دیدبان مسجدسلیمان:سیده فرانک موسوی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان:
شورای هر یک از مدارس ابتدایی استان می تواند با توجه به وضعیت پیشرفت درسی دانش آموزان و همچنین آموزش الفبای پایه اول ابتدایی نسبت به اعلام پایان سال تحصیلی اقدام کند و نتیجه را در قالب صورت جلسه به منطقه متبوع گزارش کند.
شورای مدرسه پس از بررسی نحوه تکمیل گزارشات پیشرفت دانش آموزان با محوریت معلمان و طرح در جلسه شورا می تواند نسبت به امکان سنجی پایان سال تحصیلی اقدام کند. البته ملاک عمل این شورا آیین نامه های مصوب ارزیابی پیشرفت تحصیلی خواهد بود.
بر اساس شیوه نامه جامع ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی تا پایان اسفندماه بر اساس فعالیت های ثبت شده دانش آموزان در پوشه کار عملکردی، چک لیست فعالیت های کلاسی و تکالیف مهارت محور خواهد بود و پس از آن تاریخ ملاک ارزشیابی، فعالیت تعاملی دانش آموزان در شبکه شاد و نمونه برگ های عملکردی است.
با توجه به شرایط پیش روی نظام تعلیم و تربیت کشور و ضرورت توجه به اصل صیانت و حفاظت از سلامت دانش آموزان، ملاک ارتقای دانش آموزان ابتدایی به پایه های بالاتر تصمیم گیری شورای مدرسه بر اساس دستورالعمل های مصوب است.
مجموعه تعلیم و تربیت استان هر ساله پس از پایان سال تحصیلی، طرح مداخله را برای پوشش تحصیلی دانش آموزان لازم التوجه اجرا می کند که امسال با توجه به مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی مدارس، عملا امکان اجرای این طرح امکان پذیر نبود.
با هماهنگی های صورت گرفته و اعلام آمادگی معلمان ابتدایی به محض مهیا شدن شرایط برای بازگشایی مدارس بر اساس دستورات ستاد استانی مقابله با کرونا، طرح مداخله برای دانش آموزان لازم التوجه آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد یافت.
بر اساس آیین نامه ارزشیابی توصیفی در دوره ابتدایی، مشخص شدن عدم ارتقا به پایه بالاتر در خردادماه ممنوع است و مدیران مدارس تنها پس از اجرای کامل طرح مداخله می توانند نسبت به صدور کارنامه دانش آموزان لازم التوجه اقدام کنند.