تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 23 شوال 1445 Wednesday, 1 May , 2024

آخرین اخبار

اولین کوچه محیط زیستی مسجدسلیمان الگویی برای مشارکت مردمی نفت مسجدسلیمان برای صعود نیاز به حمایت مدیران و همدلی بین مسئولین شهری و استانی دارد سیاوش اکبرپور سرمربی استقلال ملاثانی: روز تاریک و شوم فوتبال خوزستان را دیدیم ابراهیم اشکش سرمربی نفت مسجدسلیمان : به استان ت خیانت کردی آقای پورموسوی تقدیر فرماندهی انتظامی مسجدسلیمان از کودکان خوش ذوق سایبری سکان مدیریت شهرداری به فرزند مسجدسلیمان سپرده شد نصب سیستم فرکانسی انتقال اطلاعات فرآیندی چاه گازی از طریق خط لوله جریانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان انتصاب ۲ عضو جدید در هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی اولین نشست اعضای هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی در سال ۱۴۰۳ برگزار شد نشست اعضای انجمن تکواندو کارگری استان خوزستان با حضور مهندس عباس علوانی دبیر هیئت ورزش کارگری استان خوزستان برگزار گردید فرخ نیا سرمربی پیشکسوتان ایذه جوانان‌ فولاد خوزستان در اندیشه قهرمانی امیر سرتیپ دوم سعید امیری مدیرعامل باشگاه رعد پدافند هوایی ارتش منصوب شد دعوت بازیکنان مستعد و پرورش یافته در باشگاه آزادگان مسجدسلیمان به اردوی تیم ملی جوانان+اسامی و عکس شهردار نفتی، فرصتی مناسب برای تبادل دانش و خدمات برای مسجدسلیمان/ آیا علی جعفری پیشنهاد شورای اسلامی شهر را میپذیرد؟ عبداله جلیلی کیا به سمت “سرپرست آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز” منصوب شد تاثیر ورزش بر اختلالات حرکتی سابقه «رد صلاحیت» یا «ابطال آرای» افراد منتخب پس از انتخابات مجلس پوست اندازی سیاسی در مسجدسلیمان بزرگ، حاصل تفکر مطالبه گری عمومی صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

3

دشمن بزرگ ایران نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد/ این زن کابوس ترامپ می‌ شود؟

  • زمان تقریبی مطالعه این خبر : 3 دقیقه
  • کد خبر : 13623
  • 27 بهمن 1401 - 3:14
دشمن بزرگ ایران نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد/ این زن کابوس ترامپ می‌ شود؟

نیکی هیلی شخصیتی حزبی دارد و در صورت تشخیص این موضوع که دونالد ترامپ در انتخابات درون حزبی پیروز می شود، به نفع یکی دیگر از رقبای ترامپ که شانس بیشتری در پیروزی بر او دارد (مانند دسانتیس) کنار خواهد رفت.

به گزارش خبر فوری، نیکی هیلی رسما اعلام کرد که برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا نامزد خواهد شد. در حال حاضر، اختلاف میان جمهوری خواهان در رابطه با نامزدهای نهایی انتخابات زیاد است. آنچه بیش از همه مهم است این است که همچنان دونالد ترامپ محور تصمیمات و تقسیم بندی های سیاسی این حزب است.

در حال حاضر، جمهوری خواهان به چهار  گروه کلی تقسیم می شوند. عده ای هنوز از طرفداران دونالد ترامپ و متحد او هستند. گروهی مانند دسانتیس خیلی زود و در سال‌های اول ریاست جمهوری، از او جدا شدند. گروهی مانند نیکی هیلی در سال‌های پایانی ترامپ از او کناره گرفته و به مخالفان او تبدیل شدند. عده ای مانند مایک پنس هم بعد از مخالفت ترامپ با نتایج انتخابات ۲۰۲۲ و حوادث مربوط به یکشنبه سیاه (حمله خونین به کنگره آمریکا) از او جدا شدند.

همانطور که گفته شد، نیکی هیلی به دسته سوم تعلق دارد. او که از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ به عنوان سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد فعالیت می کرد، در زمینه نحوه مقابله با کره شمالی و چند مساله دیپلماتیک دیگر با ترامپ اختلاف داشت و به همین دلیل، بعد از مدتی از سمت خود کنار رفت. با این حال، هیلی هرگز اختلافات خود با ترامپ را علنی نکرد. تنها بعد از یکشنبه سیاه بود که با قدرت در مقابل ترامپ ایستاد. او در یک مصاحبه مهم و تند در رابطه با ترامپ و آینده سیاسی او گفت: من فکر می‌ کنم ترامپ (با امتناع از پذیرش انتخابات ۲۰۲۰) آینده و حیات سیاسی خود را از دست داد. ما باید اقرار کنیم که به او اجازه دادیم ما را با خودش پایین بکشد. ما نمی‌ بایست به او گوش می‌ دادیم و دنباله‌رو وی می‌ شدیم. این قبیل اتفاقات هرگز نباید مجدد روی دهد.

