تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024

آخرین اخبار

اولین کوچه محیط زیستی مسجدسلیمان الگویی برای مشارکت مردمی نفت مسجدسلیمان برای صعود نیاز به حمایت مدیران و همدلی بین مسئولین شهری و استانی دارد سیاوش اکبرپور سرمربی استقلال ملاثانی: روز تاریک و شوم فوتبال خوزستان را دیدیم ابراهیم اشکش سرمربی نفت مسجدسلیمان : به استان ت خیانت کردی آقای پورموسوی تقدیر فرماندهی انتظامی مسجدسلیمان از کودکان خوش ذوق سایبری سکان مدیریت شهرداری به فرزند مسجدسلیمان سپرده شد نصب سیستم فرکانسی انتقال اطلاعات فرآیندی چاه گازی از طریق خط لوله جریانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان انتصاب ۲ عضو جدید در هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی اولین نشست اعضای هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی در سال ۱۴۰۳ برگزار شد نشست اعضای انجمن تکواندو کارگری استان خوزستان با حضور مهندس عباس علوانی دبیر هیئت ورزش کارگری استان خوزستان برگزار گردید فرخ نیا سرمربی پیشکسوتان ایذه جوانان‌ فولاد خوزستان در اندیشه قهرمانی امیر سرتیپ دوم سعید امیری مدیرعامل باشگاه رعد پدافند هوایی ارتش منصوب شد دعوت بازیکنان مستعد و پرورش یافته در باشگاه آزادگان مسجدسلیمان به اردوی تیم ملی جوانان+اسامی و عکس شهردار نفتی، فرصتی مناسب برای تبادل دانش و خدمات برای مسجدسلیمان/ آیا علی جعفری پیشنهاد شورای اسلامی شهر را میپذیرد؟ عبداله جلیلی کیا به سمت “سرپرست آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز” منصوب شد تاثیر ورزش بر اختلالات حرکتی سابقه «رد صلاحیت» یا «ابطال آرای» افراد منتخب پس از انتخابات مجلس پوست اندازی سیاسی در مسجدسلیمان بزرگ، حاصل تفکر مطالبه گری عمومی صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

5

معرفی چهره های مطرح کاندیداهای احتمالی مجلس شورای اسلامی مسجدسلیمان

  • زمان تقریبی مطالعه این خبر : 5 دقیقه
  • کد خبر : 17076
  • 29 مرداد 1402 - 8:55
معرفی چهره های مطرح کاندیداهای احتمالی مجلس شورای اسلامی مسجدسلیمان
با فوران نخستین چاه نفت خاورمیانه بر روی بقایای شهری باستانی به نام پارسوماش شهری بنا شد که بعدها به نام مسجد سلیمان نامیده شد. مسجد سلیمان شهریست در شمال شرقی خوزستان، با جمعیتی که اکثریت آن را قومیت بختیاری تشکیل می دهد. شهری صنعتی که حضور نفت، این سرمایه ملی، می توانست آن را تبدیل به یکی از مراکز مهم اقتصادی  ایران کند؛ اما امروزه این شهر درگیر مشکلات پیچیده اقتصادی فرهنگی و اجتماعی است

با فوران نخستین چاه نفت خاورمیانه بر روی بقایای شهری باستانی به نام پارسوماش شهری بنا شد که بعدها به نام مسجد سلیمان نامیده شد. مسجد سلیمان شهریست در شمال شرقی خوزستان، با جمعیتی که اکثریت آن را قومیت بختیاری تشکیل می دهد. شهری صنعتی که حضور نفت، این سرمایه ملی، می توانست آن را تبدیل به یکی از مراکز مهم اقتصادی  ایران کند؛ اما امروزه این شهر درگیر مشکلات پیچیده اقتصادی فرهنگی و اجتماعی است. بعدها بر اساس تقسیمات کشوری مسجدسلیمان بزرگ به چهار شهرستان مسجدسلیمان لالی هفتکل و اندیکا تفکیک شد. چهار شهری که با هم حوزه انتخاباتی مجلس شورای اسلامی مسجدسلیمان بزرگ را تشکیل می دهند. فعالیت های انتخاباتی در این حوزه همیشه زودتر از جاهای دیگر کلید می‌خورد و مهمترین اصل تاثیرگذاری در آن نگاه قومیتی است که در این انتخابات همیشه وجود داشته و به نوعی آینده شهرستانها  تحت تاثیر این نگاه قرار گرفته است.اکنون که به آخرین سال یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رسیده‌ایم منطقه با مشکلات عدیده‌ای روبروست و عملکرد نمایندگان ادوار گذشته هم نتوانسته انتظارات را برآورده و گره ای ازاین مشکلات باز کند. قومگرایی به عنوان پاشنه آشیل انتخاب های مردم این حوزه بوده است که نه تنها کمکی به تغییرات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نکرده بلکه دلسردی هم برای حضور چهره‌های فرا قومی ایجاد نموده است. چهره هایی که به نوعی با حضورشان  می توانستند گره ای از مشکلات این حوزه باز کنند. اما واقعیت امر این است قوم‌گرایی نقشیست پر رنگ که بر انتخابات مجلس در این حوزه سایه انداخته است. حالا در حالی به سمت انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نزدیک می شویم که مردم این منطقه تاکنون چهره های مختلفی را تجربه کرده اند. از نیروهای مورد حمایت دولتی همانند فروغی گرفته تا چهره های ملی کشوری همچون خانواده رضایی و قهرمانان مردمی همچون محمد شهنی. اما امروز می بینیم کوهی از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حاکم بر منطقه به نوعی دلسردی را برای رای دهندگان به وجود آورده است.  تجربه ثابت کرده که رقابت انتخاباتی در حوزه مسجدسلیمان همیشه داغ بوده حتی در زمانی که ما فکر می کنیم مردم دلسرد شده اند. کمتر از ۸ ماه تا ۱۱ اسفند، روز رای گیری انتخابات مجلس، زمان مانده است چهره های مختلفی فعالیت خود را آغاز نموده اند از جلسات خانه به خانه تا تبلیغات سینه به سینه نشان از شروع زود هنگام این فعالیت¬ها دارد

