تاریخ : جمعه, ۲۳ شهریور , ۱۴۰۳ 10 ربيع أول 1446 Friday, 13 September , 2024

آخرین اخبار

لزوم نقش پذیری جوانان در جریان های اجتماعی، توسعه و نظام مدیریت جدید استان خوزستان آغاز پذیرش دانشجوی بدون کنکور در مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی صنعت آب و برق خوزستان سخنی چند با جناب اقای رئیس جمهور پزشکیان! سرپرست آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز: درخشش دانش آموزان آموزش وپرورش ناحیه ۴ اهواز، با کسب ۳۴ رتبه زیر ۱۰۰۰ کنکور سراسری آیا خوزستان نیازمند استاندار توسعه گراست ؟! سرباز کردن زخم کهنه کارکنان رسمی استخدامی سال ۱۳۹۲صنعت نفت حمید بورد، گزینه مطلوب کارکنان نفت و تصمیم گیر بزرگ برای انتخاب مدیران نفتی یک مدیر اجرایی خوزستانی، استاندار جدید خوزستان میشود؟؟ جنوبی های تکنوکرات، “هم نوا” با وزیر نفت به مردم مسجدسلیمان و اهواز و … درود می‌فرستم، می‌کوشم نهایت همدلی با همسایگان نفت جامه عمل بپوشد اعلام حمایت جمعی از کارکنان شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان از مهندس پاک نژاد به عنوان وزیر نفت پاک‌نژاد دل در گرو توسعه سرزمین نفت دارد/ او را خوزستانی ترین گزینه برای وزارت نفت میدانم سید کمال موسوی مدیر عامل اسبق نفت وگاز مسجدسلیمان دارفانی را وداع گفتند دولت دکتر پزشکیان میتواند نقطه عطفی در همگرایی در کشور باشد درخشش آتش نشانان ورزشکار خوزستانی این بار در عرصه دو و میدانی صعود تیم کوهنوردی باشگاه آزادگان مسجدسلیمان به بام ایران، قله دماوند به مناسبت آغاز سومین سال فعالیت این باشگاه با حضور مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجدسلیمان جلسه گرامی داشت روز خبرنگار برگزار شد. علی قنبری با اکثریت آرا رئیس شورای شهر مسجدسلیمان شد مسابقات شطرنج قهرمانی استان خوزستان در محل هیات شطرنج استان خوزستان در حال برگزاری می باشد “هم نوا” در راه احیای جایگاه مناطق نفت خیز جنوب

2
در بزنگاه انتخاب مدیران نفتی

حمید بورد، گزینه مطلوب کارکنان نفت و تصمیم گیر بزرگ برای انتخاب مدیران نفتی

  • زمان تقریبی مطالعه این خبر : 2 دقیقه
  • کد خبر : 18351
  • 05 شهریور 1403 - 17:21
حمید بورد، گزینه مطلوب کارکنان نفت و تصمیم گیر بزرگ برای انتخاب مدیران نفتی
رضایتمندی کارکنان از جمله عوامل موثر افزایش تولید و بالا بردن راندمان کاری است. بدون توجه به نیازها و خواسته‌های جمعی پرسنل، علاوه بر از بین رفتن استعدادهای انسانی ، امکان انتقال اطلاعات از نسل های پیشین که از نظر تجربی بسیار ذی قیمت هستند؛ میسر نمی‌شود

دیدبان پرس: محسن زمان پور؛ رضایتمندی کارکنان از جمله عوامل موثر افزایش تولید و بالا بردن راندمان کاری است. بدون توجه به نیازها و خواسته‌های جمعی پرسنل، علاوه بر از بین رفتن استعدادهای انسانی ، امکان انتقال اطلاعات از نسل های پیشین که از نظر تجربی بسیار ذی قیمت هستند؛ میسر نمی‌شود.

نیروهای انسانی در هر سازمانی حکم تسهیل گر و انجام‌دهنده امور را داشته و هر سیستمی، ولو مکانیزه، به وجود نیروهای متبحر و کارآمد همواره نیاز دارد.

