تاریخ : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 5 ذو القعدة 1445 Sunday, 12 May , 2024

آخرین اخبار

سفر حجت الاسلام دکتر هدایی به شهرستان مسجدسلیمان تجلیل از معلمان و حامیان فرزندان ایتام تحت پوشش خیریه زنده یادان احمد و مریم رضایی هفتکل نود و هشت ساله شد / تولدت مبارک اولین کوچه محیط زیستی مسجدسلیمان الگویی برای مشارکت مردمی نفت مسجدسلیمان برای صعود نیاز به حمایت مدیران و همدلی بین مسئولین شهری و استانی دارد سیاوش اکبرپور سرمربی استقلال ملاثانی: روز تاریک و شوم فوتبال خوزستان را دیدیم ابراهیم اشکش سرمربی نفت مسجدسلیمان : به استان ت خیانت کردی آقای پورموسوی تقدیر فرماندهی انتظامی مسجدسلیمان از کودکان خوش ذوق سایبری سکان مدیریت شهرداری به فرزند مسجدسلیمان سپرده شد نصب سیستم فرکانسی انتقال اطلاعات فرآیندی چاه گازی از طریق خط لوله جریانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان انتصاب ۲ عضو جدید در هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی اولین نشست اعضای هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی در سال ۱۴۰۳ برگزار شد نشست اعضای انجمن تکواندو کارگری استان خوزستان با حضور مهندس عباس علوانی دبیر هیئت ورزش کارگری استان خوزستان برگزار گردید فرخ نیا سرمربی پیشکسوتان ایذه جوانان‌ فولاد خوزستان در اندیشه قهرمانی امیر سرتیپ دوم سعید امیری مدیرعامل باشگاه رعد پدافند هوایی ارتش منصوب شد دعوت بازیکنان مستعد و پرورش یافته در باشگاه آزادگان مسجدسلیمان به اردوی تیم ملی جوانان+اسامی و عکس شهردار نفتی، فرصتی مناسب برای تبادل دانش و خدمات برای مسجدسلیمان/ آیا علی جعفری پیشنهاد شورای اسلامی شهر را میپذیرد؟ عبداله جلیلی کیا به سمت “سرپرست آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز” منصوب شد تاثیر ورزش بر اختلالات حرکتی

1

ادعای انگلیس: باید از اوکراین دربرابر پهپاد‌های ایرانی حفاظت کنیم

  • زمان تقریبی مطالعه این خبر : 2 دقیقه
  • کد خبر : 13862
  • 29 بهمن 1401 - 19:27
ادعای انگلیس: باید از اوکراین دربرابر پهپاد‌های ایرانی حفاظت کنیم

​نخست وزیر انگلیس ضمن تکرار ادعای بکارگیری پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین که بار‌ها از سوی مقامات کشورمان رد شده است مدعی شد که غرب باید از اوکراین دربرابر حملات هوایی روسیه و پهپاد‌های ایرانی حفاظت کند.

 

ریشی سوناک روز شنبه با ایراد سخنانی در دومین روز کنفرانس امنیتی مونیخ مدعی شد: پوتین قمار کرده بود که ما در جنگ می‌بازیم، اما به او نشان دادیم که اشتباه می‌کند. ما ظرف چند ماه آینده تسلیحات بیشتری را به اوکراین ارسال خواهیم کرد، زیرا باید به این کشور برای حفاظت از شهرهایش در برابر حملات هوایی روسیه و پهپاد‌های ایرانی کمک کنیم.

وی عنوان کرد؛ انگلیس نخستین کشوری است که تسلیحات دوربرد در اختیار اوکراین قرار خواهد داد و از طریق همکاری با متحدانش سامانه‌های پیشرفته هوایی به اوکراین ارسال می‌کند. سوناک با این حال خاطر نشان کرد که استفاده از هواپیما‌های جنگنده نیازمند آموزش است و به همین خاطر کار آموزش خلبانان اوکراینی در انگلیس آغاز شده است.

سوناک در ادامه اظهارات روس‌هراسانه خود مدعی شد که برای رسیدن به صلح باید نظام مبتنی بر قانون ترمیم شود و لازمه آن پاسخگویی مسکو به جهان است. او از برگزاری کنفرانس بازیابی اوکراین در انگلیس خبر داد و هدف آن را بررسی راهکار‌های حساب‌کشی از روسیه برای پرداخت خسارت‌های جنگی در اوکراین عنوان کرد.

نخست وزیر انگلیس بدون اشاره به سیاست‌های جنگ‌طلبانه کشورش مدعی شد که روسیه قوانین بین‌المللی را بصورت پی‌درپی درقبال کشور‌های خارج از ائتلاف ناتو زیر پا گذاشته است و این درحالیست که پاسخ جامعه جهانی قوی نبوده است. وی با تکرار ادعا‌های مداخله جویان درباره امور داخلی ایران، مواضع ضد روسیه و چین مدعی شد که برخی کشور‌ها نظام مبتنی بر قانون را زیر پا گذشته‌اند. «آن‌ها نباید در این زمینه پیروز شوند و ما هم نباید ترسی به دل راه دهیم»

اظهارات نخست وزیر انگلیس درباره مشارکت تسلیحاتی ایران با روسیه در جنگ اوکراین درحالیست که، غرب به رهبری آمریکا از ماه‌ها پیش و همزمان با تشدید تنش‌ها در جنگ اوکراین، ادعای مردود مشارکت نظامی ایران با روسیه در جنگ را مطرح کرده است. آمریکا ابتدا ادعای ارسال پهپاد‌های ایرانی را مطرح کرد و پس از آن، ادعای انتقال احتمالی موشک‌های زمین به زمین از سوی ایران به روسیه برای استفاده در این جنگ را مطرح کرده است.

جمهوری اسلامی ایران بار‌ها ادعای مطرح شده درباره ارسال پهپاد به روسیه را برای به‌کارگیری در جنگ اوکراین رد و تصریح کرده است که هیچ سلاح و پهپادی برای استفاده در جنگ با اوکراین به روسیه نداده است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیشتر در این زمینه گفت: متأسفانه کشور‌هایی که بزرگترین صادرکننده تسلیحات و تجهیزات به یک طرف جنگ هستند مایلند با دامن زدن به خبر‌های کذب و جعلی افکار عمومی جهانی را دچار گمراهی و خطا کنند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نه در یک طرف جنگ و نه در کنار یک طرفی دیگر قرار دارد، تاکید کرد: ایران چنین طرح‌هایی را حتی در دست پیگیری هم ندارد.

کنعانی خاطرنشان کرد: رویکرد جمهوری اسلامی ایران تشویق طرفین برای توسل به راهکار سیاسی و همچنین تشویق جامعه بین‌المللی برای کمک به شکل گیری راهکار سیاسی به منظور پایان دادن به جنگ است.

لینک کوتاه : https://didbanpress.ir/?p=13862

نظر دهید:

قوانین ارسال نظرات
  • نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  • برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  • نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • جهت ارسال نظرات ، حتما آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح و بدون www وارد کنید.