تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 23 شوال 1445 Wednesday, 1 May , 2024

آخرین اخبار

اولین کوچه محیط زیستی مسجدسلیمان الگویی برای مشارکت مردمی نفت مسجدسلیمان برای صعود نیاز به حمایت مدیران و همدلی بین مسئولین شهری و استانی دارد سیاوش اکبرپور سرمربی استقلال ملاثانی: روز تاریک و شوم فوتبال خوزستان را دیدیم ابراهیم اشکش سرمربی نفت مسجدسلیمان : به استان ت خیانت کردی آقای پورموسوی تقدیر فرماندهی انتظامی مسجدسلیمان از کودکان خوش ذوق سایبری سکان مدیریت شهرداری به فرزند مسجدسلیمان سپرده شد نصب سیستم فرکانسی انتقال اطلاعات فرآیندی چاه گازی از طریق خط لوله جریانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان انتصاب ۲ عضو جدید در هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی اولین نشست اعضای هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی در سال ۱۴۰۳ برگزار شد نشست اعضای انجمن تکواندو کارگری استان خوزستان با حضور مهندس عباس علوانی دبیر هیئت ورزش کارگری استان خوزستان برگزار گردید فرخ نیا سرمربی پیشکسوتان ایذه جوانان‌ فولاد خوزستان در اندیشه قهرمانی امیر سرتیپ دوم سعید امیری مدیرعامل باشگاه رعد پدافند هوایی ارتش منصوب شد دعوت بازیکنان مستعد و پرورش یافته در باشگاه آزادگان مسجدسلیمان به اردوی تیم ملی جوانان+اسامی و عکس شهردار نفتی، فرصتی مناسب برای تبادل دانش و خدمات برای مسجدسلیمان/ آیا علی جعفری پیشنهاد شورای اسلامی شهر را میپذیرد؟ عبداله جلیلی کیا به سمت “سرپرست آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز” منصوب شد تاثیر ورزش بر اختلالات حرکتی سابقه «رد صلاحیت» یا «ابطال آرای» افراد منتخب پس از انتخابات مجلس پوست اندازی سیاسی در مسجدسلیمان بزرگ، حاصل تفکر مطالبه گری عمومی صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

3

درمان دیابت با بیست و یک نوع خوراکی برای بهبود پانکراس و تولید انسولین در بدن(قسمت دوم)

  • زمان تقریبی مطالعه این خبر : 4 دقیقه
  • کد خبر : 16926
  • 24 تیر 1402 - 16:35
درمان دیابت با بیست و یک نوع خوراکی برای بهبود پانکراس و تولید انسولین در بدن(قسمت دوم)
در این مقاله دکتر افشین حیدری به موضوع بهبود عملکرد غده پانکراس و تاثیر آن در تولید انسولین و درمان دیابت میپردازد و نقش خوراک سالم در این روند را بررسی و عنوان میکند. قسمت دوم این مقاله علمی را در ادامه بخوانید

دیدبان پرس : طرز تهیه سالاد بهسازی پانکراس و تولید انسولین

این مواد را باهم به مقدار مساوی و به اندازه ترکیب و نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی صبح – ظهر- شب مصرف شود و در مصرف آن زیاده روی نشود و هر چند روز یک بار پس از مصرف حتماً قند خون خود را تست کنید و با پزشک مشورت کنید.

۱٫زردچوبه ۲-کلم بروکلی ۳-سیر۴-اسفناج ۵-گشنیز۶-انگور قرمز۷-گیلاس۸-گوجه۹-سیب زمینی شیرین ۱۰-انواع توت ۱۱- زغال اخته۱۲-قارچ – به مقدار لازم مخلوط کرده و قبل از هر وعده غذایی برای بهبود عملکرد پانکراس و تولید انسولین و کاهش قند خون بسیار مفید است.

  • طرز تهیه و کاهش قند خون: چند حبه سیر را پوست گرفته داخل یک لیون آبغوره بریزید بعد از چند ساعت پایان هر وعده غذایی یک قاشق غذاخوری از آب آن میل شود و در کاهش قند خون بسیار مفید است.
  • معجون کاهش وزن و قند خون قبل از صبحانه:
  • ۱-یک لیون آب جوش ۲-نیم قاشق مربا خوری زردچوبه ۳- نیم قاشق مربا خوری عسل ۴- ۷قطره آبلیمو طبیعی ۵-۷قطره سرکه سیب باهم ترکیب کرده و بعد نیم قاشق چای خوری سیاه دانه در دهان ریخته و بجوید و معجون درست شده مصرف شود.
  • ۲- عناب-گشنیز-برگ مو-گل مریمی-گزنه-شوید-شنبلیله-تخم بامیه-استاقدوس

با هم میکس و مخلوط شوند در نیم قاشق مربا خوری بصورت پودر وارد دهان کرده و از آن یک لیوان آب جوش مخلوط شده برای خوردن مصرف شود.مصرف عسل در درمان دیابت بر خلاف شیرین بودنش بسیار برای افراد دیابتی مفید است . در همان زمان یک حبه سیر خورد کرده بهمراه یک لیون آب جوش مخلوط شده مصرف شود.

