تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024

آخرین اخبار

اولین کوچه محیط زیستی مسجدسلیمان الگویی برای مشارکت مردمی نفت مسجدسلیمان برای صعود نیاز به حمایت مدیران و همدلی بین مسئولین شهری و استانی دارد سیاوش اکبرپور سرمربی استقلال ملاثانی: روز تاریک و شوم فوتبال خوزستان را دیدیم ابراهیم اشکش سرمربی نفت مسجدسلیمان : به استان ت خیانت کردی آقای پورموسوی تقدیر فرماندهی انتظامی مسجدسلیمان از کودکان خوش ذوق سایبری سکان مدیریت شهرداری به فرزند مسجدسلیمان سپرده شد نصب سیستم فرکانسی انتقال اطلاعات فرآیندی چاه گازی از طریق خط لوله جریانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان انتصاب ۲ عضو جدید در هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی اولین نشست اعضای هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی در سال ۱۴۰۳ برگزار شد نشست اعضای انجمن تکواندو کارگری استان خوزستان با حضور مهندس عباس علوانی دبیر هیئت ورزش کارگری استان خوزستان برگزار گردید فرخ نیا سرمربی پیشکسوتان ایذه جوانان‌ فولاد خوزستان در اندیشه قهرمانی امیر سرتیپ دوم سعید امیری مدیرعامل باشگاه رعد پدافند هوایی ارتش منصوب شد دعوت بازیکنان مستعد و پرورش یافته در باشگاه آزادگان مسجدسلیمان به اردوی تیم ملی جوانان+اسامی و عکس شهردار نفتی، فرصتی مناسب برای تبادل دانش و خدمات برای مسجدسلیمان/ آیا علی جعفری پیشنهاد شورای اسلامی شهر را میپذیرد؟ عبداله جلیلی کیا به سمت “سرپرست آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز” منصوب شد تاثیر ورزش بر اختلالات حرکتی سابقه «رد صلاحیت» یا «ابطال آرای» افراد منتخب پس از انتخابات مجلس پوست اندازی سیاسی در مسجدسلیمان بزرگ، حاصل تفکر مطالبه گری عمومی صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

7
در جلسه اخیر شورای شهر مسجدسلیمان چه اتفاقی افتاد؟

آیا شرایط احراز شهردار مطابق آئین نامه اجرایی لحاظ شده است؟

  • زمان تقریبی مطالعه این خبر : 2 دقیقه
  • کد خبر : 8632
  • 17 آبان 1400 - 18:35
آیا شرایط احراز شهردار مطابق آئین نامه اجرایی لحاظ شده است؟
حلقه مفقوده انتخاب شهردار در شورای شهر ، توجه و تاکید بر قوانین و آئین نامه هاست که با رعایت آنها می توان بهترین گزینه را معرفی کرد

دیدبان مسجدسلیمان : پنجمین جلسه شورای شهر برای انتخاب شهردار، در حالی آغاز شد که برخی رسانه های خاص، از قبل نام منتخب شورا را اعلام کرده بودند. این خود به گونه ای بازی با افکار عمومی به شمار می آید؛ وقتی قبل از تشکیل جلسه برای بررسی سوابق تحصیلی و اجرایی نفرات، نام شهردار منتخب بر سر زبان‌ها باشد.

سوال اینجاست که بدون تشکیل جلسات مشترک شورا در چه فرصتی رزومه آن ۱۵ نفر را بررسی و به این نتیجه رسیده بود؟ همچنین عدم حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در این جلسات که می‌بایست علنی برگزار شود، چیست؟

از طرفی وقتی رزومه و سوابق گزینه نهایی شورا را مورد واکاوی قرار می‌دهیم، یک سوال اساسی مطرح میشود که آیا ایشان شرایط احراز جایگاه شهردار را داراست؟

