تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024

آخرین اخبار

هفتکل نود و هشت ساله شد / تولدت مبارک اولین کوچه محیط زیستی مسجدسلیمان الگویی برای مشارکت مردمی نفت مسجدسلیمان برای صعود نیاز به حمایت مدیران و همدلی بین مسئولین شهری و استانی دارد سیاوش اکبرپور سرمربی استقلال ملاثانی: روز تاریک و شوم فوتبال خوزستان را دیدیم ابراهیم اشکش سرمربی نفت مسجدسلیمان : به استان ت خیانت کردی آقای پورموسوی تقدیر فرماندهی انتظامی مسجدسلیمان از کودکان خوش ذوق سایبری سکان مدیریت شهرداری به فرزند مسجدسلیمان سپرده شد نصب سیستم فرکانسی انتقال اطلاعات فرآیندی چاه گازی از طریق خط لوله جریانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان انتصاب ۲ عضو جدید در هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی اولین نشست اعضای هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی در سال ۱۴۰۳ برگزار شد نشست اعضای انجمن تکواندو کارگری استان خوزستان با حضور مهندس عباس علوانی دبیر هیئت ورزش کارگری استان خوزستان برگزار گردید فرخ نیا سرمربی پیشکسوتان ایذه جوانان‌ فولاد خوزستان در اندیشه قهرمانی امیر سرتیپ دوم سعید امیری مدیرعامل باشگاه رعد پدافند هوایی ارتش منصوب شد دعوت بازیکنان مستعد و پرورش یافته در باشگاه آزادگان مسجدسلیمان به اردوی تیم ملی جوانان+اسامی و عکس شهردار نفتی، فرصتی مناسب برای تبادل دانش و خدمات برای مسجدسلیمان/ آیا علی جعفری پیشنهاد شورای اسلامی شهر را میپذیرد؟ عبداله جلیلی کیا به سمت “سرپرست آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز” منصوب شد تاثیر ورزش بر اختلالات حرکتی سابقه «رد صلاحیت» یا «ابطال آرای» افراد منتخب پس از انتخابات مجلس پوست اندازی سیاسی در مسجدسلیمان بزرگ، حاصل تفکر مطالبه گری عمومی

0

تقدیر فرماندهی انتظامی مسجدسلیمان از کودکان خوش ذوق سایبری

  • زمان تقریبی مطالعه این خبر : 3 دقیقه
  • کد خبر : 18078
  • 02 اردیبهشت 1403 - 17:28
تقدیر فرماندهی انتظامی مسجدسلیمان از کودکان خوش ذوق سایبری
کارشناسان پلیس فتا در سال گذسته ضمن حضور در مدارس و برگزاری کارگاه های آموزشی و جلسه پرسش و پاسخ جوایزی نیز توسط این پلیس به دانش آموزان اهدا گردید که این رویه در سال جاری با قوت بیشتری ادامه خواهد داشت‌.

دیدبان پرس، سرهنگ حمیدرضا بهاروند فرمانده انتظامی با اشاره نقش مادر در خانواده تربیت فرزندان گفت: از مضرات شبکه های ماهواره ای می توان به سست کردن بنیان خانواده ، ترویج بی بند و باری و بی حجابی ، دور کردن از وظایف اصلی خویش در قبال خانواده و فرزندان، ترویج تجمل گرایی و اشرافی گری اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: آگاه سازی کودکان خصوصا دانش آموزان دبستانی از آسیب ها و خطرات فضای مجازی می تواند زمینه پیشگیری از این آسیب ها در مقاطع بالاتر و بزرگسالی را فراهم کند.

سرهنگ روح اله داودی رئیس پلیس فتا مسجدسلیمان عنوان داشت: یکی از مسائل مهم در هنگام تهیه بازی های رایانه ای برای کودکان توجه به نظام رده بندی محتوایی و سنی بازی ها است.

وی تصریح کرد: استفاده از تلفن همراه و تبلت برای کودکان در سنین زیر سه سال ممنوع است زیرا سبب کاهش خلاقیت کودکان میشود.

رئیس پلیس فتا مسجدسلیمان با اشاره به لزوم اجرای اصل حاکمیت قانون در خانواده ها عنوان داشت: هرچیزی که وارد جامعه ما میشود پس از مدتی برای آن قانونی وضع میشود که فضای مجازی نیز از این موضوع مستثنا نیست و لازم است که برای مدیریت خوب و اثر بخش این فضا در سطح خانواده برای آن قانون هایی عاقلانه و منطقی وضع کنیم.

سرهنگ داودی با اشاره به اهمیت اصل مسئولیت پذیری جهت مدیریت فضای مجازی تاکید کرد: مسئولیت تربیت فرزندان در وهله اول بر دوش خانواده است و نباید خانواده ها مسئولیت خود را به گردن دولت و سایر نهاهای آموزشی و یا رسانه ای بیاندازند.

وی ادامه داد: اصل آموزش و آگاه سازی بزرگترین و موثرترین راه است تا اولیاء بتوانند فضای مجازی در خانواده خود را کنترل کنند. امروزه برای مدیریت مناسب فضای مجازی در سطح خانواده راهی جز آموزش و آگاه سازی نداریم و این آموزش در وهله نخست باید از خود والدین آغاز شود.

وی با اشاره به موضوع بسیار مهم و حساس شکاف دیجیتالی بین نسلی گفت: این آسیبِ بسیار خطرناک که متاسفانه در سطح جامعه و به ویژه در بین والدین و فرزندان به عینه دیده می شود، جز با آموزش رفع نخواهد شد.

سرهنگ داودی گفت: در صورت درخواست مدیران مدارس شهرستان ، این پلیس آمادگی اعزام کارشناسان به مدارس جهت برگزاری کارگاه های آموزشی و آگاه سازی دانش آموزان از آسیب ها و خطرات فضای مجازی را دارد.

رئیس پلیس فتا مسجدسلیمان افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی در مدارس برای دانش اموزان ، توزیع براکت و بروشور آموزشی ، تولید محتوا و انتشار در فضای مجازی ، برگزاری کارگاه های آموزشی برای خانواده ها ، نصب بنر آموزشی و….. از جمله اقدامات پلیس فتا در راستی آگاه سازی کودکان ، نوجوانان و خانواده ها از آسیب ها و خطرات فضای مجازی است.

وی خاطر نشان کرد: کارشناسان پلیس فتا در سال گذسته ضمن حضور در مدارس و برگزاری کارگاه های آموزشی و جلسه پرسش و پاسخ جوایزی نیز توسط این پلیس به دانش آموزان اهدا گردید که این رویه در سال جاری با قوت بیشتری ادامه خواهد داشت‌.

شایان ذکر است طی مراسمی با حضور سرهنگ حمیدرضا بهاروند فرماندهی انتظامی و سرهنگ روح اله داودی رئیس پلیس فتا مسجدسلیمان از دانش آموزان خوش ذوق سایبری ریحانه سادات حسینی و نازنین زهرا گلگیری دانش آموزان دبستان شهید مکی پور که آسیب ها و خطرات فضای مجازی را در قالب نقاشی به رشته تصویر در آورده بودند ، با اهدای لوح تقدیر و هدیه تقدیر بعمل آمد.

لینک کوتاه : https://didbanpress.ir/?p=18078

برچسب ها

نظر دهید:

قوانین ارسال نظرات
  • نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  • برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  • نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • جهت ارسال نظرات ، حتما آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح و بدون www وارد کنید.