تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024

آخرین اخبار

اولین کوچه محیط زیستی مسجدسلیمان الگویی برای مشارکت مردمی نفت مسجدسلیمان برای صعود نیاز به حمایت مدیران و همدلی بین مسئولین شهری و استانی دارد سیاوش اکبرپور سرمربی استقلال ملاثانی: روز تاریک و شوم فوتبال خوزستان را دیدیم ابراهیم اشکش سرمربی نفت مسجدسلیمان : به استان ت خیانت کردی آقای پورموسوی تقدیر فرماندهی انتظامی مسجدسلیمان از کودکان خوش ذوق سایبری سکان مدیریت شهرداری به فرزند مسجدسلیمان سپرده شد نصب سیستم فرکانسی انتقال اطلاعات فرآیندی چاه گازی از طریق خط لوله جریانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان انتصاب ۲ عضو جدید در هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی اولین نشست اعضای هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی در سال ۱۴۰۳ برگزار شد نشست اعضای انجمن تکواندو کارگری استان خوزستان با حضور مهندس عباس علوانی دبیر هیئت ورزش کارگری استان خوزستان برگزار گردید فرخ نیا سرمربی پیشکسوتان ایذه جوانان‌ فولاد خوزستان در اندیشه قهرمانی امیر سرتیپ دوم سعید امیری مدیرعامل باشگاه رعد پدافند هوایی ارتش منصوب شد دعوت بازیکنان مستعد و پرورش یافته در باشگاه آزادگان مسجدسلیمان به اردوی تیم ملی جوانان+اسامی و عکس شهردار نفتی، فرصتی مناسب برای تبادل دانش و خدمات برای مسجدسلیمان/ آیا علی جعفری پیشنهاد شورای اسلامی شهر را میپذیرد؟ عبداله جلیلی کیا به سمت “سرپرست آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز” منصوب شد تاثیر ورزش بر اختلالات حرکتی سابقه «رد صلاحیت» یا «ابطال آرای» افراد منتخب پس از انتخابات مجلس پوست اندازی سیاسی در مسجدسلیمان بزرگ، حاصل تفکر مطالبه گری عمومی صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

1

گفتگوی خودمونی با قاضی القضات تکواندو خوزستان

  • زمان تقریبی مطالعه این خبر : 4 دقیقه
  • کد خبر : 17891
  • 16 بهمن 1402 - 21:31
گفتگوی خودمونی با قاضی القضات تکواندو خوزستان
به بهانه رویداد بین المللی جام باشگاههای آسیا و پرزیدنت کاپ و میزبانی ایران در این رویدادها فرصتی دست داد تا با اسماعیل اسفندیاری رییس کمیته داوران هیأت تکواندو استان خوزستان ، تنها داور درجه یک بین المللی تاریخ این ورزش در خوزستان و مربی بین المللی دانش اموخته آکادمی کوکی وان کره مصاحبه ای خودمونی داشته باشیم که مشروح این گفتگو با بهترین داور اروپا و آسیا را به شرح ذیل میخوانید. اهواز - بیژن خدادادوند