وزارت نفت نیز به عنوان محل درآمد اصلی دولت نه تنها از این قاعده مستثنی نیست ؛ بلکه نگاه ویژه به امور کارکنان و مقوله منابع انسانی – بهتر است بگوییم استعدادهای انسانی – بسیار حائز اهمیت است.

در سالهای اخیر به واسطه بی‌توجهی به این موضوع مهم، میزان نارضایتی و بی انگیزگی کارکنان صنعت نفت افزایش یافته است.

اعتراضات روزافزون کارکنان و تجمعات خودجوش و پیاپی کارمندان در سطح مناطق نفت‌خیز جنوب، مبیّن این اهمال کاری به ساحت کارمندان خدوم شرکت نفت است. 

این بی تدبیری تا آنجا به وقوع پیوسته که از سطح کارمندان جدیدالاستخدام فراتر رفته و حتی مدیران میانی و ارشد سازمان نیز به واسطه موضوعاتی همچون سقف حقوقی، دچار سرخوردگی شده و حتی در مواقعی به مشاغل جنبی روی آورده اند!

حال که وزیر محترم نفت در سخنان و برنامه های خود توجه به موضوع کارکنان و منابع انسانی را مدنظر و اولویت اقدام قرار داده‌اند، بهبود ساختار و معیشت و البته رضایتمندی پرسنل اهمیت دوچندان پیدا می‌کند.

از این حیث و با توجه به مطالب پیش گفته، یکی از مدیران ارشد اجرایی که سابقه درخشان و خوشنامی خاصی در پرونده خود دارد و در بین کارمندان نفت چه در مناطق نفت‌خیز جنوب و چه فلات قاره بسیار محبوب است و توانایی ایجاد انگیزش و خرسندی در پرسنل را داراست؛ مهندس حمید بورد می‌باشد.

نگاهی به رزومه و سوابق نامبرده راه هرگونه شبهه را بر تداوم حضور وی در معاونت وزیر می‌بندد.

حمید بورد متولد ۱۳۴۳، دانش‌آموخته مهندسی مکانیک (حرارت و سیالات) از دانشگاه صنعت نفت و کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی (گرایش استراتژیک) از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی است و فعالیت در صنایع نفت و گاز را از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب آغاز کرد. بورد در فاصله سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱ مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون بود. وی در سال ۱۳۹۱ به مدیرعاملی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب منصوب شد و تا ۱۳۹۳ سکان هدایت بزرگترین تولید کننده نفت ایران را در دست داشت. مهندس بورد در سال ١٣٨٧ به عنوان مدیر نمونه ملی صنعت نفت برگزیده و در جشنواره شهید رجایی از وی تقدیر شد.

مهندس بورد بدون شک با حضور در جایگاه مدیر عاملی شرکت ملی نفت ایران، علاوه بر ایجاد انگیزه و رضایتمندی در کارکنان و افزایش پویایی در این صنعت، با انتخاب مدیران شایسته‌ و راهبری و هدایت منابع انسانی و تأسیساتی شرکت ملی نفت ایران، وزیر محترم را در نیل به سایر اهداف و اولویت ها یاری می رساند.

وزیر نفت گام درست ابتدایی که سپردن امورات شرکت ملی نفت ایران به دست توانمند حمید بورد بود را محکم برداشت. حال نوبت مدیر عامل شرکت است تا با کسب رضایت کارکنان، هرچه سریع‌تر و بیشتر به سوی تحقق برنامه های دولت وفاق ملی حرکت کرده و شایسته سالاری را سرلوحه عملکرد خود قرار دهد.

محسن زمان پور 

کارمند شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان

عضو تشکل صنفی هم‌نوا 

لینک کوتاه : https://didbanpress.ir/?p=18351

نظر دهید:

قوانین ارسال نظرات
  • نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  • برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  • نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • جهت ارسال نظرات ، حتما آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح و بدون www وارد کنید.