تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024

آخرین اخبار

اولین کوچه محیط زیستی مسجدسلیمان الگویی برای مشارکت مردمی نفت مسجدسلیمان برای صعود نیاز به حمایت مدیران و همدلی بین مسئولین شهری و استانی دارد سیاوش اکبرپور سرمربی استقلال ملاثانی: روز تاریک و شوم فوتبال خوزستان را دیدیم ابراهیم اشکش سرمربی نفت مسجدسلیمان : به استان ت خیانت کردی آقای پورموسوی تقدیر فرماندهی انتظامی مسجدسلیمان از کودکان خوش ذوق سایبری سکان مدیریت شهرداری به فرزند مسجدسلیمان سپرده شد نصب سیستم فرکانسی انتقال اطلاعات فرآیندی چاه گازی از طریق خط لوله جریانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان انتصاب ۲ عضو جدید در هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی اولین نشست اعضای هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی در سال ۱۴۰۳ برگزار شد نشست اعضای انجمن تکواندو کارگری استان خوزستان با حضور مهندس عباس علوانی دبیر هیئت ورزش کارگری استان خوزستان برگزار گردید فرخ نیا سرمربی پیشکسوتان ایذه جوانان‌ فولاد خوزستان در اندیشه قهرمانی امیر سرتیپ دوم سعید امیری مدیرعامل باشگاه رعد پدافند هوایی ارتش منصوب شد دعوت بازیکنان مستعد و پرورش یافته در باشگاه آزادگان مسجدسلیمان به اردوی تیم ملی جوانان+اسامی و عکس شهردار نفتی، فرصتی مناسب برای تبادل دانش و خدمات برای مسجدسلیمان/ آیا علی جعفری پیشنهاد شورای اسلامی شهر را میپذیرد؟ عبداله جلیلی کیا به سمت “سرپرست آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز” منصوب شد تاثیر ورزش بر اختلالات حرکتی سابقه «رد صلاحیت» یا «ابطال آرای» افراد منتخب پس از انتخابات مجلس پوست اندازی سیاسی در مسجدسلیمان بزرگ، حاصل تفکر مطالبه گری عمومی صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

2

خانواده های نفت بیشترین ضرر را از آلودگی دیدند / متولی اصلی زباله های شهری، شهرداری است نه نفت!

  • زمان تقریبی مطالعه این خبر : 2 دقیقه
  • کد خبر : 17582
  • 17 آبان 1402 - 12:23
خانواده های نفت بیشترین ضرر را از آلودگی دیدند / متولی اصلی زباله های شهری، شهرداری است نه نفت!
سایت سابق دفع زباله شهری اهواز، مدتهاست به دلیل عدم دفن اصولی و رعایت استانداردهای مربوطه توسط شهرداری، با موضوع بروز آتش‌سوزی و موجب آلودگی هوای شهر شده که ساکنان منازل نفت اهواز بیشترین زیان از آلودگی را متحمل می‌شوند اما با کم کاری شهرداری، نفت متهم شده است.

به گزارش  دیدبان پرس، سایت دفن زباله برومی اهواز، که با افتتاح سایت صفیره در سال ۹۱، بیش از ۱۰ سال، با مشکل انباشت زباله و آتش سوزی در نتیجه انتشار گاز متان در منطقه مواجه بوده و با افزایش آلودگی هوای شهری، به موضوع داغ رسانه‌های استان نیز تبدیل شده است.

موضوعی که بهانه‌ای برخی افراد برای متهم کردن نفت، بدون سند و مدرک شده است، در حالی که فقط با نگاه ساده به نقشه اهواز می‌توان پی برد، سایت برومی در شرق اهواز، اولین نقاط شهری که دچار مسئله کرده، منازل نفت و خانواده‌های نفت هستند که اکثراً در شرق اهواز ساکن و بیشترین زیان را از آلودگی هوا این منطقه می‌بینند.

در این میان، فرهاد قلی نژاد معاون محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان ۱۰ آبان‌ماه در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا وسیما، دفن غیراصولی زباله‌ها در سایت برومی را یکی از عوامل آلودگی هوای اهواز عنوان کرد و گفت: به دلیل اینکه کار‌های انجام شده در زمینه دفن زباله اصولی نبوده است، شاهد انتشار گاز متان و سایر گاز‌ها و به تبع آن آتش سوزی‌های متعدد در این سایت به ویژه در اواخر فصل تابستان و اوایل فصل پاییز هستیم.

شهرداری اهواز که متولی اصلی جمع آوری و دفع زباله‌های شهریست، به جای قبول مسئولیت این موضوع بحث مالکیت زمین برومی را به میان آورده و موضوع را تماما به نفت مرتبط کرده بود.

۱۱ آبان علی شمسی معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، در خصوص این مسئله گفت: این سایت در مالکیت شرکت نفت است و ارتباطی به شهرداری اهواز ندارد.

وی افزود: چندین سال است که شهرداری اهواز هیچ گونه زباله‌ای در این سایت دفن نمی‌کند و آنچه در گذشته در این سایت دفن شده بود با خاک پوشیده بود و به روش سنتی این کار انجام می‌شد.

در واکنش به این موضوع، دکتر رضا مرادی رئیس محیط زیست ستاد مناطق نفتخیز جنوب، در خصوص مسئله مالکیت زمین برومی اظهار داشت: میزان استحصال مناطق نفتخیز جنوب از سایت برومی فقط ۲۰ درصد است اما به دلیل اینکه تنها مسیرهای موجود در این منطقه، مسیرهای ارتباطی بین چاه‌های و تاسیسات نفت و وجود گیت‌های حراست بر این مسیرها، برای برخی تصور شده تمام سایت متعلق به نفت است که این موضوع به هیچ وجه صحیح نیست.

وی افزود: حراست نفت تاکنون هیچگاه از تردد خودروهای شهرداری در منطقه جلوگیری نکرده و همیشه آماده همکاری و کمک به مجموعه شهرداری را نیز دارد.

رئیس محیط زیست ستاد مناطق نفتخیز جنوب در خصوص آلودگی منطقه برومی گفت: در گذشته تدفین زباله‌ها به صورت غیر اصولی بوده که اکنون با گذشت زمان و از میان رفتن رویه‌های خاک، گاز متان از زمین متصاعد و در اثر گرمای هوا و اشعه خورشید، مشتعل شده و باعث ایجاد دود و آلودگی در منطقه شده است.

وی ادامه داد: در تحقیقات و گزارش کارشناسان، آتش سوزی به هیچ وجه عامل انسانی نداشته که به دلیل نزدیک به تاسیسات نفت به شدت خطرناک است.

مدیرعالی HSE مناطق نفتخیز جنوب، با اشاره به اهمیت حل مسئله بیان داشت: آثار سوء امروز زباله شهر اهواز، نتیجه عملکرد غلط شهرداری سابق اهواز است که مدیران کنونی شهرداری اهواز باید برای این مسئله چاره‌جویی کنند ولی نفت جنوب به دلیل اهمیت موضوع و در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، حاضر به همکاری کامل با مجموعه شهرداری اهواز است.

وی خاطرنشان کرد: لجستیک و خوردوهای سنگین نفت به هیچ وجه مناسب برای پاکسازی محیط نیستند که ورود بخش‌های دیگر به موضوع را الزام آور کرده است.

لینک کوتاه : https://didbanpress.ir/?p=17582

نظر دهید:

قوانین ارسال نظرات
  • نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  • برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  • نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • جهت ارسال نظرات ، حتما آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح و بدون www وارد کنید.