دکتر اسماعیل جلیلی

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی و یار نزدیک دولت اعتدال. دکتر جلیلی به علت فعالیت های گسترده خود در رسانه ملی در دوره نمایندگی اش در کنار دولت اعتدال از خود یک چهره موفق ملی ساخته بود اما در شهرستان با موارد و مشکلات ی روبرو بود که از آن جمله می‌توان به عملکرد ضعیف شورای شهر در دوره نمایندگی وی (که در افواه عموم این افراد را به نوعی وابسته به دکتر جلیلی می دانستند) و سقوط تیم فوتبال نفت اشاره کرد. دکتر جلیلی با داشتن رای قومیتی بالا، تریبون تاثیرگذار، پایگاه سیاسی مردمی و همچنین یاران وفادار در حالی که خود را برای رقابت در دوره دهم آماده می‌کرد با سدی به نام شورای نگهبان روبرو گردید و نتوانست تاییدیه خود را جهت حضور درانتخابات به دست بیاورد. درکمال ناباوری نماینده وقت از انتخابات به دلیل عدم صلاحیت (به تشخیص شورای نگهبان)کنارگذاشته شد. جلیلی بعدها با قرار گرفتن در سمت های مختلف کشوری حضور خود را در عرصه سیاسی کشور تداوم بخشید و حال این فعال سیاسی می رود تا بار دیگر خود را در عرصه نمایندگی مجلس در معرض انتخاب قرار دهد که اگر بتواند از سد شورای نگهبان بگذرد بی شک یکی از شانس‌های رقابت خواهد بود هرچندرقیبی هم طایفه به نام علیرضا ورناصری را درکنارخود دارد.

علی عسگر ظاهری عبده وند

نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی وی که در مرحله دوم دوره دهم مجلس شورای اسلامی با قرار گرفتن در لیست امید توانست از رقیب خود علیرضا ورناصری پیشی بگیرد و به مجلس راه یابد، هرچند ظاهری خود را نماینده طیف خاصی ندانست و تاکید بر حضور خود به عنوان کاندیدای مستقل داشت. ظاهری علیرغم داشتن روابط عمومی بالا و عملکرد نسبتاً خوب، به علت عدم مدیریت مناسب نیروهای ستادی و ریزش رای قومیتی اش؛ در کمال ناباوری این ماراتن را در دوره یازدهم به رقیب خود یعنی علیرضا ورناصری واگذار کرد و از راهیابی دوباره به مجلس باز ماند. این نماینده ادوار حالا با ساماندهی دوباره نیروهای ستادی خود پا به عرصه رقابتی دیگر، این بار برای به دست آوردن کرسی دوره دوازدهم مجلس گذاشته است. عدم تحقق شعارهای نماینده فعلی و گرایش مخالفانش به طرف علی عسگرظاهری او را یکی از شانس های انتخاباتی این دوره نموده است.

علیرضا ورناصری

کاندیدای دوره دهم ، نماینده فعلی مجلس و نظامی سابق که طرفدارانش او را با نامهای دکتر و سردار معرفی می کنند. کاندیدای جناح اصولگرا   همانند هم طیف های دیگر خود در کشور توانست مجوز ورود به مجلس یازدهم را به دست بیاورد. علیرضا ورناصری علیرغم روی کار بودن طیف اصولگرا در مجلس و دولت نتوانست آنطور که باید از این فرصت جهت محقق نمودن شعارها و وعده‌های انتخاباتی خود استفاده نماید. بلا تکلیفی شهردارهای حوزه انتخابی در دوسال ابتدایی و همچنین سقوط تیم فوتبال نفت از جمله مواردی بود که تاثیر بسیار زیادی در کاهش محبوبیت این نماینده فعلی به وجود آورد. وی نتوانست تشکیلات منسجم و ستادی خود که یکی از عوامل پیروزی او در انتخابات بود را نگه دارد و شاهد ریزش بخشی از اعضای ستادی وی بودیم. نه ماه باقیمانده شاید زمان کمی باشد اما دکتر ورناصری اگر بتواند دوباره انسجام ستادی خود را به دست بیاورد این دوره هم می تواند از شانس‌های این رقابت باشد

