تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024

آخرین اخبار

هفتکل نود و هشت ساله شد / تولدت مبارک اولین کوچه محیط زیستی مسجدسلیمان الگویی برای مشارکت مردمی نفت مسجدسلیمان برای صعود نیاز به حمایت مدیران و همدلی بین مسئولین شهری و استانی دارد سیاوش اکبرپور سرمربی استقلال ملاثانی: روز تاریک و شوم فوتبال خوزستان را دیدیم ابراهیم اشکش سرمربی نفت مسجدسلیمان : به استان ت خیانت کردی آقای پورموسوی تقدیر فرماندهی انتظامی مسجدسلیمان از کودکان خوش ذوق سایبری سکان مدیریت شهرداری به فرزند مسجدسلیمان سپرده شد نصب سیستم فرکانسی انتقال اطلاعات فرآیندی چاه گازی از طریق خط لوله جریانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان انتصاب ۲ عضو جدید در هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی اولین نشست اعضای هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی در سال ۱۴۰۳ برگزار شد نشست اعضای انجمن تکواندو کارگری استان خوزستان با حضور مهندس عباس علوانی دبیر هیئت ورزش کارگری استان خوزستان برگزار گردید فرخ نیا سرمربی پیشکسوتان ایذه جوانان‌ فولاد خوزستان در اندیشه قهرمانی امیر سرتیپ دوم سعید امیری مدیرعامل باشگاه رعد پدافند هوایی ارتش منصوب شد دعوت بازیکنان مستعد و پرورش یافته در باشگاه آزادگان مسجدسلیمان به اردوی تیم ملی جوانان+اسامی و عکس شهردار نفتی، فرصتی مناسب برای تبادل دانش و خدمات برای مسجدسلیمان/ آیا علی جعفری پیشنهاد شورای اسلامی شهر را میپذیرد؟ عبداله جلیلی کیا به سمت “سرپرست آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز” منصوب شد تاثیر ورزش بر اختلالات حرکتی سابقه «رد صلاحیت» یا «ابطال آرای» افراد منتخب پس از انتخابات مجلس پوست اندازی سیاسی در مسجدسلیمان بزرگ، حاصل تفکر مطالبه گری عمومی

3

برجام دیگر به رویای دست‌نیافتنی می‌ماند

  • زمان تقریبی مطالعه این خبر : 2 دقیقه
  • کد خبر : 13414
  • 24 بهمن 1401 - 13:14
برجام دیگر به رویای دست‌نیافتنی می‌ماند

ارسال پهپاد به روسیه، این احتمال را که شاهد پیشرفتی دیپلماتیک در جبهه هسته‌ای باشیم، بازهم کمرنگ‌تر می‌کند. موضع نتانیاهو در اولویت دادن به توقف برنامه هسته‌ای ایران به این معناست که دولت بایدن را برای اقدامی تهاجمی‌تر، زیر فشار قرار خواهد داد.

استفان والت می‌نویسد: اکنون بنیامین نتانیاهو بازگشته و در راس راست‌گراترین دولت اسرائیل قرار گرفته است. هر امکانی برای رسیدن به یک توافق تازه برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران، اکنون بیشتر به یک رویای دست‌نیافتنی شباهت دارد.

تعهد صریح دولت تازه اسرائیل به عمق بخشیدن به سامانه ناعادلانه کنونی در سرزمین‌های اشغالی، از هم اکنون زنگ‌های هشدار را در میان جناح پیشروها در آمریکا به صدا در‌آورده و برخی حامیان اسرائیل در ایالات متحده را هم نگران کرده است. انتظار نداشته باشید که دولت آمریکا، کاری بیشتر از ابراز «نگرانی» و موعظه درباره گزینه مرده راه‌حل دو‌کشوری انجام دهد.

دولت تازه نتانیاهو، هر کاری هم که بکند، هیچ‌کس در دولت آمریکا، آماده مایه گذاشتن برای حقوق فلسطینی‌ها یا تلاش برای کاهش کمک‌های آمریکا به اسرائیل نیست. این وضعیت، شکاف میان شعارهای دولت بایدن در پایبندی به دموکراسی و حقوق بشر با رفتار عملی‌اش را بیشتر خواهد کرد. اما واقعیت این است که نوبت به خاورمیانه که می‌رسد، این دو‌رویی چندان هم تازگی ندارد. در سال ۲۰۲۱، هشدار دادم که جو بایدن احتمالا با فشارهای تازه‌ای برای اقدام نظامی علیه ایران روبه‌رو خواهد شد.

این پیش‌بینی من، بسیار بدبینانه بود: این مساله در ۲۰۲۲ به نقطه جوش نرسید. اما اکنون بنیامین نتانیاهو بازگشته و در راس راست‌گراترین دولت تاریخ اسرائیل قرار گرفته است. هر امکانی برای رسیدن به یک توافق تازه برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران، اکنون بیشتر به یک رویای دست‌نیافتنی شباهت دارد. تصمیم احمقانه دونالد ترامپ برای خروج از برجام، به تهران امکان داد که به برنامه هسته‌ای‌اش ادامه دهد و چنین به نظر می‌رسد که رهبران کنونی ایران هم بیشتر علاقه‌مند به ذخیره‌سازی اورانیوم با غنای بالا و تحکیم زیرساخت هسته‌ای خود باشند تا گفت‌وگو بر سر محدودیت‌های تازه.

ارسال پهپاد به روسیه، این احتمال را که شاهد پیشرفتی دیپلماتیک در جبهه هسته‌ای باشیم، بازهم کمرنگ‌تر می‌کند. موضع نتانیاهو در اولویت دادن به توقف برنامه هسته‌ای ایران به این معناست که دولت بایدن را برای اقدامی تهاجمی‌تر، زیر فشار قرار خواهد داد. هرچند دولت بایدن تمایلی به جنگ در خاورمیانه ندارد اما این بی‌میلی، نتانیاهو و متحدانش در داخل ایالات متحده را در پی‌جویی اهدافشان متوقف نخواهد کرد.

لینک کوتاه : https://didbanpress.ir/?p=13414

نظر دهید:

قوانین ارسال نظرات
  • نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  • برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  • نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • جهت ارسال نظرات ، حتما آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح و بدون www وارد کنید.