دیدبان مسجدسلیمان:مواردی که برای بازگشایی مدارس باید مورد تاکید قرار گیرد.
۱- مطالعه دقیق شیوه نامه بازگشایی مدارس و تبیین آن در جلسه شورای مدرسه.
۲-روزهای پنجشنبه، روز موظف برنامه هفتگی نیست، اما میتوانیم از ظرفیت روز پنجشنبه برای فعالیت های مکمل و فوق برنامه و آموزش های مجازی و … استفاده بکنیم.
۳-استفاده از سامانه شبکه آموزش دانش آموزان( شاد) به عنوان رسمی ترین شبکه و بستر آموزش می باشد .
۴-در وضعیت قرمز، حضور کلیه عوامل اجرایی مدارس (اعم از مدیر، معاونین، معلمین ، مربی پرورشی، مراقب سلامت و مشاور مدرسه) برابر برنامه هفتگی اجباری والزامی می باشد.
۵-تشکیل کلاس های مجازی در وضعیت قرمز، در دوره متوسطه در هر نوبت رسمی در دو تایم( ۳۵ دقیقه) و برای پایه اول ابتدایی ۲۵ دقیقه و پایه های دوم تا ششم ابتدایی ۳۰ دقیقه در نظر گرفته شده و دلیل این تصمیم گیری هم به خاطر کاهش بار ترافیکی اینترنت می باشد.
(یعنی ما می توانیم یکی ازتایم ها را به مدارس دخترانه وتایم دیگر را به مدارس پسرانه ویا هر شیوه ای را که کمیته توسعه مدیریت ادارات تصویب کنند اعلام و اجرا خواهد شد.)
۶-دانش آموزانی که به هر دلیل به اینترنت و آموزش های مجازی دسترسی ندارند، توسط مدرسه شناسایی و محتوای آموزشی در قالب جزوه، درس نامه ، پک های آموزشی، با تاکید بر استفاده از آموزش تلویزیونی و… ارائه شود.
۷-فعالیت های آموزشی مدارس بزرگسالان، راه دور، ایثارگران، در وضعیت های مختلف دقیقا مثل مدارس روزانه خواهد بود.
۸-حضور دانش آموزان در وضعیت زرد، بنا به مصوبه شورای مدرسه و در نظر گرفتن وضعیت فیزیکی و مساحت مدرسه، کلاس ها کارگاههای آموزشی به ۲ گروه الف و ب تقسیم خواهند شد. و یکی از این گروهها در روزهای زوج هفته (۲ روز در هفته) و گروه دیگر در روزهای فرد ( ۲ روز در هفته) آموزش حضوری خواهند داشت. و در هفته آینده روزهای حضور گروهها جابه جا خواهد شد. ( روز چهارشنبه مختص تدریس مجازی)
۹-در هر وضعیتی (سفید – زرد- قرمز) برنامه هفتگی برابر برنامه مصوب درس ملی طراحی و اجرا خواهد شد ، همچنین نیروی انسانی برابر نیاز بگفا به مدارس تعلق می گیرد. ( چه به صورت موظف و یا غیر موظف)
۱۰- رعایت قرارداد توسعه متوازن شاخه های تحصیلی و درون شاخه نظری(دبیرستان -هنرستان) مورد تاکید و انتظار می باشد.
۱۱-ارزشیابی در نوبت های اول ودوم در وضعیت سفید و زرد حضوری خواهد بود در وضعیت قرمز فقط پایه های نهم و دوازدهم حضوری و مابقی پایه ها غیر حضوری خواهد بود.
۱۲-در وضعیت زرد برای هنرستان ها استفاده از ظرفیت روز ۵شنبه با تصویب شورای مدرسه می تواند در دستور کار باشد چون ۶ روز هفته در اختیار داشته باشیم تا هر پایه (دهم، یازدهم، دوازدهم) حداقل از ۲ روز آموزش حضوری برخوردار بشوند. چرخشی بودن هر یک از روزها با توجه به گروه بندی هنرجویان به الف وب در هر پایه لحاظ گردد.
۱۳-ادارات۴۰ گانه استان، آموزش معلمان را در خصوص، ارتقا دانش مجازی و بکارگیری آن در فرآیند آموزش های مجازی و تدریس حضوری را با محوریت مدارس برنامه ریزی نمایند. (مدیران مدارس در این خصوص اقدامات لازم را قبل از بازگشایی مدارس برنامه ریزی نمایند.)
۱۴-مصوبات واختیارات شورای مدارس باید برابر مقررات و براساس شیوه نامه های ارسالی باشد. تخطی از مقررات، مجاز نبوده و تصمیمات قابلیت اجرایی نخواهد داشت.
۱۵-برنامه هفتگی مدارس تدوین و مدیران مدارس برای کمبود نیروی انسانی با کارشناسی های مربوطه هماهنگی های لازم را به عمل آورند.
۱۶-مدیران مدارس اطلاعات شخصی دانش آموزان ودبیران را که لازم هست در سامانه سناد با دقت کامل تکمیل و ثبت شود تا عضویت آنان در شبکه آموزشی شاد، به درستی انجام شود. ( در سال گذشته به بخاطراینکه اطلاعات شخصی و پرسنلی معلمان و شماره تلفن همراه و… صحیح ثبت نشده بود، با مشکلاتی روبرو بودیم.)
۱۷-علاوه بر ثبت اطلاعات دانش آموزان در سامانه سناد کلاس بندی مدارس هم انجام شود تا نیاز نیروی انسانی (عوامل اجرایی – دبیر) در بگفا مشخص و کارشناسی های مربوطه اقدامات لازم را انجام نمایند.
ستاد پروژه مهر استان خوزستان
سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