نیکی هیلی بعد از اتفاقات سال ۲۰۲۰، به جمهوری خواهانی پیوست که معتقدند آینده سیاسی حزب جمهوری خواه با حضور ترامپ از بین می رود. او مانند دسانتیس به شعارها، عقاید و سیاست های ترامپ باور دارد و در زمینه دیپلماسی و سیاست خارجی به مراتب بیش از  فرماندار فلوریدا یا دیگر جمهوری خواهان مخالف ترامپ به رئیس جمهور سابق آمریکا نزدیک است اما معتقد است این سیاست ها و اهداف باید بدون ترامپ تحقق یابند، چراکه ترامپ از ثبات سیاسی برخوردار نیست و با غرور بیجا و خودشیفتگی هایش اهداف و آرمان حزب را از بین می برد.

مروری بر باورها و سیاست های مورد نظر نیکی هیلی

نیکی هیلی در زمینه سیاست خارجی عقاید بسیار تندی دارد. او مدافع اسرائیل است و معتقد است پایتخت آمریکا باید از تل آویو به بیت المقدس انتقال یابد. در زمینه کره شمالی، مخالف ترامپ بود و بعد از توسعه موشک های بالستیک پیونگ یانگ، به طرح حمله هوایی به مراکز موشکی کره شمالی فکر می کرد. در زمینه ایران، او مانند ترامپ به نابودی توافق هسته ای، حمایت از اسرائیل و عربستان در مقابل ایران، بازگشت تحریم ها و فشار حداکثری، قرار دادن نام ایران در فهرست گروه های تروریستی و به خصوص ترور شخصیت های برجسته ایرانی باور داشته و دارد. بنابراین، می توان نیکی هیلی را در زمینه ایران و خاورمیانه، نمونه کوچک ترامپ دانست.

در زمینه های دیگر نیز، می توان عقاید و باورهای هیلی را تند و جزم دانست. او به شدت به قوانین ضد سقط جنین قائل است و در این زمینه با دموکرات ها چالش بسیار زیادی دارد. همچنین، او مانند جمهوری خواهان دیگر به طرح کاهش مالیات مشاغل بزرگ و صاحبان برندها و لغو مهاجرت یا تسهیل آن قائل است و همزمان، تاکید زیادی بر حفظ قانون حمل سلاح، لغو قوانین محدود کننده در تجارت، حمایت بی رویه از ناتو و متحدان آمریکا و… دارد.

بزرگترین موانع نیکی هیلی در پیشرفت سیاسی

نیکی هیلی چند مشکل جدی دارد که احتمالا در مراحل پایانی رقابت های درون حزبی گریبان او را بگیرند. اولا نیکی هیلی یک هندی الاصل است نه یک سفید پوست. اگر او دموکرات بود می توانست مانند کاملا هریس تا مقام معاونت ریاست جمهوری یا حتی خود ریاست جمهوری پیش برود اما او یک جمهوری خواه است. غالب جمهوری خواهان و طرفدارانشان گرایش های ضدمهاجرتی و نژادپرستانه دارند و بعید است اجازه دهند یک غیر سفید پوست بتواند به بالاترین مقام سیاسی و حزبی دست یابد. همچنین نباید فراموش کرد که نیکی هیلی از کاریزمای لازم برای رقابت با ترامپ برخوردار نیست. هیلی حتی به اندازه دسانتیس نیز از کاریزما برخوردار نیست، چه رسد به ترامپ که قدرت نفوذ زیادی در بین طبقه متوسط سنتی و غالبا سفید پوست آمریکایی دارد.

این نقایص احتمالا سبب شوند که هیلی در صورت شرکت در انتخابات، در مرحله پایانی به نفع یکی دیگر از نامزدهای جمهوری خواه کنار رود. هیلی شخصیتی حزبی دارد و در صورت تشخیص این موضوع که دونالد ترامپ در انتخابات درون حزبی پیروز می شود، به نفع یکی دیگر از رقبای ترامپ که شانس بیشتری در پیروزی بر او دارد (مانند دسانتیس) کنار می رود. همه این اتفاقات منوط بر این است که ترامپ رسما در انتخابات شرکت کند و جو عمومی و حزبی هم به نفع  او شده و شرایط به سود او پیش برود. 

لینک کوتاه : https://didbanpress.ir/?p=13623

نظر دهید:

قوانین ارسال نظرات
  • نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  • برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  • نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • جهت ارسال نظرات ، حتما آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح و بدون www وارد کنید.