تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 28 شوال 1445 Monday, 6 May , 2024

آخرین اخبار

سفر حجت الاسلام دکتر هدایی به شهرستان مسجدسلیمان تجلیل از معلمان و حامیان فرزندان ایتام تحت پوشش خیریه زنده یادان احمد و مریم رضایی هفتکل نود و هشت ساله شد / تولدت مبارک اولین کوچه محیط زیستی مسجدسلیمان الگویی برای مشارکت مردمی نفت مسجدسلیمان برای صعود نیاز به حمایت مدیران و همدلی بین مسئولین شهری و استانی دارد سیاوش اکبرپور سرمربی استقلال ملاثانی: روز تاریک و شوم فوتبال خوزستان را دیدیم ابراهیم اشکش سرمربی نفت مسجدسلیمان : به استان ت خیانت کردی آقای پورموسوی تقدیر فرماندهی انتظامی مسجدسلیمان از کودکان خوش ذوق سایبری سکان مدیریت شهرداری به فرزند مسجدسلیمان سپرده شد نصب سیستم فرکانسی انتقال اطلاعات فرآیندی چاه گازی از طریق خط لوله جریانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان انتصاب ۲ عضو جدید در هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی اولین نشست اعضای هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های همگانی در سال ۱۴۰۳ برگزار شد نشست اعضای انجمن تکواندو کارگری استان خوزستان با حضور مهندس عباس علوانی دبیر هیئت ورزش کارگری استان خوزستان برگزار گردید فرخ نیا سرمربی پیشکسوتان ایذه جوانان‌ فولاد خوزستان در اندیشه قهرمانی امیر سرتیپ دوم سعید امیری مدیرعامل باشگاه رعد پدافند هوایی ارتش منصوب شد دعوت بازیکنان مستعد و پرورش یافته در باشگاه آزادگان مسجدسلیمان به اردوی تیم ملی جوانان+اسامی و عکس شهردار نفتی، فرصتی مناسب برای تبادل دانش و خدمات برای مسجدسلیمان/ آیا علی جعفری پیشنهاد شورای اسلامی شهر را میپذیرد؟ عبداله جلیلی کیا به سمت “سرپرست آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز” منصوب شد تاثیر ورزش بر اختلالات حرکتی

2

چه تعداد نیروی روسیه در جنگ اوکراین کشته شده‌اند؟

  • زمان تقریبی مطالعه این خبر : 2 دقیقه
  • کد خبر : 15027
  • 20 اسفند 1401 - 20:25
چه تعداد نیروی روسیه در جنگ اوکراین کشته شده‌اند؟

یک بررسی که اخیرا توسط یک اندیشکده آمریکایی منتشر شده است، ارزیابی جدیدی از تلفات بسیار بالای روسیه در تهاجم به اوکراین ارائه می‌کند.

به گفته مارک میلی، ژنرال ارشد آمریکا، در مصاحبه با وب سایت خبری پولیتیکو، اخیرا نزدیک به ۱۲۰۰ سرباز روسی در یک روز در اطراف باخموت کشته شدند. او با اشاره به نبرد وحشیانه ۳۶ روزه اقیانوس آرام در طول جنگ جهانی دوم گفت: «این ایوو جیما است. این شیلو است (نبردی در جنگ داخلی آمریکا).» 

مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی (CSIS)، یک اندیشکده در واشنگتن، به نقل از گزارشات مقامات آمریکایی و غربی و همچنین افکار عمومی می‌گوید که روسیه احتمالا در اولین سال تهاجم خود متحمل ۶۰ تا ۷۰ هزار تلفات جنگی شده است. نمودار ما تخمین میانگین را در این محدوده نشان می دهد. با احتساب کشته‌شدگان، زخمی‌ها و مفقودان، مجموع تلفات به ۲۰۰ هزار تا ۲۵۰ هزار می‌رسد. باید گفت که محاسبه چنین مواردی یک امر بسیار نامشخص است. اما آمار CSIS فقط کمی بیشتر از تخمین های دولت غربی است که بر اطلاعات تکیه می کنند.

