تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 23 شوال 1445 Wednesday, 1 May , 2024

آخرین اخبار

اولین کوچه محیط زیستی مسجدسلیمان الگویی برای مشارکت مردمی نفت مسجدسلیمان برای صعود نیاز به حمایت مدیران و همدلی بین مسئولین شهری و استانی دارد سیاوش اکبرپور سرمربی استقلال ملاثانی: روز تاریک و شوم فوتبال خوزستان را دیدیم ابراهیم اشکش سرمربی نفت مسجدسلیمان : به استان ت خیانت کردی آقای پورموسوی تقدیر فرماندهی انتظامی مسجدسلیمان از کودکان خوش ذوق سایبری سکان مدیریت شهرداری به فرزند مسجدسلیمان سپرده شد نصب سیستم فرکانسی انتقال اطلاعات فرآیندی چاه گازی از طریق خط لوله جریانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان انتصاب ۲ عضو جدید در هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی اولین نشست اعضای هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی در سال ۱۴۰۳ برگزار شد نشست اعضای انجمن تکواندو کارگری استان خوزستان با حضور مهندس عباس علوانی دبیر هیئت ورزش کارگری استان خوزستان برگزار گردید فرخ نیا سرمربی پیشکسوتان ایذه جوانان‌ فولاد خوزستان در اندیشه قهرمانی امیر سرتیپ دوم سعید امیری مدیرعامل باشگاه رعد پدافند هوایی ارتش منصوب شد دعوت بازیکنان مستعد و پرورش یافته در باشگاه آزادگان مسجدسلیمان به اردوی تیم ملی جوانان+اسامی و عکس شهردار نفتی، فرصتی مناسب برای تبادل دانش و خدمات برای مسجدسلیمان/ آیا علی جعفری پیشنهاد شورای اسلامی شهر را میپذیرد؟ عبداله جلیلی کیا به سمت “سرپرست آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز” منصوب شد تاثیر ورزش بر اختلالات حرکتی سابقه «رد صلاحیت» یا «ابطال آرای» افراد منتخب پس از انتخابات مجلس پوست اندازی سیاسی در مسجدسلیمان بزرگ، حاصل تفکر مطالبه گری عمومی صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

1

توانمند سازی مناطق محروم؛ اولویت بانک پارسیان/ چقدر تسهیلات قرض‌الحسنه به هرکدام از استان‌ها پرداخت شد؟

  • زمان تقریبی مطالعه این خبر : 2 دقیقه
  • کد خبر : 12662
  • 19 آذر 1401 - 16:05

توجه به اهمیت اشتغال در جامعه و رونق کسب‌وکار، به‌ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته، از اهداف مهم بانک پارسیان در راستای پرداخت هدفمند تسهیلات جهت ایجاد اشتغال و کاهش شکاف اقتصادی در مناطق روستایی و محروم است.

توجه به اهمیت اشتغال در جامعه و رونق کسب‌وکار، به‌ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته، از اهداف مهم بانک پارسیان در راستای پرداخت هدفمند تسهیلات جهت ایجاد اشتغال و کاهش شکاف اقتصادی در مناطق روستایی و محروم است.

بررسی عملکرد بانک در استان‌های کشور بیانگر آن است که در مدت ۸ ماهه امسال پس از استان تهران، استان‌های فارس، خوزستان، مازندران، اصفهان و گیلان به ترتیب بیشترین سهم دریافتی تسهیلات قرض الحسنه بانک پارسیان را به خود اختصاص دادند و این نشان از توجه ویژه‌ی این بانک به رونق و توانمندسازی مناطق محروم دارد.

بر این اساس؛ تسهیلات پرداختی بانک پارسیان در بخش‌های ازدواج، فرزند آوری، اشتغال‌زایی بنیاد برکت، اشتغال کمیته امداد و سازمان بهزیستی و تعمیر مسکن در استان فارس با تعداد ۲ هزار و ۲۸۹ فقره تسهیلات به مبلغ بالغ‌بر ۱۷۴۰ میلیارد ریال پرداخت‌شده است. استان خوزستان نیز طی ۸ ماهه نخست امسال ۲ هزار و ۲۷۹ فقره تسهیلات به ارزش ۱۴۶۱میلیارد ریال از طرف پارسیان دریافت کرده است.

