تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024

آخرین اخبار

غلامرضا جلیلی نیا رئیس ستاد یاران دکتر پزشکیان در استان خوزستان: دولت نشان داد به خوزستان نگاه ویژه دارد انتخاب استاندار خوزستان و چالش های پیش رو مسابقات آمادگی جسمانی قهرمانی استان خوزستان و انتخابی دومین المپیاد کشوری در اهواز برگزار شد رویکردهای گزینش استاندار (پی آمدهای رویکرد قومی ) رویکردهای گزینش استاندار ( با تاکید بر رویکرد قومی ) «زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد مسجدسلیمان میزبان مسابقات شطرنج سریع (رپید) خواهد بود آگهی استخدام شرکت پتروشیمی مارون لزوم نقش پذیری جوانان در جریان های اجتماعی، توسعه و نظام مدیریت جدید استان خوزستان آغاز پذیرش دانشجوی بدون کنکور در مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی صنعت آب و برق خوزستان سخنی چند با جناب اقای رئیس جمهور پزشکیان! سرپرست آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز: درخشش دانش آموزان آموزش وپرورش ناحیه ۴ اهواز، با کسب ۳۴ رتبه زیر ۱۰۰۰ کنکور سراسری آیا خوزستان نیازمند استاندار توسعه گراست ؟! سرباز کردن زخم کهنه کارکنان رسمی استخدامی سال ۱۳۹۲صنعت نفت حمید بورد، گزینه مطلوب کارکنان نفت و تصمیم گیر بزرگ برای انتخاب مدیران نفتی یک مدیر اجرایی خوزستانی، استاندار جدید خوزستان میشود؟؟ جنوبی های تکنوکرات، “هم نوا” با وزیر نفت به مردم مسجدسلیمان و اهواز و … درود می‌فرستم، می‌کوشم نهایت همدلی با همسایگان نفت جامه عمل بپوشد اعلام حمایت جمعی از کارکنان شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان از مهندس پاک نژاد به عنوان وزیر نفت پاک‌نژاد دل در گرو توسعه سرزمین نفت دارد/ او را خوزستانی ترین گزینه برای وزارت نفت میدانم

3

واردات خودرو ابزاری برای رقابت بین خودروسازان است

  • زمان تقریبی مطالعه این خبر : 1 دقیقه
  • کد خبر : 12292
  • 10 آذر 1401 - 6:03

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: واردات خودرو ابزاری برای رقابت در بین خودروسازان و افزایش تلاش در بین آنهاست.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی واردات خودرو را به عنوان ابزاری برای ایجاد رقابت و کاهش قیمت در بازار داخلی مفید خواند و اظهار کرد: فرآیند واردات خودرو در سال‌های آینده تکرار خواهد شد و مسیری برای شکسته شدن انحصار در بازار است.

به گزارش ایسنا، مصطفی طاهری با بیان این‌که برای بررسی وضعیت خودروسازی داخلی باید سه موضوع را رصد کرد گفت: کیفیت و تنوع آن و امنیت خودرو و مصرف خودرو سه مولفه برای رصد میزان پیشرفت خودروهای تولید داخلی است.

وی ادامه داد: فرآیند طی شده از گذشته تاکنون نشان می‌دهد که ما در عرصه خودرو مسیر رو به جلویی را طی کرده‌ایم هرچند که این وضعیت را نمی‌پسندیم و جا برای کار زیاد دارد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آیین‌نامه واردات خودرو دارای چند پارامتر است، تصریح کرد: باید افرادی نسبت به واردات خودرو اقدام کنند که خدمات پس از فروش و تامین قطعات آن را هم بتوانند تضمین کند لذا باید افرادی به عنوان متقاضیان واردات خودرو انتخاب شوند که پاسخگوی خدمات‌رسانی هم باشند.

وی ادامه داد: واردات خودرو ابزاری برای رقابت در بین خودروسازان و افزایش تلاش در بین آنهاست که می‌تواند در کاهش قیمت هم مفید باشد.

طاهری درباره علت تفاوت قیمت بین خودروی خارجی قبل و بعد از واردات اظهار کرد: طبق قانون برای واردات خودرو باید عوارض آن هم به میزان مصرف‌های مختلف آن گرفته شود در حال حاضر به دلیل کمبود خودروی خارجی تقاضا زیاد و به تبع آن قیمت هم بالا است. لذا تفاوت قیمت خودروی خارجی در قبل و بعد از واردات به عوارض تعیین شده آن بر می‌گردد.

به گفته رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی فرآیند واردات خودروها در سال‌های آینده تکرار شده و این مسیری برای  شکسته شدن انحصار در بازار خودرو است.

 

لینک کوتاه : https://didbanpress.ir/?p=12292

نظر دهید:

قوانین ارسال نظرات
  • نظراتی که در آنها از الفاظ زشت و رکیک استفاده شده باشد تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که به صورت اسپم و تکراری فرستاده شوند تایید نخواهند شد.
  • نظراتی که جنبه تبلیغاتی و معرفی محتوای شخصی باشند و یا ربطی به موضوع پست مربوطه نداشته باشند حذف خواهند شد.
  • برای انتقادات ، درخواست ها و پیشنهادات خود از طریق فرم تماس با ما که مستقیم با پست الکترونیک سایت در ارتباط هست اقدام کنید.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.
  • نظرات فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • جهت ارسال نظرات ، حتما آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح و بدون www وارد کنید.