تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024

آخرین اخبار

اولین کوچه محیط زیستی مسجدسلیمان الگویی برای مشارکت مردمی نفت مسجدسلیمان برای صعود نیاز به حمایت مدیران و همدلی بین مسئولین شهری و استانی دارد سیاوش اکبرپور سرمربی استقلال ملاثانی: روز تاریک و شوم فوتبال خوزستان را دیدیم ابراهیم اشکش سرمربی نفت مسجدسلیمان : به استان ت خیانت کردی آقای پورموسوی تقدیر فرماندهی انتظامی مسجدسلیمان از کودکان خوش ذوق سایبری سکان مدیریت شهرداری به فرزند مسجدسلیمان سپرده شد نصب سیستم فرکانسی انتقال اطلاعات فرآیندی چاه گازی از طریق خط لوله جریانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان انتصاب ۲ عضو جدید در هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی اولین نشست اعضای هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی در سال ۱۴۰۳ برگزار شد نشست اعضای انجمن تکواندو کارگری استان خوزستان با حضور مهندس عباس علوانی دبیر هیئت ورزش کارگری استان خوزستان برگزار گردید فرخ نیا سرمربی پیشکسوتان ایذه جوانان‌ فولاد خوزستان در اندیشه قهرمانی امیر سرتیپ دوم سعید امیری مدیرعامل باشگاه رعد پدافند هوایی ارتش منصوب شد دعوت بازیکنان مستعد و پرورش یافته در باشگاه آزادگان مسجدسلیمان به اردوی تیم ملی جوانان+اسامی و عکس شهردار نفتی، فرصتی مناسب برای تبادل دانش و خدمات برای مسجدسلیمان/ آیا علی جعفری پیشنهاد شورای اسلامی شهر را میپذیرد؟ عبداله جلیلی کیا به سمت “سرپرست آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز” منصوب شد تاثیر ورزش بر اختلالات حرکتی سابقه «رد صلاحیت» یا «ابطال آرای» افراد منتخب پس از انتخابات مجلس پوست اندازی سیاسی در مسجدسلیمان بزرگ، حاصل تفکر مطالبه گری عمومی صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

4

ایران رسما از طرح صلح چین برای پایان جنگ اوکراین حمایت کرد

  • زمان تقریبی مطالعه این خبر : 2 دقیقه
  • کد خبر : 14569
  • 07 اسفند 1401 - 21:13
ایران رسما از طرح صلح چین برای پایان جنگ اوکراین حمایت کرد

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره حل و فصل مسالمت‌آمیز منازعه اوکراین و روسیه بیانیه‌ای به شرح زیر منتشر کرد.

جمهوری اسلامی ایران مواضع گذشته خود را در مورد بحران اوکراین به ویژه مواضع بیان شده در  سند منتشر شده در تاریخ ۱۹ اکتبر ۲۰۲۲ در نیویورک را تکرار می کند. 

موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که خود قربانی جنگ، تهدید و تحریم های یکجانبه مورد حمایت آمریکا و غرب بوده است، احترام به منشور ملل متحد و حقوق بین الملل از جمله عدم توسل و تهدید به زور، تمامیت سرزمینی و برابری حاکمیتی است. 

جمهوری اسلامی ایران جنگ و تحریم های یکجانبه را نفی کرده و به صورت مطلق گفتگو و دیپلماسی را برای حل و فصل اختلافات بین الدولی ترجیج می دهد. 

به طور ویژه، جمهوری اسلامی ایران ذهنیت سلطه جویانه و یکجانبه گرایی دوران جنگ سرد توسط ایالات متحده و برخی دیگر از کشورهای غربی از طریق سیاست های ملی و ترتیبات منطقه ای (مانند ناتو) را محکوم می کند که خود یکی از علل ریشه ای بسیاری از بحران ها در جهان، از جمله بحران جاری در اوکراین بوده است.

پس از یک سال از درگیری نظامی در اوکراین که منجر به خسارات جانی و مادی برای طرفین درگیری شده و پیامدهای زیانباری برای جهان داشته است، جامعه بین‌المللی باید تلاش‌های خود را برای حل و فصل مسالمت‌آمیز هرچه سریعتر این بحران از طریق دیپلماسی تقویت کند. 

دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز احترام به هر دو ملت اوکراین و روسیه و خاطرنشان نمودن روابط دیرینه ایران با دو کشور، بار دیگر تأسف عمیق خود را از ادامه درگیری و جنگ اعلام نموده و بر موضع بیطرفی خود تاکید می نماید. 

اکنون زمان آن فرا رسیده است که به جای تبلیغات، و دامن زدن به جنگ و همچنین متهم سازی بی پایه و اساس دیگران و اصرار بر اقدامات یکجانبه، دیپلماسی واقعی برای پایان دادن به مناقشه و همه اقدامات فعال شود.

در این راستا، جمهوری اسلامی ایران ، از موضع چین در مورد حل و فصل سیاسی بحران اوکراین مورخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۳ حمایت می کند.

جمهوری اسلامی ایران معتقد است که عناصر منعکس شده در این سند برای آغاز مذاکرات برای یک چارچوب مورد توافق دوطرف جهت پایان دادن به فعالیت های نظامی در اوکراین، توقف اقدامات یکجانبه و بازگرداندن وضعیت بر اساس اصول منشور ملل متحد کفایت می کند.

جمهوری اسلامی ایران همچنین آماده است به نحو مقتضی در حل مسالمت آمیز بحران با هدف پایان دادن به فعالیت های نظامی و همچنین هرگونه ترتیباتی که می تواند رنج های بشری را کاهش دهد، مشارکت کند.

لینک کوتاه : https://didbanpress.ir/?p=14569

نظر دهید:

قوانین ارسال نظرات
  • نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  • برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  • نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • جهت ارسال نظرات ، حتما آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح و بدون www وارد کنید.