تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024

آخرین اخبار

هفتکل نود و هشت ساله شد / تولدت مبارک اولین کوچه محیط زیستی مسجدسلیمان الگویی برای مشارکت مردمی نفت مسجدسلیمان برای صعود نیاز به حمایت مدیران و همدلی بین مسئولین شهری و استانی دارد سیاوش اکبرپور سرمربی استقلال ملاثانی: روز تاریک و شوم فوتبال خوزستان را دیدیم ابراهیم اشکش سرمربی نفت مسجدسلیمان : به استان ت خیانت کردی آقای پورموسوی تقدیر فرماندهی انتظامی مسجدسلیمان از کودکان خوش ذوق سایبری سکان مدیریت شهرداری به فرزند مسجدسلیمان سپرده شد نصب سیستم فرکانسی انتقال اطلاعات فرآیندی چاه گازی از طریق خط لوله جریانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان انتصاب ۲ عضو جدید در هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی اولین نشست اعضای هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی در سال ۱۴۰۳ برگزار شد نشست اعضای انجمن تکواندو کارگری استان خوزستان با حضور مهندس عباس علوانی دبیر هیئت ورزش کارگری استان خوزستان برگزار گردید فرخ نیا سرمربی پیشکسوتان ایذه جوانان‌ فولاد خوزستان در اندیشه قهرمانی امیر سرتیپ دوم سعید امیری مدیرعامل باشگاه رعد پدافند هوایی ارتش منصوب شد دعوت بازیکنان مستعد و پرورش یافته در باشگاه آزادگان مسجدسلیمان به اردوی تیم ملی جوانان+اسامی و عکس شهردار نفتی، فرصتی مناسب برای تبادل دانش و خدمات برای مسجدسلیمان/ آیا علی جعفری پیشنهاد شورای اسلامی شهر را میپذیرد؟ عبداله جلیلی کیا به سمت “سرپرست آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز” منصوب شد تاثیر ورزش بر اختلالات حرکتی سابقه «رد صلاحیت» یا «ابطال آرای» افراد منتخب پس از انتخابات مجلس پوست اندازی سیاسی در مسجدسلیمان بزرگ، حاصل تفکر مطالبه گری عمومی

1

راهکار سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس برای بازار ارز: چند نفر اعدام شوند/ موضوع نوسانات بازار ارز امنیتی است

  • زمان تقریبی مطالعه این خبر : 3 دقیقه
  • کد خبر : 14646
  • 08 اسفند 1401 - 19:09
راهکار سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس برای بازار ارز: چند نفر اعدام شوند/ موضوع نوسانات بازار ارز امنیتی است

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس اعلام کرد که باید چند نفر که در بازار ارز و سکه فساد ایجاد کردند، را اعدام کنند و این وضع قابل تحمل نیست.

سیدکاظم دلخوش اباتری سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره وضعیت اقتصادی کشور گفت: ما به دنبال این هستیم که مشکل حل شود؛ اما با جنگ نمی‌شود! بین دستگاه‌ها که نمی‌توان جنگ به پا کرد. به عنوان قانون‌گذار که از روز اول ضمن اینکه اعتقاد داشتیم؛ رییسی فرد خوبی است و باید کمکش کرد اما اگر رئیس‌جمهور نتواند مشکلات اقتصادی را جمع کند مجلس باید انجام دهد و این را تا به اینجا رساندیم که بخش زیادی از مجلس همراه هستند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: باید چند نفر را، چه دولتی و چه غیر دولتی، که در بازار ارز و سکه فساد ایجاد کردند، اعدام کنند و با آن‌ها برخورد جدی شود؛ زیرا آنان آب و نان را به روی مردم بسته اند و این باعث شده مردم لحظه به لحظه از بین بروند؛ وقتی در یک خانواده نان سر سفره نباشد چطور می‌خواهند زندگی خود را بچرخانند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: من معتقدم که یک به هم‌ریختگی در تیم اقتصادی دولت وجود دارد که باید جمع شود. از سویی مجلس نباید منفعلانه عمل کند، چرا که جزو ارکان نظام است و به همین خاطر باید برنامه بدهد و اگر خودش را حتی در بخش نظارت کنار بکشد آبی گرم نمی‌شود.

