق، وزیر خارجه عراق در محل اقامت خود در واشنگتن با رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار کرده است.

طبق این اعلام، در این گفت‌وگو، به دیدار اخیر مقامات عالی‌رتبه هیأت عراقی و مقامات ارشد دولت آمریکا پرداخته شده و همچنین «روند گفت‌و‌گوها میان کشورهای ۱+۵ با ایران که در وین برگزار می‌شد، دلایل توقف آن و مواضع اروپا در این خصوص» مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

بر اساس این بیانیه، فؤاد حسین به «تماس تلفنی روز جمعه خود از سوی حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران و گفت‌و‌گویی که میان آن‌ها جریان داشته، اشاره کرده است».

وزارت خارجه عراق همچنین اعلام کرد که رابرت مالی از نقش وزارت امور خارجه عراق و «تلاش‌های پیوسته [دستگاه] دیپلماسی عراق در بسیاری از ابتکارات به‌ویژه در جهت کاهش تنش منطقه» تمجید کرده است.

این دیدار در حالی صورت گرفته است که وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق، روز شنبه ۲۲ بهمن‌ماه، تلفنی گفت‌وگو کردند.

در تماس تلفنی فؤاد حسین وزیر خارجه عراق و حسین امیرعبداللهیان آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. طرفین همچنین در خصوص گام‌های مرتبط با توافق برای رفع تحریم‌ها رایزنی کردند. وزیر خارجه عراق در این گفت‌وگوی تلفنی از حسین امیرعبداللهیان یرای سفر به بغداد دعوت به عمل آورد.

لینک کوتاه : https://didbanpress.ir/?p=13391

برچسب ها

نظر دهید:

قوانین ارسال نظرات
  • نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  • برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  • نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • جهت ارسال نظرات ، حتما آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح و بدون www وارد کنید.