مازیار جهانبخشی بابادی

کارآفرین جوان خوزستانی و مالک چندین شرکت و بنگاه اقتصادی در استان خوزستان که در زمینه فعالیت های اقتصادی از خود چهره ای موفق نشان داده است. جهانبخشی با حضور در انتخابات دوره پنجم شورای شهر اهواز پا به عرصه سیاست گذاشت و توانست با تکیه بر توانمندی خود و ارتباطات اجتماعی گسترده با رای چشمگیری به شورای شهر اهواز راه یابد و نشان دهد علاوه بر موفق بودن در عرصه اقتصادی در این عرصه هم توانمند می باشد. هر چند در انتخابات دوره قبل مجلس شورای اسلامی(دوره یازدهم)، زمزمه‌هایی از احتمال حضور وی شنیده میشد اما این اتفاق نیفتاد. متعهد و پایبند بودن به رای مردم اهواز در شورای شهر، رایزنی ها جهت حضور علی رضایی در عرصه انتخابات از جمله مهمترین دلایلی بود که جهانبخشی را از حضور در این انتخابات بازداشت. (هر چند که برخی از نزدیکان علی رضایی، معتقد بودند که یکی از مهمترین دلایل این عدم حضور مازیار جهانبخشی، احترام به حضور فرزند حاج محسن رضایی در انتخابات بوده است) گستردگی دامنه آرای جهانبخشی، با توجه به دارا بودن شاخص ها و عواملی مانند انتصاب پیشینه خانوادگی به شهر لالی، زادگاه هفتکل، پشتیبانی رای قومی، ارتباطات گسترده اجتماعی و عملکرد موفق وی با رویکرد بومی گرایی در شورای شهر اهواز، از او چهره برجسته ای در این دوره ساخته است که بی شک می تواند یکی از شانس‌های اصلی پیروزی در انتخابات این دوره باشد.

مالک خدادادی

دکتر مالک خدادادی کارمند ارشد اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، کاندیدای چندین دوره مجلس از حوزه مسجدسلیمان لالی اندیکا و هفتکل بوده است. وی در دوره قبل در آخرین لحظات توانست تاییدیه خود را از شورای نگهبان اخذ و وارد رقابت انتخاباتی شود، اما با وجود مدت کوتاه تا روز انتخابات نتوانست آنطور که انتظار می‌رفت آرای مناسبی را به  دست بیاورد. هرچند حضور چهره‌های منطقه‌ای همچون صفی اله هزاریان و تایید صلاحیت علی رضایی در آخرین لحظه در این نتیجه بدون تاثیر نبود. مالک خدادادی اگر بتواند اجماع رای منطقه ای لالی را برای خود بدست بیاورد و گستره فعالیتش را در سه شهر دیگر بیشتر کند او نیز یکی از شانس‌های این دوره خواهد بود.

غلامرضا جلیلی نیا

نیروی توانمند آموزش و پرورش خوزستان که سابقه ریاست اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی اهواز را در کارنامه خود دارد. فعال مطبوعاتی سالهای نه چندان دور مسجدسلیمان که در مقطعی نمایندگی خانه مطبوعات استان را در این شهرستان نیز برعهده داشت. خیلی ها غلامرضا جلیلی نیا را به عنوان آلترناتیو دکتر جلیلی می دانند که روابط عمومی بالا و گستردگی فعالیت ها از خصوصیات این کاندیدای احتمالی مجلس می باشد و بی شک موفقیت جلیلی نیا در انتخابات پیش رو، تحت تاثیر چیدمان کاندیدای این دوره خواهد بود.

میلاد کاظمی

یکی دیگر از جوانان مسجدسلیمانی است که سودای به دست آوردن کرسی مجلس را دارد. این کاندیدای جوان با استعفای خود از سمت ریاست یکی از شعب بانک های مسکن در استان خوزستان با استناد به ماده ۲۹ قانون انتخابات عزم خود را در ورود به انتخابات جدی نشان داده است. میلاد کاظمی دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق بین الملل و دانشجوی دکترای مدیریت حرفه‌ای است و انتظار دارد به پشتوانه رای قومی خود و نیروی جوانی اش حضور موفقی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی داشته باشد.

لینک کوتاه : https://didbanpress.ir/?p=17076

نظر دهید:

قوانین ارسال نظرات
  • نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  • برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  • نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • جهت ارسال نظرات ، حتما آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح و بدون www وارد کنید.