وی افزود: حاکمیت، دولت و مجلس در خصوص ارز خط مشی را تعیین می‌کنند. دیگر از آن زمان گذشته که مثلا رئیس کمیسیون‌های مجلس برای موضوع ارز جلسه بگذارند. حاکمیت باید این موضوع را امنیتی ببیند چون ارزاق و زندگی مردم به دلار و سکه وابسته است. اینجا دیگر کوچک، بزرگ و پیر و جوان، چپ و راست ندارد؛ حقوق عامه مردم مطرح است که باید قاطعانه رعایت شود. باید چند نفر که در بازار ارز و سکه فساد ایجاد کردند اعم از دولتی و غیر دولتی را اعدام و با آن‌ها برخورد جدی کنند. زیرا آنان آب و نان را به روی مردم بسته اند و این باعث شده مردم لحظه به لحظه از بین بروند؛ وقتی در یک خانواده نان سر سفره نباشد چطور می‌خواهند زندگی خود را بچرخانند .

وی تاکید کرد: اگر حاکمیت در مماشات با فساد اقتصادی، چه مربوط به مسئولان باشند و چه نباشند و چه ناشی از فضای مجازی باشد کوتاهی کند به مردم ظلم کردند.

دلخوش در خصوص نظارت مجلس بر عملکرد دولت گفت: مشکلی که در بعد نظارت داریم این است که ۲۹۰ نفر نماینده داریم و هر کدام اگر بخواهند ۲ سوال کنند فرآیند سوال و استیضاح طول می‌کشند اما این وضع قابل تحمل نیست و احتمال دارد به دنبال این باشیم؛ اگر آقایان خود دست به کار نشوند ما وارد استیضاح بخشی از دولت می‌شویم و این دولت را از عدد می‌اندازیم. به طور نمونه وزیر امورخارجه ضعیف است و در ارتباط ما با کشورها را نمی‌تواند مدیریت کند و از سوی دیگر وزیر جهاد باید توانمند‌تر شود، امروز مشکل مملکت تنها مرغ و تخم‌مرغ نیست در بخش‌های مختلف باید به داد مردم برسند، وزیر اقتصاد تا الان نتوانسته کاری کند.

اگر رئیس‌جمهور نتواند مشکلات اقتصادی را جمع کند مجلس باید انجام دهد

نماینده مردم صومعه‌سرا در پاسخ به این سوال که مردم تا کی باید صبر کنند، گفت: ما به دنبال این هستیم که مشکل حل شود؛ اما با جنگ نمی‌شود! بین دستگاه‌ها که نمی‌توان جنگ به پا کرد. به عنوان قانون‌گذار که از روز اول ضمن اینکه اعتقاد داشتیم؛ رییسی فرد خوبی است و باید کمکش کرد اما اگر رییس‌جمهور نتواند مشکلات اقتصادی را جمع کند مجلس باید انجام دهد و این را تا به اینجا رساندیم که بخش زیادی از مجلس همراه هستند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی درباره طرح از سوال از رییس‌جمهور افزود: سوال از رئیس جمهور را دوستان مطرح کردند؛ من اعتقاد دارم، در همین چند روز آینده اگر سران قوا که بخشی از وظایف مجلس را در اختیار گرفتند نتوانند کاری کنند مجلس باید آن قاطعیت خود را نشان دهد.

لینک کوتاه : https://didbanpress.ir/?p=14646

نظر دهید:

قوانین ارسال نظرات
  • نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  • برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  • نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • جهت ارسال نظرات ، حتما آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح و بدون www وارد کنید.