تاریخ : سه شنبه, ۲۶ فروردین , ۱۴۰۴ 17 شوال 1446 Tuesday, 15 April , 2025

آخرین اخبار

نشست صمیمانه مدیر عامل نفت و گاز مسجدسلیمان با مدیریت شرکت توزیع برق شهرستان پاکسازی منطقه گردشگری دوراهی لالی توسط پرسنل واحد فضای سبز و بهسازی شرکت بهره برداری و نفت و گاز مسجدسلیمان جانمایی و نصب سطل زباله و توزیع کیسه زباله توسط اداره فضای سبز و بهسازی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در مناطق گردشگری شهرستان مسجدسلیمان اجرای طرح طبیعت پاک توسط اعضای انجمن همیاران محیط زیست و اداره محیط زیست مسجدسلیمان بارش برف و ترافیک سنگین در جاده های شمالی کشور/ ترافیک سنگین‌ ورودی و خروجی خراسان رضوی، فارس، اصفهان و تهران یارانه نقدی فروردین ماه تغییر کرد؟/ اعلام مبلغ یارانه نقدی در سال ۱۴۰۴ برگزاری نشست صمیمانه فرماندار شهرستان مسجدسلیمان با اصحاب رسانه تشریح عملکرد ۱۴۰۳ هیات شطرنج مسجدسلیمان نشست صمیمانه فرماندار مسجدسلیمان با روسای ستادهای دکتر پزشکیان کسب مدال های رنگارنگ توسط شاگردان مولایی در مسابقات تکواندو استان خوزستان بهسازی جاده ارتباطی مسجدسلیمان-ایذه مدیرعامل جدید شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان منصوب شد پایان پرافتخار مسابقات عملیاتی_تخصصی ورزشکاران آتش نشان استان خوزستان در اهواز دکتر حسین صفارفر به عنوان سرپرست شبکه‌ بهداشت و درمان شهرستان مسجدسلیمان منصوب شد درخشش تکواندوکاران نفت مسجدسلیمان در مسابقات قهرمانی جایزه بزرگ نوجوانان استان خوزستان حضور تیم تکواندو نفت مسجدسلیمان در مسابقات قهرمانی جایزه بزرگ نوجوانان استان خوزستان به میزبانی شهرستان کرخه افتخار آفرینی تیم ھای کاراتہ بانوان و اقایان در مسابقات قھرمانی کشور بانوی شاهنامه خوان مسجدسلیمانی به عنوان دبیر دومین جشنواره ملی استعدادهای صحنه منصوب شد از کارمند نخبه مسجدسلیمانی تجلیل بعمل آمد ارائه خدمات فوق تخصصی هماتولوژی و آنکولوژی در مسجدسلیمان

6

سرلشکر صفوی: باید در جنگ رسانه‌ای و شناختی وارد فاز تهاجمی شویم

  • زمان تقریبی مطالعه این خبر : 2 دقیقه
  • کد خبر : 13758
  • 28 بهمن 1401 - 21:11
سرلشکر صفوی: باید در جنگ رسانه‌ای و شناختی وارد فاز تهاجمی شویم

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا بر لزوم ورود به فاز تهاجمی در جنگ رسانه ای تأکید کرد.

سرلشکر صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در کارگاه مهارت افزایی نهضت خاطره گویی دفاع مقدس در تشریح «جایگاه جنگ شناختی در جنگ ترکیبی» گفت: امروز جنگ شناختی به دلیل ظهور شبکه‌های اجتماعی و پیشرفت‌های فناوری که بتوان در عرض چند دقیقه اطلاعات زیادی را بین میلیاردها نفر توزیع کرد، به تهدیدی اجتماعی و ایدئولوژیک تبدیل شده است؛ بر این اساس باید در برابر الگوریتم‌هایی که قادرند تشخیص دهند چه کسی مستعد پذیرش مطالب ارسالی است و چه کسی تمایل به بازنشر آن مطالب را دارد، از خود دفاع کنیم.

وی در تشریح اهداف و روندهای جنگ شناختی گفت: جنگ شناختی در واقع نوعی جنگ برای کنترل یا تغییر نحوه واکنش افراد نسبت به اطلاعات دریافتی است و هدف آن فروپاشی دشمن از درون و تحمیل اراده سیاسی بدون اقدام سخت است که یکی از اهداف آن تأثیرگذاری بر تصمیمات دشمن به‌صورت نامحسوس و غیرقابل ردیابی، از طریق دستکاری باورها و بازنمودهای ذهنی حریف و ایجاد ابهام و عدم قطعیت ذهنی است.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه جنگ شناختی، به‌صورت همزمان به دنبال تأثیرگذاری بر تمامی لایه‌های جامعه از مسئولان تا مردم است تصریح کرد: در جنگ شناختی بر خلاف عرصه‌های قبل، از مجموعه مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، رسانه ای، نظامی و… بهره‌برداری می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نقطه کانونی تأثیرگذاری جنگ ترکیبی، در میدان جنگ شناختی است خاطرنشان ساخت: جنگ شناختی میدان تزریق اثرات تهدیدات گوناگون در جنگ ترکیبی است و همچنین نتایج سایر عرصه‌های جنگ ترکیبی در میدان جنگ شناختی قابل بهره‌برداری است؛ بنابراین نباید صرفاً جنگ شناختی را یکی از عرصه‌های ظهور و بروز جنگ ترکیبی دانست، بلکه جنگ شناختی، قرینه و مکمل اصلی جنگ ترکیبی است.

صفوی افزود: باید آمادگی خود را برای هجوم در جنگ رسانه‌ای و شناختی دو چندان کنیم و از حالت دفاع در این جنگ خارج و وارد فاز تهاجمی شویم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با تأکید بر ضرورت ورود همه نخبگان و رسانه ها به عرصه جهاد تبیین اظهار داشت: ما در سه موضوع انقلاب اسلامی به رهبری امامین انقلاب، دفاع مقدس و جبهه مقاومت باید جبهه تبیین را بیش از گذشته فعال کنیم.

لینک کوتاه : https://didbanpress.ir/?p=13758

نظر دهید:

قوانین ارسال نظرات
  • نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  • برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  • نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • جهت ارسال نظرات ، حتما آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح و بدون www وارد کنید.