                  حتما در برنامه غذایی خودتان سیر ، پیاز ، موسیر را بگنجانید.

در پایان تمام این برنامه ها، در خوردن غذا بسیار مواظب بود و همه چیز نخورید روزی ۳۰الی ۴۵ دقیقه ورزش مخصوصاً نیم ساعت دو یا پیاده روی با گام تیز و بلند و ۱۵دقیقه بدنسازی را فراموش نکنید. غدد درونی را با حرکت بدن از طریق پاها و عضلات اکتیو کرده، تا در سلامت کامل زندگی را بکام خود و دیگران شیرین کنیم.

از پرخوری دوری کرد، غذاها را همانند بچه کم خورد، به سبزیجات- میوه جات- دانه­های گیاهی و دم نوش­های گیاهی بسیار توجه داشته باشید.

از فشار­های عصبی و استرس تا می­توانید دوری کنید و از بی تحرکی فاصله بگیرید و همواره بیاد داشته باشید که تا زمانی که شما راه می­روید و حرکات سلامت بدن را انجام می­دهید این گردش متابولیسم در بدن به چرخه حیاط خود ادامه داده و شما زنده و زندگی می­کنید.

کسانی که شب­ها بیدار می مانند یا خواب آنها کمتر از ۶الی ۸ ساعت در شب است این مسئله باعث می شود که هورمون کورتیزول وارد عمل شده مقداری قند وارد خون بکند برای تامین گلیکوژن خون در نتیجه برای کسانی که صبح آن روز تست قند خون دارند منجرب به افزایش قند خون شده لذا کسانی که تست قند خون دارند حتماً باید ۸ ساعت فیکس از وعده غذایی و خواب آنها گذشته باشد در غیر این صورت قند خون آنها دقیق نیست.

و به یاد داشته باشید علت داغی کف پا به ویژه هنگام خواب بدلیل بالا بودن کلسترول خون قند خون و حرکت کبد یا کبد چرب است که باید از روغن های مضر و پر خوری و مواد قندی اجتناب کرد و هم چنین علت سرد بودن (یخ) پا بعلت گردش خون ضعیف – کم خونی و کم کاری تیروئید است و برای درمان آن حتما ً با پزشک مشاوره کنید و ورزش را در برنامه های روزانه خود بگنجانید مخصوصاً پیاده وری و دویدن، اگه قند دارید و انگشتان شما سر و بی­حس می شوند نشان قند بالاست و مرگ عصب است از پرخوری دوری کنید با ورزش خو بگیرید و با پزشکتان مشاوره کنید و کسانی که پاهایشان داغ می­شود در هنگام خواب در شب حتماً پاشور با آب نمک سرد انجام بدهید و هنگام خواب بگذارید ۲۰سانتی متر پاهای شما از سطح زمین بالاتر باشد .

مصرف یک قاشق غذاخوری سرکه سیب با یک لیوان آب بعد از هر وعده غذایی از بالا رفتن چربی شما ممانعات می­کند و برای شما مفید است.

ترتیب غذایی در کاهش قند خون بین ۵۰تا ۷۵ درصد در کاهش قند خون مفید است فقط با تغییر جابجایی وضعیت مواد غذایی ایجاد می شود.

ابتدا سبزیجات بعد پروتین­دار بعد چربی­ها و در انتها غذاهای نشاسته دار کربوهیدارت نان- برنج-شکر و غیره…

سبزیجات ها فیبر بسیار بالایی دارند که در سیستم گوارش روده کوچک می چسبند و یک سطح محافظت کننده­ای برای جلوگیری از جذب قند خون بوجود می­آورد و نمی­گذارد که قند زیاد جذب بدن شود.

نوع غذا و مواد قندی و دیگر مواد همان­هایی هستند که در تولید قند خون اثر می­گذارند فقط جا به جایی نوع مواد است که نمی­گذارد قند زیادی جذب ابتدای روده کوچک و بدن شود.

یعنی ما باید ابتدا از موادی که حاوی فیبر بالایی هستند (سبزیجات) استفاده کرده و بعد از آن می توانید با غذا هم میل کنید این عملکرد غذایی خیلی خوب به بدن جواب می دهد زیرا باز تاکید می کنم فیبرها (سبزیجات) با چسبیدن به ابتدای روده کوچک و نمی­گذارند مواد قندی زیادی جذب روده و بدن شود در نتیجه قند خون شما بسیار بهبود می یابد. این عمل باعث می شود که احساس سیری به شما دست بدهد و از پرخوری و چاقی و افزایش قند خون جلوگیری کنید و همواره تاکید می­کنم روزی ۳۰تا ۴۵دقیقه ورزش منظم را برای حفظ پایداری متابولیسم بدنی و اندام اسکلتی و عضلانی خود در زندگی روزمره بکنید راز سلامتی در کم خوری – دوری از استرس و اضطراب و ورزش انجام دادن است.

پیروز و سلامت باشد .

افشین حیدری

دکترای مدیریت پژوهشی

کارمند امور ورزش شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان

لینک کوتاه : https://didbanpress.ir/?p=16926

نظر دهید:

قوانین ارسال نظرات
  • نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  • برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  • نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • جهت ارسال نظرات ، حتما آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح و بدون www وارد کنید.