تاریخ : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 5 ذو القعدة 1445 Sunday, 12 May , 2024

آخرین اخبار

سفر حجت الاسلام دکتر هدایی به شهرستان مسجدسلیمان تجلیل از معلمان و حامیان فرزندان ایتام تحت پوشش خیریه زنده یادان احمد و مریم رضایی هفتکل نود و هشت ساله شد / تولدت مبارک اولین کوچه محیط زیستی مسجدسلیمان الگویی برای مشارکت مردمی نفت مسجدسلیمان برای صعود نیاز به حمایت مدیران و همدلی بین مسئولین شهری و استانی دارد سیاوش اکبرپور سرمربی استقلال ملاثانی: روز تاریک و شوم فوتبال خوزستان را دیدیم ابراهیم اشکش سرمربی نفت مسجدسلیمان : به استان ت خیانت کردی آقای پورموسوی تقدیر فرماندهی انتظامی مسجدسلیمان از کودکان خوش ذوق سایبری سکان مدیریت شهرداری به فرزند مسجدسلیمان سپرده شد نصب سیستم فرکانسی انتقال اطلاعات فرآیندی چاه گازی از طریق خط لوله جریانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان انتصاب ۲ عضو جدید در هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی اولین نشست اعضای هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی در سال ۱۴۰۳ برگزار شد نشست اعضای انجمن تکواندو کارگری استان خوزستان با حضور مهندس عباس علوانی دبیر هیئت ورزش کارگری استان خوزستان برگزار گردید فرخ نیا سرمربی پیشکسوتان ایذه جوانان‌ فولاد خوزستان در اندیشه قهرمانی امیر سرتیپ دوم سعید امیری مدیرعامل باشگاه رعد پدافند هوایی ارتش منصوب شد دعوت بازیکنان مستعد و پرورش یافته در باشگاه آزادگان مسجدسلیمان به اردوی تیم ملی جوانان+اسامی و عکس شهردار نفتی، فرصتی مناسب برای تبادل دانش و خدمات برای مسجدسلیمان/ آیا علی جعفری پیشنهاد شورای اسلامی شهر را میپذیرد؟ عبداله جلیلی کیا به سمت “سرپرست آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز” منصوب شد تاثیر ورزش بر اختلالات حرکتی

1

آمریکا رسما روسیه را به «جنایت علیه بشریت» در اوکراین متهم کرد

  • زمان تقریبی مطالعه این خبر : 2 دقیقه
  • کد خبر : 13839
  • 29 بهمن 1401 - 15:15
آمریکا رسما روسیه را به «جنایت علیه بشریت» در اوکراین متهم کرد

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا امروز (شنبه) در کنفرانس امنیتی مونیخ مدعی شد که روسیه در اوکراین مرتکب «جنایات علیه بشریت» شده است؛ این جدیدترین رویکرد در تلاش غرب برای پاسخگو کردن مسکو بابت جنگ اوکراین است.

به نقل از وب‌سایت پولیتیکو، «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی خود گفت که روسیه مسئول «حمله گسترده و سیستماتیک» علیه جمعیت غیرنظامی اوکراین است و به شواهدی از جمله «قتل‌هایی به سبک اعدام، تجاوز، شکنجه و اخراج که گاه علیه کودکان انجام می‌شود» استناد کرد.

براساس این گزارش، روسیه نه تنها مرتکب «جنایات جنگی» شده، همانطور که دولت آمریکا به طور رسمی در ماه مارس نتیجه گرفت، بلکه اقدامات «غیرقانونی» علیه غیرنظامی‌ها هم انجام داده است.

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در اجلاس آلمان با اشاره به تصاویری از اجساد در خیابان‌های «بوچا» و «تعرض جنسی به دختر بچه‌ای چهار ساله به دست یک سرباز روس» گفت: اقدامات آنها حمله به ارزش‌های مشترک ما، حمله به بشریت مشترک ماست. این وحشیانه و غیر انسانی است.

کامالا هریس تاکید کرد: ایالات متحده به طور رسمی مشخص کرده است که روسیه مرتکب جنایاتی علیه بشریت شده است.

او گفت، دولت بایدن به کمک به اوکراین در تحقیقاتش در مورد این جرایم ادعا شده ادامه خواهد داد و قول داد که «عاملان و مافوق آنها پاسخگو خواهند شد.» او افزود: بگذارید همه ما روی این نکته اتفاق‌نظر داشته باشیم؛ به نمایندگی از همه قربانیان، چه شناخته شده و چه ناشناس، عدالت باید اجرا شود.

کامالا هریس در این بخش از سخنانش مستقیما از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه نام نبرد، اما مفهوم بارز این سخنان این است که حمله‌ای که پوتین تقریبا یک سال پیش آغاز کرده باعث شده که غیرنظامیان اوکراینی اکنون قربانی این نقض حقوق بین‌الملل شوند.

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین گفت که او از اینکه چین از زمان حمله مسکو به اوکراین، روابط خود را با روسیه عمیق‌تر کرده، ناراحت است و خاطرنشان کرد که حمایت چینی‌ها از روسیه باعث «تضعیف نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین می‌شود.»

او در سخنرانی در کنفرانس سالانه امنیتی مونیخ گفت که حمایت دو طرفه از دو سوی اقیانوس اطلس از اوکراین ادامه خواهد یافت. هریس در جمع سیاستمداران ارشد، افسران نظامی و روسای صنعت و متخصصان دفاعی گفت: اگر پوتین فکر می‌کند که ما منتظر مانده و کاری نمی‌کنیم، به شدت اشتباه می‌کند. اوقات بر وفق مراد او نیست.

لینک کوتاه : https://didbanpress.ir/?p=13839

نظر دهید:

قوانین ارسال نظرات
  • نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  • برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  • نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • جهت ارسال نظرات ، حتما آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح و بدون www وارد کنید.