لطفا خودتان را معرفی کنید؟
به نام خدا پیش از معرفی خودم لازم میدونم از حضور شما پیشکسوت ارزنده در عرصه ورزش و رسانه تقدیر و تشکر کنم که همواره مترصد بالابردن و ارتقاء سطح ورزش استان بوده و با نقدهای سازنده و راهنمایی های مفید به فایده خودتان در این عرصه زحمات فراوانی متقبل شدید.
من اسماعیل ( فرید ) اسفندیاری هستم مربی بین المللی از آکادمی کوکی وان کشور کره و داور درجه یک بین المللی فدراسیون جهان تکواندو WT دارای کمربند مشکی دان ۷ ملی و دان ۷ جهانی از آکادمی کوکی وان ، متاهل با داشتن دو فرزند دختر و شاغل در وزارت نیرو ( شرکت برق منطقه ای خوزستان ).
از چه سنی ورزش تکواندو را شروع کردین؟
خب میشه گفت من ازدوران کودکی تمام بازی های که انجام میدادم جنبه ورزشی داشت و سبد بسکتبال و تور فوتبال شخصی هم درست مقابل منزل پدر داشتم در دوران تحصیل هم بصورت نیمه حرفه ای ورزش بسکتبال ( در پست گارد) ، فوتبال ( بعنوان دروازه بان) و حرفه ای کشی آزاد را تا قهرمانی آموزشگاههای استان در معیت شادروان پهلوان رمضان زاده شروع و ادامه دادم.
چطور از تکواندو سر در آوردی؟
خب در باشگاهی که کشی تمرین میکردم ( باشگاه شهید بابک معتمد) روزهای مخالف کلاس کشتی کلاس تکواندو بود و شاید باورتان نشه من اصلا فرق تکواندو و کاراته و دیگر ورزشهای رزمی را مثل اغلب مردم نمی دونستم و صرفا فقط از اسم قشنگ تکواندو خوشم آمد و جذب این ورزش شدم. و در روزهای زوج کشتی و در روزهای فرد تکواندو تمرین میکردم تا جای که حضورم در کشتی کمرنگ شد و مرحوم رمضان زاده توصیه کرد که با توجه به قهرمانی من در آموزشگهای استان بهتره به کشی بپردازم و از آسیب های محتمل در تکواندو پرهیز کنم ولی در اوج نوجوانانی تصمیم گرفتم استاد تغییر باشیم، نه قربانی تقدیر…. و کشتی را با تمام افتخارات داشته و پیش رو کنار زدم و از سال ۱۳۶۱ برای همیشه افتخار شاگردی و هنر جویی در تکواندو را پیش گرفتم.
خب پس از افتخارات تکواندو خودتان بگید؟
ببینید در او زمان مثل الان تکواندو سه سبک و دسته بندی مسابقه برای مبارزه ، پومسه و هان مادانگ اون هم در رده های مختلف سنی نبود و فقط به مبارزه پرداخته میشد آنهم غیر علمی و لاجرم ما هم در زمینه مبارزه فعالیت میکردیم و تونستم تا قهرمانی استان و دو تا مقام سومی کشور پیش برم اما بخاطر آسب دیدگی شدید زانو و پارگی عضله همسترینگ عمر قهرمانی من در همان دوران نوجوانی و جوانی با درد پایان گرفت ولی بقول لی هانی: دردها زودگذر هستند؛ اما موفقیت همیشگی است پس از همون موقع هدف خودمو تغییر دادم و به جرگه مربیان و با برای داوری برنامه ریزی کردم.
از داوری اسم آورید، شما بعنوان اولین و تنها داور درجه یک بین المللی تاریخ ورزش تکواندو خوزستان هستید ، کی کجا این موفقیت را کسب کردید؟
ببینید داوری و قضاوت در تکواندو شرایط سختی دارد و برای اخذ مدرک بین المللی داوری می بایست حداقل دارای کمربند مشکی دان ۴ کوکی وان و مدرک درجه یک یا ممتاز داوری ملی ( ناسیونال ) داشته باشید و پس از شرکت در کلاس آموزش و سمینارهای مختلف داوری و گذر از آزمونهای کتبی ، عملی ، فیزیکال تست ، روانشانسی و تجزیه و تحلیل شبیه سازی ها مدرک داوری پی کلاس و سپس با طی طریق همین مراحل و گذراندن زمان های تعریف شده و قضاوت های بین المللی و کلاسهای سالیانه بازآموزی بین المللی درجه سه ، دو نهایتا مدرک درجه یک را میتوان اخذ کرد .که همان ارتقاء های درجه های داوری هم ضوابط و شرایطی دارد که از حوصله بحث خارجه. و به لطف خدا من مدرک بین المللی داوری خودمو در سمتامبر سال ۲۰۰۸ در شهر بنگلر کشور هندوستان اخذ کردم و هم اکنون هم بعنوان تنها داور درجه یک بین المللی تکواندو قریب ۱۰ سال است بعنوان خدمتگزار و رییس کمیته داوران هیأت تکواندو خوزستان انجام وظیفه میکنم.
آیا زمانی که داور شدی و به قضاوت پرداختی به داوری در جهانی و مسابقات بین المللی هم فکر می کردید؟

