تاریخ : پنج شنبه, ۱۹ مهر , ۱۴۰۳ 7 ربيع ثاني 1446 Thursday, 10 October , 2024

آخرین اخبار

انتخاب استاندار خوزستان و چالش های پیش رو مسابقات آمادگی جسمانی قهرمانی استان خوزستان و انتخابی دومین المپیاد کشوری در اهواز برگزار شد رویکردهای گزینش استاندار (پی آمدهای رویکرد قومی ) رویکردهای گزینش استاندار ( با تاکید بر رویکرد قومی ) «زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد مسجدسلیمان میزبان مسابقات شطرنج سریع (رپید) خواهد بود آگهی استخدام شرکت پتروشیمی مارون لزوم نقش پذیری جوانان در جریان های اجتماعی، توسعه و نظام مدیریت جدید استان خوزستان آغاز پذیرش دانشجوی بدون کنکور در مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی صنعت آب و برق خوزستان سخنی چند با جناب اقای رئیس جمهور پزشکیان! سرپرست آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز: درخشش دانش آموزان آموزش وپرورش ناحیه ۴ اهواز، با کسب ۳۴ رتبه زیر ۱۰۰۰ کنکور سراسری آیا خوزستان نیازمند استاندار توسعه گراست ؟! سرباز کردن زخم کهنه کارکنان رسمی استخدامی سال ۱۳۹۲صنعت نفت حمید بورد، گزینه مطلوب کارکنان نفت و تصمیم گیر بزرگ برای انتخاب مدیران نفتی یک مدیر اجرایی خوزستانی، استاندار جدید خوزستان میشود؟؟ جنوبی های تکنوکرات، “هم نوا” با وزیر نفت به مردم مسجدسلیمان و اهواز و … درود می‌فرستم، می‌کوشم نهایت همدلی با همسایگان نفت جامه عمل بپوشد اعلام حمایت جمعی از کارکنان شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان از مهندس پاک نژاد به عنوان وزیر نفت پاک‌نژاد دل در گرو توسعه سرزمین نفت دارد/ او را خوزستانی ترین گزینه برای وزارت نفت میدانم سید کمال موسوی مدیر عامل اسبق نفت وگاز مسجدسلیمان دارفانی را وداع گفتند

2

تحلیل آرای مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ در استان های زاگرس

  • زمان تقریبی مطالعه این خبر : 2 دقیقه
  • کد خبر : 18237
  • 19 تیر 1403 - 8:45
تحلیل آرای مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ در استان های زاگرس

امتداد شمال غربی به جنوب کشور، رشته کوه زاگرس حداقل ده استان پرجمعیت و مهم ایران را پوشش می دهد. استان های؛ آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، فارس، بوشهر و هرمزگان در جغرافیای زاگرس، از دریاچه ارومیه تا تنگه هرمز در خلیج فارس واقع شده اند. حضور […]

امتداد شمال غربی به جنوب کشور، رشته کوه زاگرس حداقل ده استان پرجمعیت و مهم ایران را پوشش می دهد.
استان های؛ آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، فارس، بوشهر و هرمزگان در جغرافیای زاگرس، از دریاچه ارومیه تا تنگه هرمز در خلیج فارس واقع شده اند.
حضور و زندگی و تاریخ مشترک در این جغرافیای تاریخی باعث شده تا ساکنانش از نظر فرهنگی نیز اشتراکات و هم پوشانی های زیادی داشته باشند و همین اشتراکات فرهنگی است که تشکیلات زاگرسیان را علاوه بر این خاستگاه ها، در تهران نیز قوام و اعتباری خاص بخشیده و بعنوان یک سازمان مردم نهاد و غیر دولتی در پایتخت و با حوزه تاثیرگذاری در تهران و استان البرز ، بعنوان دو مقصد مهاجرتی مهم زاگرسیان تبدیل نموده است.
تعلق رئیس جمهور منتخب به زاگرس از زادگاهش در مهاباد تا تحصیلات و اقداماتش چه در مجلس و چه در کسوت وزیر در مناطق مختلف کشور باعث گردید تا زاگرسیان ایران فرزند خود را در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همراهی کنند. تشکیل ستاد زاگرسیان برای دکتر پزشکیان به ریاست و مسئولیت دکتر محمدعلی وکیلی، نماینده ادوار مجلس و مدیرمسئول روزنامه ابتکار و با حضور چهره های شاخص زاگرسیان ایران همچون؛ کریم ملک آسا، علی جلیلوند، فرشید خدادادیان، هوشنگ بازوند، علی قنبری عدیوی حمید سیفی و بسیاری چهره های دیگر، ستاد زاگرسیان دکتر پزشکیان را به یکی از کانون های مهم و تاثیرگذار در عرصه انتخابات تبدیل و علاوه بر تهران و کرج در استان های مختلف زاگرس نیز این تاثیرگذاری ملموس بود.
بررسی نمودار مقایسه ای آرای رئیس جمهور منتخب با رقیبش در مرحله دوم نشان می دهد که علاوه بر تهران در استان های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و فارس نیز تعداد آرای دکتر پزشکیان بالاتر از رقیب بود و در سایر استان های زاگرس نیز با وجود اینکه تعداد آرای رقیب بعلت مشارکت کمتر زاگرسیان ساکن این استان ها ، کمی بالاتر بوده، اما سبد رای دکتر پزشکیان نیز در این استان ها قابل توجه و خوب بود.
اکنون انتخابات به پایان رسیده و دولت چهاردهم تا چند هفته آینده کار خود را آغاز خواهد کرد. کارهایی که در استان های زاگرس بسیار زیاد خواهند بود.
دکتر وکیلی، رئیس ستاد انتخاباتی زاگرسیان ایران، ضمن تقدیر از مشارکت عموم‌ هموطنان و بویژه زاگرسیان غیور و وطن پرست، ابراز امیدواری کرد دولت‌چهاردهم در پیگیری اهداف خود و تحقق برنامه هفتم توسعه برای ایران، مفید باشد و پاسخ اعتماد رای دهندگان با ایجاد آرامش فکری و آسایش اقتصادی و گشایش کارها داده شود.

لینک کوتاه : https://didbanpress.ir/?p=18237

برچسب ها

نظر دهید:

قوانین ارسال نظرات
  • نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  • برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  • نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • جهت ارسال نظرات ، حتما آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح و بدون www وارد کنید.