مطابق آیین نامه شرایط احراز شهردار و با توجه به جمعیت شهرمسجدسلیمان که در آخرین سرشماری (سال ١٣٩۵) بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نفر می‌باشد؛ شهردار منتخب باید حداقل ۵ سال سابقه مدیریت میانی یا ده سال سابقه مدیریت پایه ( شهردار یا معاون شهردار، رئیس اداره، مدیرعامل سازمان و…) در کارنامه خود داشته باشد وباتوجه به سوابق اعلام شده درکارنامه منتخب شورا، چنین سوابقی درج نگردیده وچنانچه این سوابق را نداشته باشد، شرایط احراز ایشان با مغایرت قانونی رو به روست.از طرفی رتبه شهرداری ایذه باید به عنوان سند در این رزومه عنوان شده تا مشخص شود جایگاه معاونت خدمات در این شهرداری یک مدیریت میانی است یا مدیریت پایه؟ سنوات خدمت ایشان در این معاونت نیز باید درج گردد.

در این میان سوالات بیشماری ذهن کنشگران را به خود مشغول کرده است. اگر قرار بود با وجود ابهامات بسیار، شخصی در قامت شهردار معرفی شود، آیا نیروهای موجود در شهرداری در بخش‌های مختلف و معاونتها، توانایی به مراتب بیشتر از ایشان نداشتند؟ اعضای شورا بارها و در محافل خصوصی تأکید بر استفاده‌ از نیروی بومی را یکی از شرایط  اولی در انتخاب شهردار عنوان می‌کردند، پس چرا با این انتخاب ، عدول و عبور از گفته های پیشین خود را رقم زدند؟
از سوی دیگر با وجود حضور نماینده فرماندار در این جلسه آیا ایشان از قبل از این انتخاب مطلع بودند و اگر پاسخ “آری” است ؛ آیا این جلسه ؛ فرمایشی و با برنامه ریزی قبلی محسوب نمی گردد؟؟
آیا نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به عنوان نهاد بالادستی نظارتی، مجری را مورد پایش عملکرد قرار خواهد داد؟
اعضای شورای شهر چرا باوجود گذشت بیش از سه ماه از فعالیت خویش، به قوانین و مقررات ابتدایی کار آشنا نبوده و گاها با مصاحبه های ضد و نقیض، موجبات انشقاق بیشتر را فراهم می آوردند؟

از سوی دیگر مخالفت‌های اولیه و تشکیل گروه‌های ٣ و ۴نفره و سپس هفت رای موافق، بدون حتی یک رای مخالف؛ بیشتر جنبه شوخی بخود گرفته و اذهان عمومی جامعه را به وجود ارتباطات ناسالم پنهانی سوق می‌دهد!
بهر روی این انتخاب ، مزید بر اینکه سوالات بیشماری را متوجه رزومه ی گزینه فرد منتخب می‌کند ، شائبه وجود روابط پشت پرده ؛ که وجود آن از چندی پیش بر سر زبان‌ها افتاده و در مصاحبه های برخی اعضای شورا نیز به آن اشاره شده بود را دوچندان می‌سازد.

پاسخ مناسب به این سوالات و سوالاتی از این دست می تواند به روشن شدن فضای انتخابات و اتفاقات اخیر در شورای شهر کمک شایانی بنماید . در هر صورت اعضای شورای شهر، اولین گام بر پلکان انحلال شورا را محکم برداشتند و با این اقدام مردم  راحتتر می توانند در کارزارهای آتی انحلال شورا با جدیت و عزم راسخ تر حضور یافته و رای اعتماد خود را از منتخبین شورا، باز پس گیرند.

لینک کوتاه : https://didbanpress.ir/?p=8632
  • نویسنده : محسن زمان پور
  • منبع : دیدبان مسجدسلیمان
  • بدون دیدگاه

نظر دهید:

قوانین ارسال نظرات
  • نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  • برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  • نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • جهت ارسال نظرات ، حتما آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح و بدون www وارد کنید.