تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024

آخرین اخبار

غلامرضا جلیلی نیا رئیس ستاد یاران دکتر پزشکیان در استان خوزستان: دولت نشان داد به خوزستان نگاه ویژه دارد انتخاب استاندار خوزستان و چالش های پیش رو مسابقات آمادگی جسمانی قهرمانی استان خوزستان و انتخابی دومین المپیاد کشوری در اهواز برگزار شد رویکردهای گزینش استاندار (پی آمدهای رویکرد قومی ) رویکردهای گزینش استاندار ( با تاکید بر رویکرد قومی ) «زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد مسجدسلیمان میزبان مسابقات شطرنج سریع (رپید) خواهد بود آگهی استخدام شرکت پتروشیمی مارون لزوم نقش پذیری جوانان در جریان های اجتماعی، توسعه و نظام مدیریت جدید استان خوزستان آغاز پذیرش دانشجوی بدون کنکور در مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی صنعت آب و برق خوزستان سخنی چند با جناب اقای رئیس جمهور پزشکیان! سرپرست آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز: درخشش دانش آموزان آموزش وپرورش ناحیه ۴ اهواز، با کسب ۳۴ رتبه زیر ۱۰۰۰ کنکور سراسری آیا خوزستان نیازمند استاندار توسعه گراست ؟! سرباز کردن زخم کهنه کارکنان رسمی استخدامی سال ۱۳۹۲صنعت نفت حمید بورد، گزینه مطلوب کارکنان نفت و تصمیم گیر بزرگ برای انتخاب مدیران نفتی یک مدیر اجرایی خوزستانی، استاندار جدید خوزستان میشود؟؟ جنوبی های تکنوکرات، “هم نوا” با وزیر نفت به مردم مسجدسلیمان و اهواز و … درود می‌فرستم، می‌کوشم نهایت همدلی با همسایگان نفت جامه عمل بپوشد اعلام حمایت جمعی از کارکنان شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان از مهندس پاک نژاد به عنوان وزیر نفت پاک‌نژاد دل در گرو توسعه سرزمین نفت دارد/ او را خوزستانی ترین گزینه برای وزارت نفت میدانم

3

سفر رییس‌جمهور به چین تحول مهمی در حوزه مناسبات ۲ کشور است/ برای تبادل زندانیان به طور غیرمشروط و بدون گره زدن آن به موضوعات دیگر آمادگی داریم

  • زمان تقریبی مطالعه این خبر : 2 دقیقه
  • کد خبر : 13397
  • 24 بهمن 1401 - 9:15
سفر رییس‌جمهور به چین تحول مهمی در حوزه مناسبات ۲ کشور است/ برای تبادل زندانیان به طور غیرمشروط و بدون گره زدن آن به موضوعات دیگر آمادگی داریم

سخنگوی‌ وزارت امور خارجه کشورمان گفت: سفر رییس‌جمهور در راس هیات عالی رتبه سیاسی و اقتصادی به چین تحول مهمی در حوزه مناسبات دو جانبه ایران و چین و در پاسخ به دعوت رسمی رییس‌جمهور چین انجام می‌شود.

ناصر کنعانی در نشست هفتگی خود با خبرنگاران ضمن تبریک سالروز چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: حضور گسترده آحاد ملت ایران در جشن های پیروزی به ویژه در ۲۲ بهمن که در همه شهرهای بزرگ و کوچک برگزار شد، نشان داد ملت ایران با وجود همه سختی ها و دشمنی ها و تبلیغات مسموم که علیه نظام داشته و دارند در حمایت از کشور و نظام شان در کنار آرمان های امام خمینی و رهبری در وسط میدان هستند و در حمایت از آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی در این سالها ایستادند. این پیام مهمی بود برای کسانی که دنبال بلوا بودند و به دروغ با ادعای حمایت از ملت ایران کشور را در آماج حملات مسموم خود قرار دادند.

وی درباره سفر رییس جمهور به چین تصریح کرد: موضوعات مهم و مورد توجه دو کشور درحوزه های سیاسی اقتصادی فرهنگی و غیره مورد تبادل نظر است. نفس انجام سفر از منظر سیاسی حایز اهمیت ویژه و وجود فضای مناسب سیاسی در مناسبات دو کشور و عالی ترین اراده سیاسی نزد رهبران دو کشور برای گسترش مناسبات با تاکید برمنافع مشترک است.

کنعانی گفت: این سفر  در زمینه اقتصادی هم زمینه هایی را فراهم می‌کند که اولویت دو کشور است و دو کشور ظرفیت خوبی برای این همکاری دارند. ما برنامه جامع همکاری های بلندمدت دو کشور را پیش از این امضا کردیم و این سفر جهش مناسبی را در اجرایی کردن برنامه های پیش بینی شده در این برنامه جامع ایجاد کند. این برنامه نقشه راهی است که مسیر بلند مدت همکاری ها را ترسیم کرده و توافق های خوبی هم آماده شده و اسنادی در این سفر امضا می شود. برنامه جامع همکاری های دو کشور تا این مرحله نتایج خوب‌ و ملموسی در حوزه تجاری و اقتصادی با وجود تحریم های آمریکا داشته است.

سخنگوی‌ وزارت خارجه گفت: ما در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۴ میلیارد دلار صادرات به چین داشتیم که نسبت به سال۹۹ حدود ۵۸ درصد رشد داشته است. عموما در سال ۱۴۰۰ ما ۴۳ درصد شاهد رشد مناسبات اقتصادی با چین بودیم و چین مقصد اول تجاری ایران بوده است. در سال گذشته هفت سند با ماهیت اقتصادی و صنعتی و معدنی امضا کردیم و امیدواریم با این سفر شاهد برداشتن گام های بلندتری به جلو در مسیر تامین منافع مشترک دو کشور در حوزه های مختلف باشیم.

وی‌ درباره تبادل زندانیان با آمریکایی‌ها گفت: آقای وزیر نکاتی که در حوزه رسانه قابل طرح بود گفتند. ما گفتیم برای تبادل زندانیان به طور غیرمشروط و بدون گره زدن آن به موضوعات دیگر آمادگی داریم و حسن نیت خود را با آزاد کردن یک زندانی دو تابعیتی با نگاه به وضعیت وی ثابت کردیم. متاسفانه ما اقدام متقابل و تشویق کننده ای شاهد نبودیم. موضع ما واضح است امیدواریم دولت آمریکا با همین نگرش انسانی گام عملی برای اجرای این توافق بردارد.

این خبر تکمیل می شود.

لینک کوتاه : https://didbanpress.ir/?p=13397

برچسب ها

نظر دهید:

قوانین ارسال نظرات
  • نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  • برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  • نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • جهت ارسال نظرات ، حتما آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح و بدون www وارد کنید.