ذهن انسان به هر چیزی اعتقاد داشته باشد و آن را باور کند ، به آن خواهد رسید. پس اگر باور داشته باشی که میتونی ، نصف راه رو رفتی من بعنوان مدرس رسمی داوری فدراسیون تکواندو صرف نظر از مسؤلیت کمیته داوران اهمیت آموزش و یادگیری را در بین جامعه داوری استان خصوصا جوانان نهادینه نموده و با تشکیل کلاسهای اداواری و حضوری در شهرهای تابعه و کانال آموزشی در شبکه های مجازی وهمچنین تشکیل گروه مباحث داوری ضمن آموزش و طرح سوالات چالشی نه تنها سطح کمی بلکه سطح کیفی داوران استان در کشور را نیز بالا برده ایم . تا آنجا که در رویدادهای کشوری با میدان دادن دادن به داوران جوان و تربیت ایشان در بین داوران بین المللی کشور تا کنون ۲ داور از داوران جوان و درجه ۲ خوزستان هم در بخش بانوان و هم اقایان مفتخر به کسب عنوان داور برتر کشور شده اند. و این در و راه برای بقیه جوانان شایسته و علاقمند باز است.
دوران ریاست شما طی این مدت ، دوران همه گیری کرونا را هم سپری کرده. آیا آن دوران سخت مانعی برای کار شما نبود؟
معلوم بودن هدف نقطه شروع همه موفقیت ها است . یکی از بهترین اتفاقات آن دوران سخت که خود من هم قربانی از مرگ برگ برگشته آن هستم با ضایعه فوت پدر و برادر مرحومم ( خبرنگار ؛ خدا رحمتشان کند و الحمدلله بخاطر شفای شما ) زندگی را برای همه مردم سخت و تاسف آور و از همه مهمتر افسرده کرده بود . لذا با همفکری دوستان و ابتکاری نوین همانطوری که در بالا عنون شد با ایجاد کانال آموزشی و گروه مباحث داوری باعث رونق و پختگی تئوری داوران استان شدیم و در همین راستا و برای گرفتن خروجی و نتیجه از عملکرد با برگزاری مسابقات مجازی و نمرده دهی سیستمی اثرات چشم گیری در کاهش و حذف افسردگی در بین آحاد تکواندو کاران و خانواده ها و همچنین پیشرفت داوری رقم خورد و روح تازه و شادابی در کالبد ورزش و داوری دمیده شد.
اسطوره و قهرمان زندگی شما در ایران وخارج از ایران را نام ببرید ؟
استوره و قهرمان زندگی من پدرم بوده که همیشه متذکر می شد؛ من صداقت در گفتار و شرافت در رفتار را نصب العین خودم قرار بدم.
و آخرین صحبت؟
ضمن تشکر مجدد از حضرتعالی و دیگر اصحاب رسانه که بدنبال دیده شدن ورزش و معرفی نخبگان و ورزشکاران مهین اسلامی هستند در قالب خواهش و توصیه عرض کنم قدر همدیگر و رفقای خودمان را بدانیم و اگر میخواهیم جای کسی را بگیریم اونو هول بدیم بره بالاتر و همچنین به زندگی مثل دادگاه نگاه کنیم بدون قضاوت دیگران ، فقط به ارزیابی خودمان بپردازیم و سرعت در تصمیم گیری مارا مدیو مردم نکند و در ارزیابی های مجدد پیش داوری نکنیم و با دنبال کردن جبران قضاوت نادرست حق الناسی پایمال نشود . ان شاء الله خداوند حافظ و ناصرتان باشد/ والسلام

لینک کوتاه : https://didbanpress.ir/?p=17891

برچسب ها

نظر دهید:

قوانین ارسال نظرات
  • نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  • برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  • نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • جهت ارسال نظرات ، حتما آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح و بدون www وارد کنید.