تلفات بسیار بالای روسیه تعجب آور نیست. حمله برق آسای روسیه در فوریه ۲۰۲۲ با شکست مواجه شد و از آن زمان درگیری به جنگ فرسایشی تبدیل شده است. حجم عظیمی از گلوله بین هر دو طرف رد و بدل می‌شود. روسیه در تلاش خود برای تصرف شهر باخموت در شرق، که در حال فروپاشی است، امواجی از سربازان وظیفه و زندانیان را برای جنگ فرستاده است. تعداد زیادی از آنها کشته شده اند. بر اساس اطلاعات دفاعی بریتانیا، به مدت دو هفته در اواخر ژانویه و اوایل فوریه، همزمان با تشدید حملات روسیه در شرق اوکراین، تلفات این کشور احتمالا به بیش از ۸۰۰ نفر کشته و زخمی در روز رسید.

این سطح از کشته‌ها بسیار فراتر از آن چیزی است که روسیه در هر یک از درگیری های مدرن خود با آن مواجه شده است. روسیه بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۹، ماهانه ۹۵ تا ۱۸۵ سرباز در چچن از دست ‌داد و از سال ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۹، ماهانه ۱۳۰ تا ۱۴۵ سرباز در افغانستان از دست ‌داد. 

کشته‌شدگان روسیه در اوکراین ماهانه بین ۵۰۰۰ تا ۵۸۰۰ نظامی پیش‌بینی می‌شود. تعداد سربازان روسی که در سال گذشته کشته شده اند احتمالا از تعداد کشته شدگان هر درگیری روسیه و شوروی از سال ۱۹۴۵ تاکنون بیشتر است. تلفات روسیه در اوکراین تنها در مقایسه با جنگ جهانی دوم که در آن اتحاد جماهیر شوروی بیش از ۸ میلیون انسان را از دست داد، بسیار کمتر است.

تلفات شدید روسیه این کشور را مجبور کرد تا در ماه سپتامبر فرمان بسیج صادر کند، اما این نیروها تا حد زیادی ناکارآمد بوده‌اند. این می تواند موج دیگری از بسیج را به راه بیندازد، هرچند که با خطرات سیاسی همراه خواهد بود. در حال حاضر، دو سوم روس‌ها فردی را می شناسند که بسیج شده یا در نبرد می جنگد. علاوه بر این، نیروهای کشته شده در سال ۲۰۲۲ شامل بسیاری از بهترین افسران جوان و با تجربه ترین سربازان روسیه بودند. مردانی که جایگزین آنها می شوند، آموزش، انضباط و مهارت کمتری خواهند داشت. آنها همچنین کیفیت تجهیزات مشابهی نخواهند داشت.

سال گذشته، زمانی که مقامات اطلاعاتی آمریکا در مورد آمادگی روسیه برای جنگ به کنگره توضیح دادند، اذعان کردند که ممکن است بین ۲۵۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ غیرنظامی اوکراینی کشته شوند، اما بر اساس گزارش سازمان ملل، مجموع واقعی آنها بسیار کمتر بوده است: حداقل ۸۰۰۰ کشته غیرنظامی تایید شده است. مقامات همچنین تخمین زدند که روسیه بین ۳۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ پرسنل نظامی را از دست می‌دهد (محدوده ای که منعکس کننده انتظارات از یک جنگ متعارف نسبتا کوتاه است). با این حال آنها هرگز پیش‌بینی نمی‌کردند که روسیه در عرض یک سال یک ارتش کامل را از دست خواهد داد.

لینک کوتاه : https://didbanpress.ir/?p=15027

نظر دهید:

قوانین ارسال نظرات
  • نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  • برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  • نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • جهت ارسال نظرات ، حتما آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح و بدون www وارد کنید.