همچنین در استان مازندران با ۱۷۵۲ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۲۵۵ میلیارد ریال، در استان اصفهان با ۱۶۵۶ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۲۱۵ میلیارد ریال و در استان گیلان با ۱۴۷۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۱۳۸میلیارد ریال تسهیلات پرداخت‌شده است.

عملکرد بانک پارسیان در دیگر استان‌ها نیز حاکی از آن است که این بانک توانسته با اقدامات خود نقش مهمی در کمک به رونق اشتغال و توانمندسازی اقشار کمتر برخوردار جامعه ایفا کند.

آنچنان که آمارها نشان می‌دهد، بانک پارسیان در استان‌های خراسان رضوی تعداد ۱۲۵۲ فقره تسهیلات به مبلغ ۹۰۳میلیارد ریال، استان کرمان تعداد ۱۰۵۵ فقره به مبلغ ۸۰۵میلیارد ریال، استان البرز ۱۰۱۵ فقره بالغ‌بر ۷۴۴ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است. استان سیستان و بلوچستان نیزطبق آمارهای اعلامی از تعداد ۱۰۹۷ فقره تسهیلات به مبلغ بیش از ۷۱۵ میلیاردریال برخوردار شده است.

برهمین اساس، تعداد تسهیلات پرداختی در استان آذربایجان شرقی یک هزار و ۱۴۶ فقره به ارزش ۷۰۷ میلیارد ریال و استان آذربایجان غربی یک هزار و ۱۱۰ فقره به ارزش ۶۹۵ میلیارد ریال بوده است.

همچنین در هرمزگان ۷۷۹ فقره به ارزش ۶۱۹ میلیارد ریال، در استان لرستان ۹۹۶ فقره به مبلغ ۶۰۹ میلیارد ریال، در استان قزوین ۷۸۳ فقره به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال، در استان کهکیلویه و بویراحمد ۷۳۵ فقره بالغ‌بر ۵۳۸ میلیارد ریال، در استان مرکزی تعداد ۷۷۰ فقره به مبلغ ۵۳۱ میلیاردریال، استان کرمانشاه تعداد ۷۹۱ فقره به مبلغ ۵۱۳ میلیارد ریال و در استان یزد تعداد ۶۹۵ فقره بالغ‌بر ۵۰۲میلیارد ریال بوده است که در مجموع می‌توان گفت بانک پارسیان در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود، جمعاً تعداد۱۲۲۲۴ و مبلغ ۸۴۸۱میلیارد ریال تسهیلات به هم‌وطنان پرداخت کرده است.

شایان ذکر است؛ این بانک در استان‌های همدان، گلستان، کردستان، ایلام، اردبیل، قم، بوشهر، چهارمحال بختیاری، زنجان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و سمنان نیز تعداد ۵۰۸۳ فقره تسهیلات به مبلغ ۳۴۴۶ میلیاردرریال در بخش‌های ازدواج، فرزند آوری، اشتغال‌زایی بنیاد برکت، اشتغال کمیته امداد و سازمان بهزیستی و تعمیر مسکن پرداخت کرده است.

گفتنی است؛ اقدامات بانک پارسیان در راستای توسعه عدالت اجتماعی، ارتقای رفاه و امنیت اقتصادی اقشار جامعه و همچنین توانمندسازی افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) موجب شد که این بانک بهترین عملکرد را در حوزه حمایت از محرومان به نام خود ثبت کند. گزارش‌های منتشرشده نشان می‌دهدبانک پارسیان با تحقق ۱۱۱ درصدی بودجه ابلاغی دربند ب تبصره ۱۶ بودجه سال ۱۴۰۰ ، بالاترین درصد عملکرد را بین بانک‌های کشور از آن خودکرده است.

 

لینک کوتاه : https://didbanpress.ir/?p=12662

نظر دهید:

قوانین ارسال نظرات
  • نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  • برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  • نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • جهت ارسال نظرات ، حتما آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح و بدون www وارد کنید.