دیدبان مسجدسلیمان : این اداره مهم بیش از دوسال است که با سرپرستی اداره می شود و در چارت سازمانی پست های حساس از کارشناس و کارشناس مسئول تا معاونت ابتدایی خالی مانده است.نیروهای ستادی و آموزشی و پرورشی اداره با تمام کاستی ها و بیش از توان خود ایثار نموده اند اما لازم است تغییراتی که همه منتظر آن هستند روی دهد.
این وضعیت نابسامان را در کنار ایام بازگشایی مدارس و نیازهای آن قرار دهیم متوجه خواهیم شد که هر روز که این وضعیت ادامه پیدا کند چه مشکلاتی در پی آن هویدا خواهد شد . سرنوشت آینده سازی و پاسداری از فرهنگ با آموزش و پرورش است که این نهاد مهم در جامعه پذیری اجتماعی و فرهنگی بدون متولی مانده است.
به صورت گذرا می توانیم برخی از مشکلات در حال حاضر آموزش و پرورش را بیان کنیم از جمله:
تجهیز مدارس خصوصا در متوسطه دوم در رشته های کار و دانش و فنی و حرفه ای
بحث آمادگی و بازگشایی مدارس از نظر امکانات و تعمیرات و بهداشت محیطی
سازماندهی نیروها و انتصاب مدیران و تکمیل چارت سازمانی
بررسی عمکلرد کیفی نیروهای حق التدریس و بررسی نحوه ی آموزش خود آنها در دانشگاه های فرهنگیان و نحوه ی تدریس آنها در واحد های آموزشی
اما متاسفانه چالش معرفی مدیر آموزش و پرورش مسجدسلیمان به یک مسئله فرسایشی تبدیل شده که سبب نارضایتی و بی انگیزگی جامعه ی فرهنگیان شده است .سوال اینست که آیا این نهاد در تصمیمات متولیان سیاست و اجرا و نظارت جایگاهی دارد؟ حالا که زمزمه هایی از تغییر وجود دارد نیاز است سریعتر مراحل اداری و برورکراسی آن طی شود تا مدیر جدید آموزش و پرورش مسجدسلیمان چالش هایی مانند؛
تکمیل مدارس بازسازی شده
سازماندهی نیروها
تجهیز مدارس
انتصابات اداری و آموزشی
پیگیری مطالبات و بدهی های آموزش و پرورش
انعقاد قرار دادها و تفاهم نامه ها
برنامه ریزی مالی آموزشی پرورشی برای سال تحصیلی پیش رو
برنامه ریزی برای دو حالت حضوری و غیرحضوری آموزش
برنامه ریزی برای امتحانات نهایی و کنکور
را بررسی و پیگیری و در نهایت انجام دهد.
جامعه فرهنگیان این روزها مسئله ی آموزش و پرورش را چالشی برای شایسته سالاری و انتخاب شایسته برای دولت به عنوان نهاد اجرایی و مجلس به عنوان نهاد نظارتی می داند.
کاش هیچ مدرسه ای وجود نداشت